Oktoberbebisar 2015
Hej på er
Här rullar det på. Love växer så det knakar och har nu hunnit bli 8 veckor. Han är verkligen "med" nu, tittar intensivt på saker, ler med hela ansiktet och "pratar" massor. Väldigt roligt. Han sover rätt bra på nätterna *peppar peppar* men dagarna är det värre med. Framförallt eftermiddag/kväll. Framåt kvällarna har han varit väldigt skrikig, liksom några andra här läste jag. Tycker det är fruktansvärt kämpigt, men håller fokus några månader fram, då jag ju vet att det blir bättre
Själv mår jag sådär. Vet inte om det är sömnbrist, mörkret, amningshormoner eller den totala avsaknaden av rutiner som gör det (är enormt rutinberoende). Ska iaf boka tid hos BVCs psykolog för att se om jag kan bryta det innan jag mår ännu sämre.
Hur sover era små på dagarna förresten? Hur långa vakenpass orkar de med?
Sen blev min efterkontroll försenad också, då min bm var sjuk. Så nu blir den i mitten av januari! Men det är väl inte hela världen antar jag. Har ni haft er inom 8 veckor?
Nu ska jag krypa till sängs, i hopp om att ha någon energi imorgon. Apropå julklappar så kommer Love få ett par grejer från mormor/farmor, några ärvda kläder från en kusin och en av dotterns gamla babyleksaker som hon vill ge honom. Av oss får han inget.
God jul på er!
Vad gäller sömnen så är det väldigt olika här. Gör vi saker så är han oftast vaken, han vill vara med och uppleva allt hela tiden och det slutar ofta med en övertrött och frustrerad bebis :/ På nätterna sover han väldigt bra! Kvällarna är ganska skrikiga och gnälliga här med, men det beror just på att han absolut ska se allt som händer. Vi har inte fått fler hela nätter, men han brukar köra på ett längre pass på ca 6 timmar och ett på typ 3-4 timmar.
Bra att du bokar tid hos psykologen! Jag har träffat kurator två gånger nu och tycker redan att det hjälper. Jag är ganska lättarbetad, tar till mig tankesätt snabbt och applicerar dem i vardagen på en gång.
Jag har också svårt med att inte ha rutiner. Vi pratade om det häromdagen, hur skönt det blir när Nils somnar vid kanske 21 pch sen sover till 07 eller nåt, och hur man då kan passa på att få alla dessa sammanhängande timmar. Så jag lever också på framtiden lite.
Det är stört hur snabbt tiden går! Nils är redan 10 veckor! Det känns som att det var förra veckan jag låg på förlossningen och ville dö.