Inlägg från: Marsvensson |Visa alla inlägg
  • Marsvensson

Oktoberbebisar 2015

Gud vad alla ska på inskrivning tidigt :o jag ska först på hälsosamtal den 23 feb sen får jag datum för inskrivning , kommer nog vara i vecka 8 (7+3) då när jag ska på hälsosamtal :) kanske olika i olika kommuner? Jag bor i Malmö :)

• Marsvensson

Gud vad alla ska på inskrivning tidigt :o jag ska först på hälsosamtal den 23 feb sen får jag datum för inskrivning , kommer nog vara i vecka 8 (7+3) då när jag ska på hälsosamtal :) kanske olika i olika kommuner? Jag bor i Malmö :)

Lazmi skrev 2015-02-11 11:00:14 följande:

Gick in i vecka sju idag, ska på inskrivningssamtal imorgon, iih! Helt pirrig :D

• Marsvensson

Har börjat få mer växktvärk nu, har det hela tiden nu , riktigt drygt:p plus är tröttare än tröttast VARJE dag! Det är så jobbigt ! Somnade halv nio igår, trodde jag skulle vara piggare idag men icke. Är lika trött.. Plua brösten gör ondare idag också.. På fredag går jag in i v7(6+0) , så den 27 feb går jag in i v 9(8+0) så ska boka tid för ul så man kan se hjärtaktivitet oså, det kunde man göra privat i vecka 8+0:) kostar dock 950kr men lätt värt det !

• Marsvensson

Vad är detta gör på inskrivningen ?:) och vad är rul?:)

Silverguld skrev 2015-02-11 15:37:39 följande:

Nu har jag varit på hälsosamtal samt bokat tid för inskrivning. Barnmorskan tror jag är i vecka 9, men jag tror snarare på vecka 7 med tanke på hur oregelbunden jag är och att jag tror mig veta när jag hade ÄL. Men i vilket fall som helst, detta gjorde att både inskrivning och RUL hamnar tidigare, och det är ju bara två veckor hit eller dit. Är inställd på att bli tillbakaflyttad vid RUL, hoppas bara att allt går bra fram tills dess! Det känns så overkligt detta, men hon bekräftade att mitt mående just nu pekar mot att jag är gravid, så hon hade inga tvivel! Men jag trodde att man skulle göra ett gravtest, men tydligen inte?!

• Marsvensson

Menar givetvist ; vad gör man på i skrivningen * :)

Silverguld skrev 2015-02-11 15:37:39 följande:

Nu har jag varit på hälsosamtal samt bokat tid för inskrivning. Barnmorskan tror jag är i vecka 9, men jag tror snarare på vecka 7 med tanke på hur oregelbunden jag är och att jag tror mig veta när jag hade ÄL. Men i vilket fall som helst, detta gjorde att både inskrivning och RUL hamnar tidigare, och det är ju bara två veckor hit eller dit. Är inställd på att bli tillbakaflyttad vid RUL, hoppas bara att allt går bra fram tills dess! Det känns så overkligt detta, men hon bekräftade att mitt mående just nu pekar mot att jag är gravid, så hon hade inga tvivel! Men jag trodde att man skulle göra ett gravtest, men tydligen inte?!

• Marsvensson

Ah okej tack så mycket ;) ja jag bor också Skåne , ville bara veta hur det gick till:) ska på hälsosamtal den 23 feb:)

Silverguld skrev 2015-02-11 21:57:25 följande:

Idag på hälsosamtalet frågade hon mest om mina alkohol-, nikotin-, kost- och motionsvanor samt kollade om jag äter medicin osv. Hon räknar också med sin snurra på vilken vecka jag är i. Sedan vid inskrivningen så blir man vägd, de tar tester på urin, blodprov, blodtryck osv. Det är då det börjar "på riktigt". Och då kommer vi även boka in RUL (rutinultraljud) i grav.vecka 18.

Såhär går det till där jag bor iaf, inom region Skåne.

• Marsvensson

Jag ringde ju barnmorskan i Malmö dagen efter att jag hade plussat och då sa hon Att jag fick tid hos en barnmorskan på granen tror jag den hette, ligger vid värnhem ? Det ligger närmst mig sa hon:p hon frågade inte ens vilken jag ville till oså.. Men läste att mama Mia gör tidiga ultraljud så ska boka tid nästa vecka och göra ett när jag går in i v 8+0 så man kan se hjärtaktivitet oså :) kostar visserligen 950kr men det är jag villig till att betala :p

MissMs skrev 2015-02-12 19:48:29 följande:

vilken mvc blev det? :)

Har kollat runt lite och hört bra om Mama mia, så tänkte ringa nästa vecka, känns så tidigt nu.. (6+2)

• Marsvensson

Men ja verkar den inte bra så kommer jag såklart att byta :)

MissMs skrev 2015-02-12 19:48:29 följande:

vilken mvc blev det? :)

Har kollat runt lite och hört bra om Mama mia, så tänkte ringa nästa vecka, känns så tidigt nu.. (6+2)

• Marsvensson

Ja det kan man säkert :p vet inget om det :p jag visste ej var jag skulle ringa så sökte på barnmorska Malmö så kom jag in på region Skånes hemsida tror jag så ringde jag bara så sa hon att jag skulle till granen och träffa en barnmorska där för hälsosamtal den 23, sen får man datum för inskrivningen efter :)

MissMs skrev 2015-02-12 19:57:32 följande:

Aha, trodde man kunde ringa direkt till Mama mia och skriva in sig, ser ut som det på hemsidan..

men ringde du vårdcentralen då? för isåfall får jag också granen, då jag bor i rörsjöstaden.

• Marsvensson

Jag har ju tid den 23 , på granen på värnhem, kan man bara ringa och byta till mama Mia ?:)

ummsumaya skrev 2015-02-12 20:00:27 följande:

Jag ringde och blev inskriven utan problem. Varför skulle man inte kunna det`?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015