• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-09 12:06:56 följande:
    Äsch vad tråkigt Madeleine! Det känns verkligen jobbigt när man måste hålla på och skjuta upp hela tiden. Tidigare i våras var jag tvungen att avvakta under 2 cykler bara för att jag hade en gulkroppscysta som vägrade försvinna. Så jag vet hur det känns. smile4.gif
    Tack Alex men nu kom den glada gubben när jag tog ett nytt test :/

Konstigt
  • 89Madeleine

Nu kom den glada gubben!

Hoppas att barnmorskorna tycker att det är okej trots att den inte kom med morgon kisset. I och för sig så la jag mig 04.30 i morse efter att ha varit ute och druckit mååååånga drinkar.

Kanske var därför det inte visades först när jag tog vid 09.00

• Skuggan80

Hej,

Försöker läsa ikapp  i tråden men hoppar in så länge om det är ok?

Har en liten kille från tidigare IVF på Huddinge och påbörjade syskonförsök med FET för ca 5 veckor sedan. Det blev tyvärr inget, så därför får vi börja om på en annan klinik, privat. Det blir Sophiahemmet, någon annan som går där just nu?

• Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-09 13:03:17 följande:

Nu kom den glada gubben!

Hoppas att barnmorskorna tycker att det är okej trots att den inte kom med morgon kisset. I och för sig så la jag mig 04.30 i morse efter att ha varit ute och druckit mååååånga drinkar.

Kanske var därför det inte visades först när jag tog vid 09.00

Vad roligt ! Och skönt att du slipper vänta en månad!

Jag har också fått goda nyheter. Idag på VUL såg de 10 äggblåsor , även om några var små. Det känns ju betydligt bättre än de 4 de såg i onsdags.

Det blir ägguttag på måndag!
  • Alex78
    Skuggan80 skrev 2015-05-09 13:21:48 följande:

Hej,

Försöker läsa ikapp  i tråden men hoppar in så länge om det är ok?

Har en liten kille från tidigare IVF på Huddinge och påbörjade syskonförsök med FET för ca 5 veckor sedan. Det blev tyvärr inget, så därför får vi börja om på en annan klinik, privat. Det blir Sophiahemmet, någon annan som går där just nu?

Hej och välkommen!

Ja, jag går där. Hitintills har allt varit jättebra och jag kan absolut rekommendera dem.
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-09 14:07:21 följande:
    Vad roligt ! Och skönt att du slipper vänta en månad!

Jag har också fått goda nyheter. Idag på VUL såg de 10 äggblåsor , även om några var små. Det känns ju betydligt bättre än de 4 de såg i onsdags. smile1.gif

Det blir ägguttag på måndag!
    Ja jätte roligt :D

Åh grattis! Vad bra :)

Vi kommer vara ruvare samtidigt du och jag :)

Kram
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-09 17:53:45 följande:
    Ja jätte roligt :D

Åh grattis! Vad bra :)

Vi kommer vara ruvare samtidigt du och jag :)

Kram
    Tack! Ja, det var så skönt att höra att äggblåsorna växt på sig bra.

Vad roligt att vi ruvar samtidigt!

Kram
  • Skuggan80

Nu håller jag tummar för er som snart ruvare ska bli! =

Och kul att någon annan går på samma klinik och att man kan dela erfarenheter, ställa frågor eller undra tillsammans =)
    Första intrycket var bra för oss också!
    Jag ska fråga lite mer om hur äggplockningen går till, hann inte med allting.
    Träffar en barnmorska för menopur-info/instruktioner (fast jag har använt det tidigare vid första IVF fast på annan klinik) i slutet av maj.

• Alex78
    Skuggan80 skrev 2015-05-09 20:09:35 följande:

Nu håller jag tummar för er som snart ruvare ska bli! =

Och kul att någon annan går på samma klinik och att man kan dela erfarenheter, ställa frågor eller undra tillsammans =)
    Första intrycket var bra för oss också!
    Jag ska fråga lite mer om hur äggplockningen går till, hann inte med allting.
    Träffar en barnmorska för menopur-info/instruktioner (fast jag har använt det tidigare vid första IVF fast på annan klinik) i slutet av maj.

Tack, vad snällt!

Fråga gärna mig också om du undrar något.
  • Skuggan80

Absolut, snällt att du erbjuder dig att svara på frågor!
    Ser nu att min "glada gubbe" inte blev så bra  - konstigt min dator strular.

Egentligen har jag tusen frågor kvar som jag gärna hade velat ställa till Huddinge där jag gått tidigare men jag förstår att de prioriterar de som inte har barn och eftersom det här var syskonförsök försökte jag på något sätt ta upp så lite tid som möjligt. De var superstressade vid återföringen - som var ganska krånglig för min del (ja, det ska vara hur lätt som helst men inte alltid) och det har jag nu återberättat så gott det går för Sophiahemmet för att de ska vara förberedda.

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?