• Tumvante

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Mikeybe skrev 2017-05-10 18:44:10 följande:

Hoppar in här :)

Går just nu igenom ett missfall (antagningen avstannad i typ v.4) varit på gynakuten 2ggr båda gångerna sett en hinnsäck och hcg på 1100 ca båda gångerna (lite mer andra gången) ska dit igen på måndag och kolla läget men började blöda som attans härom dagen så missfallet är ett faktum. Är fortfarande väldigt ledsen trots att jag har vetat vart det har varit påväg den senaste veckan. Jag och min sambo hade försökt 1,5år innan plusset. Jag är livrädd att det ska ta lika lång tid igen, jag tror inte jag orkar det. Dessutom alla gravida runtomkring och kollega som blev gravid på första försöket gör inte saken lättare (känns dumt att vara avundsjuk men jag kan inte hjälpa det)

Beklagar

Vet hur det känns att vara avundsjuk på folk som plussat runt omkring...

Håller tummarna för att det går snabbt nästa gång och att det går hela vägen. <3
  • Tumvante

Inväntar mens (Bim+2), och andra testet med supersvagt streck. Inte blivit starkare sedan Bim... tror att jag trots blanka tester innan kanske har kvar hcg från mitt MA i mars eller?

• Tumvante

Så... svagt plus och rosa flytningar... nytt MA på g?

Känns sisådär detta. Någon som har erfarenhet? Det är verkligen svaga plus jag fått på Bim och Bim+2... känns inte hållbart.

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-05-15 08:45:47 följande:

Usch vad svårt när man inte vet...jag hade test som gick upp och ner i styrka, inför min andra operation, ca 9 veckor efter bäbisen föddes så hade jag helt plötsligt starkare test igen...vi hade haft sex oskyddat under de perioder jag inte blödde, för man trodde ju blödningarna var förbi...men kom ju alltid tillbaka med stora akuta blödningar...så vet inte än idag om jag hade blivit gravid igen eller om det var resterna som spökade. Men efter operationen blev iaf testerna blankar på några dagar....

Ha lite koll närmsta två dagarna på test och se om blödningarna tilltar. Har du vart på efterkontroll så du vet att det inte sitter några rester kvar? Jag hade bara på ett par mm men det var tillräckligt för att kroppen inte skulle kunna börja om....

Jag har testat ca 4 test helt blanka innan dessa. Så där bör ej vara rester. Men jag får blodprov hos läkaren nu... testade svagt med tidigt i morse igen...

Jobbigt - jo
  • Tumvante

Tack.

Jag kissade Mitt i natten och så på morgenen utan att dricka därimellan... så jag tänker det borde varit starkt.

Vi fick bara till det en gång efter positivt ÄL test...och det var 28 april... så borde vara starka tester nu...

Spänd på vad blodprovet visar. Nytt prov på torsdag sen för att se om där är en stigning och om den är tillräcklig...

• Tumvante

Nej men goddag mensliknande blödning.

Spänd på hcg prov nu... hoppas allt är ute...

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-05-15 10:58:16 följande:

Har du lämnat provet i morse? Du borde ju få svar senast i morgon fm. Hoppas det ser bra ut och att det är en ny frisk graviditet! 

Tack. Men just nu tänker jag att det är något som hängt kvar... mensen/en blödning har kommit nu... så jag får hoppas att hcg visar noll senast på provet på torsdag. Lämnade ett prov i morse ja... så kan man ju se skillnaden sen.

Kanske är som det du var med om... ellerliknande... att hcg plötsligt steg...
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-05-15 12:26:33 följande:

Ja det är ju omöjligt att veta, men bra se vad hcg säger. 

Alla sa vid mitt MA att testerna skulle sjunka stadigt, men de gick faktiskt upp och ner...så stämde inte på mig iaf och jag visste ju att det var rester, men läkarna sa  bara att jag skulle vänta...även när de sett rester på UL sa de vänta...önskar jag hade vart ännu mer påstridig och inte väntat så som de sa...kanske hade besparat mig nån månads lidande...

Det är ju just det.

En massa väntade och ovisshet...

Får satsa på ett gäng ÄL tester och Bim i juni nu... Gud alltså... kom igen projekt syskon!
  • Tumvante

Hcg på 16. Så väldigt lågt. Hoppas alla rester åker ut med mensen nu. Nytt test torsdag.... drygt att inte ha kommit ner på noll ännu.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?