Inlägg från: Marsvensson |Visa alla inlägg
  • Marsvensson

Oktoberbebisar 2015

Är de vanlig st växt värk kan komma och gå? För några dagar sen hade jag rätt mycket växt värk.. Kändes som mensvärk.. Nu har jag inget typ.. Mest ont i ländryggen när jag sitter ner länge.. Annars inget förutom då större ömmare bröst, trött som ja jag vet inte vad, hungrig och törstig.. Vet att varje graviditet är unik men man undrar ju ändå eftersom detta är första gången man är gravid..

• Marsvensson

Ah okej vad bra känner bara ibland men inte lika mycket som innan :p tack för svar :) är mindre orolig nu:p

Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-04 19:30:15 följande:

Ja det kan komma o gå

• Marsvensson

Okej :) ja vi ska inte oroa oss :)

TreA skrev 2015-02-04 20:06:23 följande:

Exakt samma här!!!

• Marsvensson

Ja det kommer gå hur bra som helst :D vi bär på något så fint och unikt :)

TreA skrev 2015-02-04 22:06:11 följande:

Instämmer!!!

• Marsvensson

Kan frysa rätt mycket också.. Brukar sitta med jacka inomhus på jobb i land :p

lillans skrev 2015-02-05 11:09:08 följande:

Flera som fryser?

Har dubbla fleecekläder, sockor och tofflor men fryser ändå.. Helt galet är ju 22 grader inne

• Marsvensson

Ah okej ja då kommer väl fler symtom sen , min kompis sa även att livmodern har anpassat sig nu så nu förbereder sig resten av kroppen för graviditeten :) var tvungen att även ringa barnmorskan innan med och hon sa att det var vanligt. För efter jag plussade och 4 dagar fram hade jag molvärk men ej nu längre..

Men har iallafall som du ont i bröstvårtorna och brösten + brösten är fylligare det har dem varit sen förra tisdagen sen är jag också än u mer trött än vanligt ( riktigt jobbigt :p) plus mer törstigt och mer hungrig än vanligt . Så det är ju bra symtom :) går in i v 6 imorgon, vilken vecka är du i?:)

Mmaja1990 skrev 2015-02-05 10:48:10 följande:

Vad jag kunnat läsa mig till så ska det vara ganska vanligt i början. Min bm sa när jag ringde tidigare i veckan att det än är tidigt och att symptomen brukar komma successivt.

Jag har t ex endast ont i bröstvårtorna och är trött (trött är jag jämt annars också men det KÄNNS som att jag är mer trött nu). Det ska nog inte vara någon fara! :)

• Marsvensson

Nej det är sant :) man blir bara galen annars haha.. Så ska försöka att sluta tänka på det och bara låta det vara och låta dagarna gå :)

Ah okej har du redan varit hos bm?:) ska på första besöket den 23 feb:)

Jag räknar från första dagen på min senaste mens , hade den 2 januari har jag för mig, så går in i v 6 imorgon enligt appen jag laddade ner :) kan ju vara +-0 , man får ju veta exakt sen när man träffar bm längre fram ;p Åhh jag längtar tills man har en synlig mage :D

Mmaja1990 skrev 2015-02-05 12:51:59 följande:

Du ser :) tycker inte vi ska oroa oss, vi kommer bara ångra oss sen att vi önskade mer symptom ;)

Jag vet faktiskt inte, enligt mina beräkningar är jag i vecka 6, men enligt bm skulle jag vara i vecka 8. Men jag vet ju att jag haft långa cykler senaste gångerna och jag vet när vi haft sex också. Så jag tänker att jag är i vecka 6 och utgår ifrån det. :)

Hur räknar du? :)

• Marsvensson

Åh okej så bra för efter pluset hade jag växtvärk i 4 dagar. Sen inget mer.. Blev bara orolig.. Nu känner jag bara ytterst lite ibland.. Men bra att det är vanligt så man slipper oroa sig :) haha ja det har du iförsig rätt i:)

Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-05 12:45:41 följande:

Ja det är det. Ibland kommer de mer el mindre. Sen kommer spökveckorna då man knappt känner nått.

Det hade varit jobbigt att ständigt ha växtvärk o konstant illamående osv. Tack o lov att det kommer o går hihi

• Marsvensson

Vad kul med fler från Skåne :) har bott i Lund men flyttade till Malmö den 22 dec :)

Thelma88 skrev 2015-02-05 13:39:25 följande:

Grattis till plusset! Jag är också från Lund:)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015