• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Tack till alla er som tror på mig. Era inlägg betyder mer än vad ni tror.

• Anonym (arg)
    Linnez skrev 2015-01-24 21:05:53 följande:

En fråga TS, om DU hade bott kvar i ert gemensamma hem, hade hon bara fått träffa dottern 4 timmar i veckan då?

Givetvis inte. Jag vill inte heller kämpa för att få barnet på heltid där hennes mamma bara får träffa henne några timmar i veckan.
  • Anonym (arg)
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 21:29:06 följande:
    Fast om du kämpar för att bli boendeförälder och vårdnadshavare så har ju du all frihet i världen att låta mamman tillbringa tid med barnet varje dag, vilket skulle bibehålla en trygg anknytning med er båda istället för att som idag kämpa för nåt (växelvis boende) som kommer att ge en otrygg anknytning till er båda.
    Jag är trött på dig nu. Då påpekar i varenda inlägg om anknytningsproblem och när jag skriver till dig undviker du mina frågor.

Du kan inte avgöra hur det är för barnet i enskilda fall. Bara för du aldrig skulle lämna bort ditt barn pga risk att den skulle bli missbrukare i tonåren behöver inte andra tycka likadant.
  • Anonym (arg)
    Madraykin skrev 2015-01-24 21:52:20 följande:
    Men JAG svarade på en utav frågorna, men mitt svar ignorerade du? Vi är flera som försöker vara konstruktiva här, men du fortsätter benhårt på idén om växelvist. Ditt val så klart, men det kommer aldrig gå igenom. Bättre då att lägga fokuset på annat, kan en annan tycka!

(Mvh en socionom med erfarenhet från familjerättsärenden)
    Det var inte meningen, jag har nog missat det. Du får skriva igen om du har några funderingar.

Om du läst tråden har jag skrivit att jag är öppen för förslag. Så att jag tror benhårt på mitt förslag stämmer inte.
  • Anonym (arg)
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 21:56:08 följande:
    Jag förstår att du är trött på mig... Och?
    Står verkligen allt rätt till hos dig?
  • Anonym (arg)
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 22:23:15 följande:
    Absolut.

Jag börjar däremot misstänka att din fixering vid att ha växelvis boende för din lilla och din totala ovilja att ta emot kunskap omkring så smås behov handlar om att du egentligen inte ens VILL vara boendeförälder med huvudsakligt ansvar för att det väl är mycket bekvämare att ha halva veckan ledig. Att det alltså är dina egna behov som går först, precis som det är för mamman som vägrar umgänge mer än några timmar i veckan.
    Nä, det kan det omöjligt göra. Speciellt inte efter detta inlägg.

Vart fan får du alla dina urusla slutsater ifrån?
  • Anonym (arg)
    Tow2Mater skrev 2015-01-24 22:27:24 följande:
    De verkar ha ett gemensamt boende fortfarande, fast ingen av dem verkar riktigt vara där, eller har jag missuppfattat.

TS, kan du flytta in igen (och hon kan flytta ut eftersom hon ju verkar vara hos sin mamma eller vad det var)? Eller har du gett upp bostaden åt henne helt?
    Det har varit så fullt upp med allt och vi har inte fått ordning på nånting. Hur det blir med boende har jag ingen aning om och allt annat som behöver fixas. Jag tar ett steg i taget och prioriterar det viktigaste, min dotter.
  • Anonym (arg)
    Penida skrev 2015-01-24 22:49:34 följande:
    Nu har jag inte helt läst ikapp men står du utan boende nu? Ni har ett gemensamt boende som jag förstår det, varför bor mamman där nu och inte du?
    Avskyr CIO-metoder
    Jag lämnade hemmet pga händelsen. Jag kan inte kasta ut henne ur vår gemensamma bostad.

Mina föräldrar har ett hus på deras gård som jag bott i tidigare. Så där har jag bosatt mig nu.
  • Anonym (arg)
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 22:52:29 följande:

Drog du ifrån barnet o mamman när du blev arc och gjorde slut? Varför tog du inte barnet meddig?

