Oktoberbebisar 2015
Hur ofta äter era bebisar?
Min lille är 10 veckor nu och vill helst äta en gång i timmen om han får välja... När han blir ledsen testar vi allt men är det bara bröstet som gäller...
På kvällarna ammar jag nästan hela tiden
På natten kan han klara sig längre
Jag låter honom äta så länge han vill varje gg och han verkar bli mätt men ändå ska han äta snart igen! Han är en lång kille och bajsar nästan efter varje gg han ätit, kan det bero på det kanske?
Nils är snart 12 veckor och äter typ var fjärde timme under dagen. På natten har han ett långpass där han sover 6-7 timmar i sträck, men annars är det 4-5 timmars mellanrum som gäller.
Jag har en annan undring: hur är det med vakentid för er andra? Här sovs det väldigt mycket (utvecklingssprång kanske?), han är vaken i 2 timmar på förmiddagen och 2 timmar på eftermiddagen. Ibland några timmar på kvällen med, det beror på vad vi andra gör. Det känns som att han inte får tid att upptäcka saker, men jag vill ju heller inte hålla honom vaken när han blir övertrött och gnällig.
I övrigt så utforskar han sin egen kropp och sin snutte-ko dagligen. Härom dagen hittade han fötterna och kan sitta och titta fascinerat på dem länge :)