mammalovis skrev 2016-03-12 19:35:14 följande:
Hur tänker ni andra med gåstol och hoppgunga?
Lillemans nya grej är ju att stå i knät och hoppa samt gunga fram och tillbaka när han sitter i matstolen.
Hoppgungan använde vi knappt till töserna, men gåstolen använde jag till yngsta tjejen utan hjul så hon blev stabil med att stå först.
Likaså har han börjat "skrika" i matstolen när vi äter för han vill också ha mat, så nu får han 1/2 dl gröt vid frukost och kanske en matsked mat senare. Vi har även testat mango, men det verkar vara sådär eller också har han hunnit bli mätt.
Vad äter era barn nuförtiden? Eller vill ni hellre vänta?
I veckan har vi invägning. Det ska bli kul att se vad han väger, för nu har han fått riktiga bebislår. Det börjar bli lite tungt med honom i Babybjörnen, så jag hoppas vi kan vänja honom vid vagnen snart, annars behöver jag skaffa en bättre sele.
Vi ska skaffa en hoppgunga. Sambon hade en när han var liten och tydligen (enligt svärmor) var den väldigt uppskattad.
Nils är väldigt intresserad av mat! Han kan bli hungrig av att se oss äta och han älskar att titta på när pappa lagar mat :) Än så länge äter han bara puréer (och lite slick på fingret). Oftast blir det att han får det när jag äter frukost. Jag har gjort gröt några gånger, men det tar sån tid så det är inte supersmidigt att pilla med när vi båda är hungriga. Men så har jag bara gjort egen gröt, jag ska testa med köpegröt också.
Favoriten här hemma har än så länge varit sötpotatispuré, medan "vanlig" potatis inte alls var gott. Blåbär gillar han också. Och citrusfrukter, framförallt lime och citron.