Anonym (Citron) skrev 2017-11-05 18:17:47 följande:
Jag har fått bekräftat en "biokemisk graviditet" och väntar nu på att börja blöda. Hur lång tid brukar det ta innan det startar? Detta är min tredje förlorade graviditet. Det ska vara så extremt ovanligt med upprepade missfall har jag läst, men självklart är jag i den procenten. Ja jag blir bitter... Detta är fruktansvärt jobbigt, som ni också vet givetvis. Undrar ju om jag någonsin kommer få ett levande barn... Det handlar troligtvis inte om progesteron, immunförsvaret eller blodproppar för jag har fått mediciner mot detta "utifall att" men det har ju uppenbarligen inte hjälpt. Hur som helst, jag vill försöka igen direkt men har svårt att bli gravid också så har inga större förhoppningar om att det ska ta sig snabbt igen tyvärr. Nu blir det dessutom utredning, kan man försöka under utredningen?
Du kan absolut försöka. Jag har 1 MA och 3 biokemiska. Är igång med sista rundan blodprov. Det finns en undersökning de inte kan göra om du blir gravid - en vattenskanning - om de vill kolla livmoderns geometri och äggledarna. Men det ska inte vara ett hinder att försöka nu innan du ens fått tid till något.
Jag tror absolut att ni kommer att få ett levande barn. Jag är med i en grupp, där oss med tre eller fler är... och väldigt många lyckas där, med rätt behandling/hjälp.
Nu vet jag inte vad precist du har fått, men de kan ge bättre och mer riktad behandling om de vet vad det är. Är det immunförsvar, så är det oftast en droppbehandling (immunglobulin) man ska igenom 4-5 ggr i första trimestern (görs på sjukhus) är det blodproppar, Är det vanligt med fragment sprutor... och progesteron är visst mest effektivt med sprutor som man själv ger sig själv dagligen. Kan vara kromosomfel, och att de måste välja ut ett embryo... Finns massa de kan göra.
Och så kan det ju vara så att ni har haft sjuk otur. Vem vet.
Men försök absolut - och pressa för att utredningen kommer igång.
Lycka till och kram <3