• Tumvante

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

liljah33 skrev 2017-07-21 07:15:13 följande:

Åh, lycka till! Uppdatera oss <3

Det var en liten parvel där inne och hjärtat slog. Blev erbjuden ett till ultraljud om fyra veckor, så hoppas den lever då med. <3 Gynekologen sa åt mig att har man sett ett hjärta slå i nio fulla veckor brukar det gå bra. Jag hoppas det, förra gången dog den 8+5...

Det är din tur också snart! Den ska bara växa till sig lite!

Men åååååh, så underbart! Grattis igen! Jag tar nytt test imorgon på bim+3. Hoppas det har ökat på! (Lite tidsskillnad där jag är nu på semester... Så därför ser det nog ut som att jag skriver mitt i natten )
  • Tumvante

Nytt test.

Det här ju ökat på iallafall.

(Bim-3, bim och bim+3 alla med morgonurin).

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-07-22 15:25:24 följande:

Ser ju jättebra ut! Grattis!

Tack så mycket. Känns bra!
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-07-22 17:43:47 följande:

Yes yes yes! Grattis!

Tack! Tror jag slappnar av nu och ser fram emot när jag kan få ett vul.
  • Tumvante
    Anonym (Icka) skrev 2017-07-24 15:28:18 följande:

Skiter i allt nu. Lägger ner försök till bebis och allt runtomkring. När allt känns pest så får jag självklart reda på att en vän är gravid igen och det var precis det sista jag klarade nu. Lägger ner fl med, orkar inte med alla som får positivt på löpande band nu

Grattis till er som plussat och lycka till med växande magar.

Till er som fortfarande försöker... Kämpa på <3

Hej då....

Men!

Inte får du ge upp helt!

Du måste ju få hjälp och utredning om det inte går.

Du skriver "kämpa på"... Det är ju just det jag gärna vill peppa dig till!

Livet är så orättvist. Finns de som råkar bli oönskat gravida på fyllan som ett ooops... Och så folk som innerligt önskar barn att ge så mycket kärlek till, som tvingas kämpa...

Snälla snälla, ge inte upp! Men ta gärna en paus från det... Njut av sommar, bubbel, och gott...

Hoppas vi ses här igen!

Kram och önskar dig lycka framöver <3
  • Tumvante
    inalife skrev 2017-07-25 20:41:55 följande:

Fick Mf i vecka 8 och allt känns så jobbigt och tufft, slutade blöda ca 4 dgr efter och kroppen verkar laga sig själv, vi har redan börjat försöka igen fast vi kör mer på att det får bli när det blir men rädslan att det händer igen e fruktansvärt stor , de andra barnen hade längtat så .

Jag har ju oregelbunden Mens så vette atte när Äl är igen .

Ska till gyn på torsdag för efterkontroll hoppas jag ej behöver skrapas

Kramar till er

Hur längesedan är det det hände?

Beklagar... Himla jobbigt, och ja, man är lite extra orolig vid nytt plus, även om chanserna att det går bra är större än det motsatta..

Kram!
  • Tumvante
    inalife skrev 2017-07-30 16:56:31 följande:

Åh beklagar, hur känner du inför en ny graviditet nu?

Vi funderar på att vänta med bebis ett år eftersom jag fått problem med sköldkörteln och min läkare gav mig tydligen en för liten dos :( överläkaren ringde och berättade att det kan ha varit orsaken till MF :( så jag känner att min kropp sviker och inte fungerar som den ska längre.

Massa kramar

Hoppas de utreder ordentligt nu,och rättar till dina hormoner. Sköldkörteln tar kontakt tyvärr lite tid, men har du redan varit igång med medicinering, kanske det inte behöver ta ett år?

Hoppas du får tid hos din läkare snabbt nu!
  • Tumvante
    inalife skrev 2017-08-04 17:29:08 följande:

Åh beklagar :( hur långt gången var du? Kram

Trodde jag var i 6+3 igår... Idag kunde de inte är någon graviditet alls. Så vad det än blev till, så levde det inte längre... Jag har ju inte testat sedan 18 juli typ...Så därefter någon gång måste graviditeten stoppat.
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-08-05 23:00:24 följande:

Jag blir så ledsen då jag läser detta. Jag beklagar din sorg och önskar att du snart får ett plus som stannar.

Tack.. Jag vet.. Nästan osannolik otur... Tror det bara är 1% som råkat ut som vi har enligt statistik...

Läser nu att inget ska hindra från att prova direkt... Men jag borde nog veta mer om felet innan vi provar igen...
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?