• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Första mf) skrev 2016-05-12 06:32:41 följande:
    Shit va kul!!! Nu jäklar ska det ta sig!
    Ja det hoppas jag bannemej det gör snart!!
    AennilKs skrev 2016-05-12 09:24:59 följande:
    Ingen mens ännu.. Bim igår

Har du testat nåt mer? För de första du visat ser negativa ut. Sist var min mens 5 dgr sen, kom bara några droppar på BIM, sen ingenting på 5 dgr..jobbigt eftersom hoppet fortsätter finnas, men till slut kom den ändå. 
    Jag tror att jag inte släppte nåt ägg den månaden, hade halvdåliga utslag på ÄL så kanske därför den strulade och kom sent...får se hur det blir denna cykel nu när ÄL är över. 

• Nykär15
    AennilKs skrev 2016-05-12 14:57:44 följande:

^ åh vad jobbigt :( ja jag får testa imorgon, de jag postat här syntes inget på men i spöktråden syntes tydligare plus-kanske torkstreck..

Jag hänger i den med och ser tyvärr inget...gissar på torkstreck isf om det är något du ser. Borde ha ökat nu om det är nåt...
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-12 19:27:00 följande:

Längst ned 06.30 idag.. Blev fel

Ser helt klart ut som äl varit ja :) woho! Spännande följas åt till BIM nu !
  • Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-05-13 12:03:11 följande:
    Grattis! Men vad konstigt. De tester du postat tidigare i spöktråden var ju verkligen negativa och digitalt brukar ju reagera långt efter de vanliga.

Håller med, tycker med de vart negativa. 

AennilKs skrev 2016-05-13 11:37:33 följande:

Tog digialt imorse- gravid :)

Men vad kul, grattis! Klart digitala inte ljuger..men när jag fått synliga streck på både cb och andra så har det kunnat ta ett par dagar att få på digitalt, trots synliga plus. Så är ju förvånande förstås att få det när de andra inte gått se nåt på. 

Njut nu!

• Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-13 18:03:04 följande:
    Ja jag håller mina tummar för oss.. Har dock inte jättehöga förväntningar för min egen del.. Skönt i alla fall att ha någon att följas åt med :)
    Ja det är skönt! Jag är rätt hoppfull denna gång, prickade bättre än förra månaden :)
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-13 21:40:57 följande:
    Men va bra och vad skönt :) om 2 veckor vet vi.. Har du haft lätt att bli gravid?

Jag har nog haft ganska lätt, prickade första försöket men sen efter ma tog de 5 mån men då hade jag sån obalans i hormonerna.

Men denna vecka har jag ju både haft svamp och jobbat 12h dagar och tokstressat så ja oddsen känns inte höga.
    Två barn som blev till på första försöken..nu blev jag gravid på försök nr 2, men blev missfall. Hoppas nu det går vägen snart igen, försök 5 nu. Men känns som detta är första cykeln i balans sen missfallet.
    Har sån molvärk och igår en ljusrosa flytning. Haft nidis med de andra (ej missfallet) men vart vid äl+7-8 som känns mer rätt. Så gissar detta var nåt annat...för tidigt på äl+3 ju att ägget skulle fästa...
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-14 20:37:32 följande:
    Aha ja då har du väldigt lätt.. Jag är på omgång 4 efter missfallet och andra omgången efter vi fick ditt fram att försöka.. Jag har nån konstig känsla men den är nog mera pga att slemhinnan blir tjockare.. Jag har progresteron i allafall för vårtor är känsliga..

Vem vet ditt ägg kanske hade supertempo :)

Om någon vecka tänker jag att känner jag nått är de då men sedan jag började gravidprocessen haft jag alltid massa konstiga känningar.. Inte alls som första gången då jag fick från inga klänningar till småvärk..

1,5 v sen vet vi :)

Hur tidigt har du känt innan?
    Har väl känt ca en vecka innan BIM de andra ggr.

Hittade en notering i min app som jag gjorde innan jag visste jag var gravid sist (som blev missfall)
    Var även det på äl+4 och mådde uppenbart precis som jag mått idag...ger mig en del hopp !

• Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-15 00:00:35 följande:
    Vad roligt att du har noterat och skönt att ha nu :) jag har antecknat endel men inte på dagen. Kanske skulle börja nu :)

Låter ju väldigt hoppfullt :)
    Jag noterar alla större avvikelser för att se tillbaka på...hoppas såååå att det stämmer nu med!!
  • Nykär15
    AennilKs skrev 2016-05-15 11:02:37 följande:

Min lycka varade inte länge...klumpar och blod> missfall imorse. Går in i väggen

Beklagar...väldigt tråkigt :(
  • Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-05-16 06:46:28 följande:

Tänkte imorses när jag vaknade att jag tar ett test å bara kollar. Inga större förväntningar precis. Men hur man än stirrar på det där testet så tycker man att man ser något ultrasvagt streck med ja tror ja inbillat mig. Jag lägger till en bild så får ni se om ni ser..

Det där ser positivt ut! GRATTIS!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?