Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Oktoberbebisar 2015

Sommarsolen skrev 2015-10-12 09:17:19 följande:

Har trott i några veckor nu att "mensvärken"

Är en början på något men har lärt mig nu/märkt att det är det inte :) Verkar vara många som känner av det.

Nån annan som känner en nervositet i kroppen? Har känt i flera dagar att det sköljer över mig, får som hjärtklappning men det är väl inte konstigt att man är lite nervös inför sin första förlossning iofs :)

Jag känner faktiskt inte nån nervositet. Kanske för att jag inte vet vad jag kan förvänta mig, kanske för att jag är trött på att vara gravid och bara vill ha ut ungen. Isf är jag mer nervös för livet som kommer sen. Det är ju en stor förändring som väntar!

Jag blev lite besviken när du skrev det där om "mensvärken" :( Fast samtidigt, kommer den i samband med sammandragningar så borde det väl betyda nåt? Speciellt som det inte har känts så tidigare.

Nu tror jag (återigen) att bitar av slemproppen har lossnat. I natt hade jag väldigt rikliga flytningar och i morse fann jag små slemmiga klumpar i trosskyddet (de ska alltså kommit dit på de 30 sekunderna det tog att gå från sängen till toaletten). Hoppas hoppas! Jag vill få ett slut på denna evighetsväntan!
  • Iowhannah
    Annapanna2 skrev 2015-10-12 10:28:31 följande:

Idag har jag konstanta förvärkar men dom verkar varken gå åt det ena eller andra hållet... Hur länge ska man behöva stå ut med att ha det så?? Hade ni ringt barnmorskan för att rådfråga? Dom kommer nog var tredje minut i alla fall och gör ont i ryggen och känns som lite mensvärk. Inte farligt ont på nåt vis, bara obehagligt.

Jag hade samma i går kväll, men det blev inget mer än så tyvärr. Självklart gick det över när jag sov :/

Om det inte blir någon förändring inom nån timme så kan du alltid ringa fl och höra vad de säger. Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite :)
  • Iowhannah
    Annapanna2 skrev 2015-10-12 17:49:11 följande:

Dom fortsatte i några timmar till sen avtog förvärkarna men molvärken är kvar i både rygg och mage. Ringde till förlossningen som sa åt oss att stanna hemma och se om det blir värre (eller bättre, beroende på hur man ser på det, hehe). Får fortfarande en del förvärkar men inget regelbundet. Är ju lite tidigt ännu (v. 36+2) men hon är ju ganska färdig där inne Så spännande men man vill ju bara veta om det är på riktigt eller inte!!

Ja, gud ja! Jag tycker att min kropp lurar mig varje dag nu. Kan den inte bara bestämma sig?!
  • Iowhannah
    Filuribur1 skrev 2015-10-12 20:05:12 följande:

Efter en 60 timmar lång latensfas med regelbundna värkar som inte tog någon paus inte och sen 18 timmar på förlossningen där jag stanna på 6 cm öppen oavsett vad de gjorde. Så föddes idag vår lilla Lykka med akut kejsarsnitt då hon blev stressad av alla mina värkar som hade 0 effekt.

3794 gram och 50 lång, så en kort o lite knubbig dam :D de 78 timmarna med värkar var de absolut värsta i mitt liv och gjorde så jäkla ont en taga att inte ens eda tog. Huh va jag ät glad att det är över och lillsnäckan äntligen är här.

Fy vilken jobbig förlossning det låter som! Skönt att det är över nu iaf. Grattis så mycket till den lilla! :D

Fick du sovdos och grejer, eller kunde du sova ändå i latensfasen? 60 timmar är extremt lång tid att vara vaken annars...
  • Iowhannah
    Annapanna2 skrev 2015-10-12 22:09:02 följande:

Nä nu jävlar verkar det dra igång... Aaah vad nervöst!!! Nu är det inte molvärk längre, nu är det ont! Iiih så spännande... Får se om det händer nåt eller om det avtar igen...

Ooh! Spännande! Här har slemproppen precis släppt :D Hoppas att bebis inte tar alltför lång tid på sig nu!
  • Iowhannah

Slemproppen släppte i omgångar. Det kom en del i natt/morse och en hel del nu i kväll. Hoppas hoppas att det drar i gång snart! :D

• Iowhannah

Det är så kul att läsa att det händer saker för flera här! :D

I natt släppte mer av slemproppen, men än så länge inget mer än så. Har varit vaken sen halv sex pga molvärk i ländryggen och i övrigt sov jag, som vanligt, dåligt. Nu har jag satt mig upp i sängen, samt tagit två alvedon, vi får se om det hjälper. Ärligt talat så hoppas jag inte det ;)

Sambon vaknade till och frågade hur jag mådde, jag sa bara till honom att somna om. Ifall nåt skulle sätta igång så vill jag att han är någorlunda utsövd.

Anyway, nu sitter jag och hoppas att det ska komma sammandragningar och värkar, men det är väl bara önsketänkande...

Kul grej: de senaste dagarna har jag (äntligen) insett att vi ska ha barn! I exakt åtta månader har vi vetat om graviditeten, men inte förrän nu har jag lyckats greppa det! Det är nog som min bror sa, man är aldrig redo förrän bebisen är ute :P

• Iowhannah
    Simone skrev 2015-10-13 08:27:59 följande:

Åh vad roligt att något börjar hända :D elakt att säga, men jag hoppas inte tabletterna hjälper och att du börjar få ont snart haha!

Precis så där började det ju för mig med! Kände verkligen ingenting, plötsligt lossnade slemproppen och sen gick vattnet, det var ju först efter det som värkarna kom

Jag håller med. Jag tycker inte att tabletterna har hjälpt nåt nämnvärt, men det har heller inte blivit nåt mer. Oregelbundna sammandragningar och ihållande molvärk. Dock är ju dagen ung och nån gång ska väl ungen ut :P

Vilken otroligt söt dotter ni fått! Och så mycket hår!
  • Iowhannah
    MyRoundabout skrev 2015-10-13 08:26:19 följande:

Äntligen blev det en bebis för oss igår! Åkte in natten till måndag med hyfsat regelbundna värkar, var då öppen 3 cm. De tog sedan vattnet vid 4 - tiden och då hade hon bajsat så värkstimulerande sattes in. Efter ett låååångt och utdraget värkarbete med både lustgas och eda slutade vi på 6 cm öppet och hamnade till sist på operation.

Snitt var inte alls vad jag tänkt mig, så jag var väldigt besviken, men vid det laget var jag så vansinnigt trött så det var bara att gilla läget.

17.59 kom så äntligen vår lilla Elise till världen. :)

Grattis! Trist att det slutade i snitt, men nu får ni iaf njuta av er lilla skatt :D
  • Iowhannah
    svejo skrev 2015-10-13 07:16:51 följande:

Vad spännande för dig! Hoppas det drar igång nu. Igår kväll var första gången jag hade lite sammandragningar- man får vara glad för det lilla:) fast nu är det ok att bebisen väntar lite då jag är helt däckad av en förkylning. Har sovit typ 2 h inatt och min dag består i att ta hand om ett sjukt barn samt ett jätte piggt barn... ingen vila här inte.

Uuh, jobbigt att vara så förkyld när man är både höggravid och har två ungar att ta hand om!

Jag hoppas också att det är dags i dag! Jag (ja, sambon också så klart) längtar så mycket efter att få träffa vår bebis!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015