• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Lantlollan
    Blomster84 skrev 2015-05-12 13:57:52 följande:
    Usch! Hur långt gången är du?

Har själv haft 6 missfall o två utomkveds. Vet hur mycket det suger och hur arg och ledsen man blir.
    Var är ni i processen nu?
  • Blomster84
    Lantlollan skrev 2015-05-12 14:02:48 följande:

Var är ni i processen nu?

Jag och min sambo är på vårt 2 ivf försök. Äggåterföring på lördag. Mina missfall och utomkveds har varit med mina ex. Dock har jag en dotter på snart 10 som jag kommer vara evigt tacksam för. Skaffade barn väldigt tidigt och efter det har det gått utför. Men nu hoppas jag att det vänder.

Tidiga missfall är nog så jobbigt. Har fått missfall allt emellan v 5-11. Blivit kollad och enligt doktorerna finns det inget svar på varför. Har bara haft otur :/
  • Lantlollan
    Blomster84 skrev 2015-05-12 14:12:47 följande:
    Jag och min sambo är på vårt 2 ivf försök. Äggåterföring på lördag. Mina missfall och utomkveds har varit med mina ex. Dock har jag en dotter på snart 10 som jag kommer vara evigt tacksam för. Skaffade barn väldigt tidigt och efter det har det gått utför. Men nu hoppas jag att det vänder.

Tidiga missfall är nog så jobbigt. Har fått missfall allt emellan v 5-11. Blivit kollad och enligt doktorerna finns det inget svar på varför. Har bara haft otur :/
    Usch. Håller verkligen tummarna att det ska gå den här gången. Hjärta
  • Blomster84
    Lantlollan skrev 2015-05-12 14:16:47 följande:

Usch. Håller verkligen tummarna att det ska gå den här gången. 

Tack så mycket. Känns bra faktiskt. Är mer hoppfull än vad jag känt mig tidigare. Hoppas det går vägen för er snart också. Vart är ni i processen?
  • Lantlollan
    Blomster84 skrev 2015-05-12 14:25:41 följande:
    Tack så mycket. Känns bra faktiskt. Är mer hoppfull än vad jag känt mig tidigare. Hoppas det går vägen för er snart också. Vart är ni i processen?
    Vårt första IVF startades i februari. Första färska med tvådagars misslyckades helt. Fick två fina blastisar till frysen. Detta var vårt första FET med en av dem, så vi har en kvar.
  • MissX

Hoppar in här!

Gjorde äggplock idag, fick ut 5 ägg så ska tillbaka på fredag för återinförande och torsdag börjar jag med vaginaltabletterna.

Spännande och overkligt!

• Blomster84
    Lantlollan skrev 2015-05-12 14:28:05 följande:

Vårt första IVF startades i februari. Första färska med tvådagars misslyckades helt. Fick två fina blastisar till frysen. Detta var vårt första FET med en av dem, så vi har en kvar.

Vi har gjort 2 färska försök. Fick 2 blastisar till frysen på första försöket men valde att köra ett nytt färskt som andra försök också. Pratade precis med kliniken och 9/10 ägg blev befruktade så det känns bra.

Har läst att det är stor chans att lyckas med frysta blastisar och ni har trots allt ett kvar. Men jag vet också att det inte hjälper mycket att säga så just nu. När får ni försöka igen? Tänker på er
  • Alex78
    Lantlollan skrev 2015-05-12 13:33:23 följande:

Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. Gråter

Usch vad tråkigt, beklagar lantlollan.

Jag har aldrig varit med om missfall då jag aldrig ens lyckats bli gravid men jag förstår att det måste vara jättejobbigt.

Jag gjorde ägguttag igår, 9 ägg fick de ut. Idag hörde vi att 6 har befruktats och om det finns ett tillräckligt fint embryo imorgon blir det ET imorgon.

Kram
  • 1983an

Vi gjorde utplock förra veckan, vårt 3e försök, och idag fick vi besked när vi klev in i salen att vi kunde sätta in två. Lite stort beslut att bara ta sådär på en minut, men efter 17 ägg, blev det 1 blasto med toppkvalité och 3 halvbra som skulle odlas vidare. Så vi satte in 2 st. Någon som satt in två tidigare? Känns lite läskigt, men så klart väldigt spännande. Testdag om 18 dagar..

• Blomster84
    Alex78 skrev 2015-05-12 16:37:13 följande:

Usch vad tråkigt, beklagar lantlollan.

Jag har aldrig varit med om missfall då jag aldrig ens lyckats bli gravid men jag förstår att det måste vara jättejobbigt.

Jag gjorde ägguttag igår, 9 ägg fick de ut. Idag hörde vi att 6 har befruktats och om det finns ett tillräckligt fint embryo imorgon blir det ET imorgon.

Kram

Vad härligt! Lycka till med ET imorgon. Håller tummarna för er :)
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?