Penida förklarade det bra. Jag vill inte ta med mig ett barn när jag var så upprörd, arg och ledsen. Jag har inte dragit från mitt barn. Tror du verkligen jag trodde att umgänget skulle bli så här?
  • Anonym (arg)
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 23:28:48 följande:
    Precis som ts barns mamma gjorde i detta fallet.
    Enligt ditt resonemang så tycker du vi skulle ha stått och slitit i vars sin arm på barnet och den som gav upp först är mest lämpad som förälder för att den inte stick ifrån sitt barn?
  • Anonym (arg)
    Anonym (-) skrev 2015-01-25 08:28:09 följande:

TS, jag har en liten fundering kring ditt och mammans förhållande. Du skrev tidigare att du fortfarande älskar henne. Hon verkar reagera på detta sätt för att "utpressa" dig att inte lämna henne (om jag förstod dig rätt). Älskar hon dig fortfarande också? Var det ett enstaka snedsteg som hon ångrar?

Tror du att det på något vis finns en chans att ni kan reda ut detta, tex med äktenskapsrådgivning? Är du/hon villiga att åtminstonde gå på rådgivning tillsammans 3-4 gånger? Med tanke på att ni trots allt behöver kunna samarbeta med varandra de närmsta 18 åren eller så.

Finns det hos dig någon enda liten chans att vilja förlåta och gå vidare tillsammans? Det är så olika med otrohet. Jag förstår att du stack direkt när detta uppdagades, men vad som händer sedan är ju så personberoende, och en del kan laga sina förhållanden, medans en del inte har det som möjlighet. Hur känner du?

Jag menar på intet vis att säga att du borde ta henne tillbaka, utan är mer fundersam över om det är en variant som skulle kunna fungera för er.

Jag kan tyvärr inte svara på det. Just nu är det ett BIG NO. Eftersom hon var otrogen och att hon inte vill samarbeta. Men jag kan tyvärr inte svara hur det blir i framtiden.

Det kommer komma en dag då vi måste sätta oss ned och reda ut allt. Både förhållande, hus och allt annat vi har gemensamt. Då gäller det att kunna lägga allt bakom oss för stunden.
  • Anonym (arg)

Angående boendet så har vi ett gemensamt hus som vi köpt tillsammans. Varför jag valde att lämna huset för en stund säger sig väl själv. Jag var arg, ledsen och upprörd och jag vill inte att min barn skulle vara med då det var så mellan oss, därför lämnade jag. Att jag skulle kasta ut mitt X på gatan från sitt eget hem skulle aldrig komma på tanken.

• Anonym (arg)
    mikipiki skrev 2015-01-25 15:15:36 följande:

Herregud vilken tråd..

Så TS och hans sambo separerade alltså för en månad sen när det uppdagades att hon varit otrogen? TS lämnade då deras gemensamma hem och hörde inte av sig på två dagar? Barnets mamma hade då i samråd med familjerätten bestämt att TS ska träffa sin dotter, som han varit föräldraledig med i 3,5 månad, två timmar två gånger i veckan? TS kontaktar då familjerätten och föreslår växelvist boende där man delar på en vecka? Okej..

