LadyViolet skrev 2016-06-30 19:11:10 följande:
Vad skönt att det gick bättre idag, lowhannah
Julian gör precis sådär ibland; ställer sig upp direkt och gnäller för det mesta. jag brukar ta upp honom då och kramas lite och sen lägga ner honom igen. Han fortsätter ofta gång på gång att göra samma sak, men till slut är han är så trött att han lägger ner huvudet på min axel när jag lyfter upp honom och då brukar jag gå några vändor i rummet och vagga lite så somnar han, och så kan jag lägga ner honom.
Det är jobbigt när dom ska kämpa emot fastän dom är så trötta.
Har någon av er haft barnvakt ännu en längre stund? Vi ska på bröllop snart (han kommer vara knappt 10 mån) och mina föräldrar ska vara barnvakt (ca 15.00-22.00). Känns inte sådär jättebra eftersom det bara är jag som kan natta honom utan att han blir ledsen. Samtidigt går det ju bra dagtid med dem och vi ses oftast 1 gång/v. Vet inte riktigt hur vi ska tänka där.
Vi har haft barnvakt ett par gånger. Den ena gången var det bara över kvällen (typ samma tider som du skrev) och då var sambons mamma hemma hos oss och nattade, andra gången spenderade Nils natten hos min pappa och hans fru. Båda gångerna gick relativt bra ändå, men senast hade det varit en del tårar vid nattningen. Jag tycker att huvudsaken är att det är någon han trivs med och känner sig trygg med, och både farmor och morfar är såna människor.
Ska ni ha barnvakt hemma hos er? Jag tror att det är lättare, då får han iaf sova i sin egna säng. Det är ju alltid tryggare hemma :)
Nattningen var lite jobbigare i dag, men det tog iaf bara 20 minuter. Han var ganska mammig under eftermiddagen och behövde min närhet. Förmodligen för att jag var upptagen med att städa och han bara fick hänga med pappa ett tag. Hur som helst så slutade nattningen med att jag vaggade honom till sömns (vilket jag vill kunna sluta med, han blir inte direkt lättare).