Inlägg från: Marsvensson |Visa alla inlägg
  • Marsvensson

Oktoberbebisar 2015

Precis som dahlia92 skrev :) tycker också det är lite klyddigt haha..

MissMs skrev 2015-02-02 21:29:16 följande:

åh, va kul med andra från Malmö.. :)

är lite förrvirrad med dessa "gravidveckor" och hur man räknar! Hade min första dag på mensen 30/12-2014, och enligt gravid-appen så är jag i vecka 5, men jag tog ägglossningstest den 15/1- 15, då den gav fullt utslag, så det betyder ju att jag bara är i vecka 2?

eller hur räknar man egentligen...

• Marsvensson

Åh grattis så underbart :D tog också 4 tester för jag knappt kunde tro på det haha.. Är i 4+4:) jag ringde bf efter att jag hade tagit 2 tester, har tid 23 feb:) har också bara ont i brösten, dem har blivit betydligt myclet större haha:p känns så konstigt.. Sen har jag molvärk ibland, lite humörsvängningar och trötthet , annars mår jag bra, fasar över illamåendet sen så hoppas man inte får det haha :)ja vacker kommer man nog inte känna sig i sommar(om allt går som det ska), men man får ju något fint för livet utav det som tur :)

Mmaja1990 skrev 2015-02-03 11:26:05 följande:

Hej! Jag hoppar också in här om det är okej! Jag plussade i helgen och enligt beräkningar är jag i vecka 5 (4+6) med bf 6 oktober. Vågar knappt tro det trots 4 positiva tester! Har idag ringt till barnmorska och väntar på att bli uppringd senare under dagen. Jag undrar dock om det är för tidigt att boka tid hos bm?!

Som några av er andra skrivit har jag heller inga direkta symptom. Ömma bröstvårtor och halsbränna på nätterna (kan bero på annat men varit så i två veckor nu). Vill inte ha illamående, fasar inför det. En kompis mådde prima under hela graviditeten och ut kom en frisk tjej, så alla måste väl inte må dåligt.

Är jätteglad med ser inte fram emot en sommar som tjockis! Hihi

• Marsvensson

Haha ja eller hur.. Jag blev t.ex fruktansvärt sur på min sambo igår för att han inte hade grönsaker i köttfärspaket han gjorde. Blev ju nästan rädd för mig själv :p

Ja träning kan man ju köra ändå kanske inte lika hårt eftersom man inte ska banta precis , men hålla sig igång är ju bra :) sen hård träningg får man ta efter man fött osv ;)

Detta är vårt första :) blir 24 i augusti :)

Mmaja1990 skrev 2015-02-03 13:45:22 följande:

Hehe när du säger humörsvängningar så slår det mig att jag faktiskl också haft det på sistone. Har tyckt synd om min pojkvän som får stå ut med mig, men då har jag något att skylla på i alla fall! :)

Ja precis, vad gör det att man en sommar får vara stor som en fläskpadda. Jag testade av den anledningen att jag tänkt köra igång med ett hårt träningsschema nu, men då slapp jag det (än så länge).

Hur gamla är alla, är det era första barn? :)

Jag är 25 och det är första!

• Marsvensson

Menar givetvist köttfärspajen och inte köttfärspaket ;p

Mmaja1990 skrev 2015-02-03 13:45:22 följande:

Hehe när du säger humörsvängningar så slår det mig att jag faktiskl också haft det på sistone. Har tyckt synd om min pojkvän som får stå ut med mig, men då har jag något att skylla på i alla fall! :)

Ja precis, vad gör det att man en sommar får vara stor som en fläskpadda. Jag testade av den anledningen att jag tänkt köra igång med ett hårt träningsschema nu, men då slapp jag det (än så länge).

Hur gamla är alla, är det era första barn? :)

Jag är 25 och det är första!

• Marsvensson

Oj redan på fredag? Så tidigt :) men skönt ju :) jag vill bara att det ska bli den 23, så man sen vet vilken dag man ska komma på inskrivningen på osv ska även begära ett tidigt ultraljud då jag ska resa till Kina den 31 mars :) på jobb tänker jag nog inte berätta förens efter riskveckorna.. Kanske berättar för chefen att jag ska iväg till bm den 23, vet inte hur jag ska göra ..

Min sambo får följa med på alla gånger har vi bestämt :)

Mmaja1990 skrev 2015-02-03 16:13:57 följande:

Haha ja när man kommer på sig själv skäms man ju tur att dom står ut med en då!

