• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Drottningen70 skrev 2015-01-23 22:35:29 följande:
    Har full förståelse för en enorm saknad, har full förståelse för att du vill träffa ditt barn varje dag och att du är arg över en mamma som blockerar det. Har noll förståelse för att du anser att din saknad och din sorg skulle vara ett skäl att utsätta barnet för något som är skadligt (växelvis boende)
    Du får gärna förklara vad som är skadligt. Måste vara värre att en familjemedlem blir i princip utesluten ur hennes liv än.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:44:02 följande:
    Varför svarar du inte på vad hennes anledning att du inte får träffa barnet mer än så är? Som sagt växelvis rekommenderas inte eftersom spädbarn behöver en trygg punkt och träffa den andra föräldern tätt men ha sin dygnsvila på ett ställe. Därmed inte sagt att mamman måste vara den som som är borndeförälder.
    Jag svarade ju på det? Hon vill inte träffa mig pga hon är arg och ledsen på mig. Därför vill hon inte heller att jag ska ha barnet själv utan 4 timmar i veckan är lagom enligt henne.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:46:02 följande:
    Eller så är TS lika aggressiv och oförmögen att lyssna IRL som på nätet och därav gav FR rekommendationer utefter det. Eller att han brister mycket i sin papparoll. Det har vi ju inte en aning om ifall det handlar om att jävlas eller om att försöka skydda barnet.
    Sluta gärna upp med era antagande för dom är felaktiga.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:54:07 följande:
    Du ÄR väldigt aggressiv i din framtoning, både vad det gäller de som inte resonerar som du men även mot de som försöker hjälpa dig men kommer med fakta om hur man resonerar kring spädbarn och umgängen och som utgår från barnets bästa inte föräldrarnas vilja. Varför är ditt ex arg på dig när det var hon dom var otrogen? Känns som det ligger mera bakom.
    För jag är arg över hela situationen, det skulle du också vara om du var i samma sits.

Hon är otrogen, det blir ett stort bråk, jag lämnar henne. Klart som fan man är arg på varandra.
  • Anonym (arg)
    FIame skrev 2015-01-23 23:05:24 följande:

Självfallet ska du ha din dotter minst lika mycket. Lyssna inte på dessa oinformerade idioter på familjeliv. De snackar i sin ensak.

Du ska dra det juridiska vägen interimistiskt (påskyndat ärende) för växelvist boende. Det är jätteviktigt att du står på dig. Du kan även gå hem och bara ta hem henne, för det är din dotter och du har rätt att henne när du vill. Mot konfliktsökande människor ska man absolut vara konfliktsökande och ge dem ett helvete. Ditt ex är ett praktsvin, en hora som knullar runt, det är fakta.

Jag ska fortsätta kämpa och göra allt i min makt för att få ha henne hos mig. Jag ska gå vidare med detta och få rätt.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:11:00 följande:
    Hon är säkert också arg på dig? I det måste ni lära er samarbeta kring barnet vilket är det FR är till för. Inte älta vad som hänt förr. Det är ju över för er del. Det jag dom utomstående ser av att ha en av era versioner är en förälder som vill ge så lite umgänge som möjligt och en som inte tänker på barnets bästa i förhållande till ålder. I det måste ni enas och finna någon medelväg. I övrigt är det inte oss härinne du skall lägga ilska på.
    Ja vi är båda arga på varandra. Jag älskar henne fortfarande och hon älskar nog mig också, mina känslor försvinner inte på en månad. Så jag är både ledsen, arg, sviken över det som hänt och hon är väl arg och ledsen över situationen också. Därför är det extremt svårt att få till ett samarbete så här tätt inpå en separation.

Just nu är det hon som styr hela umgänget och vem vet, hon kanske mår bra av det? Hon vill ge mig en hämnd för att jag lämnade henne fast det var pga hennes snedsteg. Bara spekulationer.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:16:03 följande:
    Så du är alltså TS under ett anonymt nick?
    Varför skulle jag sitta och svara på min egen tråd? Jag är inte psykiskt sjuk.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:28:23 följande:
    Tack för ett nyanserat inlägg. Alltid lättare och trevligare att svara på :) Var det samma orsak hon angav i familjerätten eller något annat? Förstår att det inte är lätt på något vis efter en separation. Om ni skall till FR igen tycker jag dock du skall göra ett eget umgängesförslag. Så som det är nu gynnar inte någon allra minst barnet men det gör inte växelvis heller just nu med tanke på barnets ålder. Däremot 3-4 umgängen i veckan vore en lösning exempelvis 4 timmar per gång. Hade barnet gått på dagis hade man ju kunnat överlämna där men det går ju inte nu. Kanske bör ni också diskutera hur kommunikation och överlämningarna skall gå till för att slippa vara på helspänn de gångerna. Kan inte säga annat än att det är supersvårt att separera när barnet är då litet i och med att man måste ses så ofta jämfört med äldre barn. Men som sagt ha barnets bästa i sikte, ju mer täta umgängen du kan få in ju bättre för barnet och ju tidigare kan ni utöka det. Vad sa familjerätten för förslag? Kanske bör ni båda låta dem förklara neutralt på hur de tänker och resonerar kring barn och umgänge i den åldern och försöka finna en lösning utefter det (de ska representera barnets bästa, ingen av er föräldrar).
    Ska jag vara ärlig så vet jag inte speciellt mycket om vad som är sagt. När jag lämnade henne sa hon att jag kommer aldrig få träffa min dotter mer, vilket var ett hot för att jag skulle stanna kvar hos henne. Jag gav förslag att jag skulle ha henne onsdag-lördag och det vägrade hon. Så hon kontaktade familjerätten och dom kom överens om att 2 tillfällen i veckan, 2 timmar vardera. Det skulle vara en bra början.

Jag är verkligen inte nöjd över det här och vill ha lika mycket umgänge som mitt X och det kommer jag kämpa för.
  • Anonym (arg)
    Anonym (lol) skrev 2015-01-23 23:32:44 följande:

Finns det något argument till varför du inte får ha barnet själv? För att säga att de e bäst för barnet i sin hem miljö enbart i 4 h i veckan låter lite konstigt. Inte för jag påstår att du gjort något. Men de e väldigt väldigt vanligt med smutskastning å att dem tar någons parti något som familjerätten inte får utan å följa upp. Förstår inte varför de skall vara hemma hos ditt ex

När jag sa att jag ville ha barnet onsdag-lördag sa familjerätten att det blir bäst att träffa barnet i hennes hemmiljö pga ålder.
  • Anonym (arg)

Jag har läst varenda inlägg men har inte tid att svara på allt, är det nånting ni undrar så då får ni upprepa er.

Även om ni inte tror på mig så var jag och mitt X som vilket par som helst. Det har aldrig funnits någon kriminalitet, droger eller liknande inblandat. Utan hela vårt förhållande sprack då en otrohet uppdagades. Det är jag och mitt barn som får ta smällen pga hennes snedsteg.

Jag vill påpeka att jag har haft min dotter ensam dag som natt och det har gått super. Hon är trygg med mig. Att jag skulle vara en idiot för jag vill ha henne hos mig är helt felaktigt. Jag borde väl märka om min dotter mår dåligt av att bo växelvis och då får man ändra på det.

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!