Jag förstår att du vill träffa sin dotter mer TS, självfallet, men jag tror inte att växelvist boende är lösningen. Ett så litet barn ska inte behöva utsättas för upprepade separationer flera gånger i veckan. Det är ju liksom ingen docka, utan en livs levande liten människa det handlar om. Men rimligen borde du ju få igenom att träffa henne några timmar dagligen åtminstone med tanke på att du var föräldraledig när ni gick isär. Du verkar dock väldigt inställd på växelvist boende trots att många förklarat för dig varför det inte är lämpligt, vilket är lite oroande. Kämpar du för ditt barns bästa, dina egna rättigheter eller vill du komma undan från ditt ex så mycket som möjligt och ändå ha umgänge med ditt barn? Jag tror det sistnämnda och jag förstår, men när det gäller så små barn så får båda föräldrarna tyvärr offra en del vid separation. Har man satt ett litet barn till världen så måste man också sätta barnet i första hand och göra vad som är bäst för barnet, vilket ofta innebär att man måste träffas en hel del fastän man kanske inte vill. Det är väldigt uppenbart att din relation till ditt ex är väldigt infekterad, från båda håll. Ni är säkerligen sårade båda två och ingen av er vill nog spendera tid med varandra. Men för barnets bästa kommer ni båda behöva göra det, för växelvist boende är tyvärr inte lösningen just nu. Utan den enda lösningen jag tror att du kan få igenom är att antingen låta mamman vara boendeförälder och du träffar barnet några timmar var dag, eller tvärtom. Så för relationen till din dotters skull bör du kontakta familjerätten, be om ett möte och föreslå detta istället. För det är ju relationen till din dotter du kämpar för väl? Inte att tvunget få rätt och få din vilja igenom, vilket på sikt kan visa sig skada din dotters trygghet?

Jag har skrivit minst två gånger i tråden att jag är öppen för förslag, bara att det blir någon ändring på nuläget. Så jag håller inte på att tjata om något växelvis boende utan det var ett förslag jag hade.

Jag kämpar för min dotter, ser det ut som något annat? Jag vill min dotters bästa men jag tror de allra flesta agerar lite egoistiskt i såna här situationer.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Holly) skrev 2015-01-25 15:43:13 följande:

Du gav upp ditt barn i samma stund som du gjorde slut med din tjej. Fattar du inte hur urbota dumt DU agerat? jaja, hon var otrogen blablabla...en bra far stannar kvar hos sin familj, och det inkluderar barnets mor, annars har han ingen familj.

Jag blir less på er som påstår jag stuckit från min dotter. Verkar det som att jag skiter fullständigt i henne och har gett upp henne? Är det därför jag ska kontakta en jurist imorgon?
  • Anonym (arg)
    Ess skrev 2015-01-25 16:28:53 följande:
    Det behöver inte innebära fysiskt tvång att få henne lämna bostaden. Men nu har ts genom att lämna bostaden hamnat i direkt underläge. Hade han fått ut henne så hade han kunnat hävda att hon stack och lämnade honom och barnet för den nye killen.
    Dom få timmarna det tog att få reda på det, bråka, packa ihop nödvändiga saker och fara så skulle jag också hunnit med och tänka på alla konsekvenser det skulle bli av att fly från situationen ett litet tag?
  • Anonym (arg)
    Monkii skrev 2015-01-25 17:24:38 följande:
    Har du inte rätt att vistas där nu? Bara för att man åkt iväg ett par dagar har man inte avsagt sig sin bostad.
    Jodå jag har all rätt att vistas där. Jag har varit där flera gånger sedan det tog slut men mitt X är ofta hos sin mamma med barnet nu. Men när vi träffas är vi i vårt gemensamma hem.
  • Anonym (arg)

Jag läser alla nya inlägg som kommer in men har inte haft tid att svara på dom.

Jag kommer nu undvika många frågor eftersom jag tycker många här går över gränsen och spekulerar i sånt som inte hör hit.

Men för dom som är intresserade kommer jag uppdatera lite då och då så får ni se hur det här slutar. Har iallafall fått ett tips om en jurist i närheten av där jag bor som är kunnig inom sånt här. Den personen var inte kontaktbar idag så ska ringa imorgon.

• Anonym (arg)

Jag är inne och läser era svar då och då men har ingen ork och tid att besvara alla. Jag har kommit i kontakt med en jurist nu så vi får se vad som händer framöver.

Igår träffades jag och mitt X hemma i vårt gemensamma hus. Eftersom vi inte har några planer på att dela upp våra gemensamma saker än så betalde vi alla räkningar tillsammans. Jag umgicks med min dotter i 4 timmar och sedan for hon hem till sin mamma igen och jag var tvungen att fara på jobbet en sväng. Mötet var väldigt stelt men vi höll en god ton mot varandra.

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!