Fick tid hos bm på fredag! Så himla jobbigt att behöva ta samtalet på jobbet, man vill ju inte att någon ska höra! Vi vill gärna göra kub-testet i alla fall, och hos oss blir alla erbjudna. Hon beräknade mig längre gången än vad jag faktiskt tror jag är. Hon sa 6+6, och tyckte det var lite bråttom med att få in mig så snart som möjligt. Medan jag tror, med tanke på min cykel och när vi haft sex, att jag ligger på 4+6. Killen ska med på det mötet iallafall, på inskrivningen sen var det visst inte nödvändigt att partnern kommer med. Tydligen är det det mötet dom ska missa om dom ska missa något liksom.

Hur gör ni?

• Marsvensson

Ja precis det är sant :)

Ja åh det blir jag också :/ är orolig varje dag:/ ja precis man ska inte tänka på det , tänk bara på att du ska få en liten be is , det försöker jag göra iallafall , så hoppas allt går bra dessa riskveckor :)

Jag själv har sagt det till min mamma, kunde ej hålla mig.. Sen i söndags sa vi det till min sambos föräldrar , vi sa att det såklart var rätt så tidigt & vad som helst kan hända,men att vi ej kunde hålla sån stor hemlighet för dem, ska på kalas hos hans farmor på fredag så vi tänker berätta samma sak där med, för sen vet vi inte igen när alla i hans släkt är samlade :) min bästa vän vet det och 3 andra som har barn sen innan för var tvungen att fråga dem en massa. Resten Berättar vi för vid v 12 :)

Mmaja1990 skrev 2015-02-03 16:35:28 följande:

Ja visst är det konstig, men lika bra att få det överstökat kanske, så har man själva inskrivningen att se fram emot sen.

Jag blir bara så orolig när jag läser längre bak i tråden och ser att flera fått missfall :( så himla tråkigt det måste vara. Men som jag också läst i andra trådar så ska man ju vänta på bebis och inte missfall, så man kan ju bara hoppas att man slipper den besvikelsen.

När planerar alla att berätta för föräldrar och vänner då? :) om ni inte redan gjort det.... vi vill vänta tills vi vet att det faktiskt är något levande där inne... gärna efter kub.

• Marsvensson

Är det bara jag som är hu grig hela tiden ? Känns som jag äter hela tiden :( åt frukost sen lunch halv tolv, 2 frukter vid två, sallad vid 16, rejäl portion mat kl 19, är fortfarande hungrig haha..

• Marsvensson

Känner inga speciella symtom nu iheller i början efter pluset hade jag mycket molvärk och ont i ländryggen nu kliar brösten bara dem är svullna och gör ont när man tar på dem, sen har jag lite ont i ryggen när jag sitter ner , plus lite mer trött än vanligt , är i 4+5:)

• Marsvensson

Det är väl så nu när man är gravid haha .. Man vill inte äta för mycket iheller så man går upp en massor :p men bättre att äta frukt osv än onyttiga saker iallafall :)

Silverguld skrev 2015-02-04 09:09:05 följande:

Jag är också hungrig heeeela tiden, funderade på det där att man bara ska äta en extra frukt om dagen.. VARFÖR är jag då så hungrig??!

• Marsvensson

Usch trött har jag varit som in i bomben ! Kvittar om jag sover 10h om dagen, gäspar stup i kvarten är i v5(4+5), vill sova hela tiden ! Och jag jobbar till 20.30 så lägger mig inte förens vid 22 var dag när jag är hemma.. Sen vaknar jag halv nio och bara vill somna om :p

Mmaja1990 skrev 2015-02-04 13:32:32 följande:

Ja alltså, jag har alltid haft magont till och från och egentligen känns inte det här så annorlunda men man blir ju lite orolig. Tänker att om man börjar blöda, vad gör man då? Man vill ju gärna vara beredd så det inte syns genom kläderna etc, igår hade jag strumpbyxor och kjol t ex... idag har jag mörkgrå byxor och inget skydd med mig.

Är ni trötta då tjejer?

Jag skojade häromdagen om att trötthet kan inte vara ett tecken för mig då jag alltid är trött. Men vad tusan, så här trött brukar jag inte vara! Haha. Vill hem och sova nu, tror jag ska stå ut till kl 15 sen flexa hem.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015