• Tumvante

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

beso skrev 2018-01-03 07:20:22 följande:

Vad är immunglobulinbehandling? Hoppas det fungerar o inte är för tufft.. Idag ska jag på tidigt vul. Har fortfarande inte blödig..men illamåendet nästan försvunnit..så orolig..kanske lever den inte längre..

Hur har VUL gått? Håller tummarna! Immunglobulin är immunbehandling med antikroppar de filtrerat från en massa människors blod. Går in som dropp på 3-4 timmar. Det ska lugna mitt immunförsvar på något vis. Så det inte angriper graviditeterna.
  • Tumvante
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-14 17:40:42 följande:

Hej Alla!

Nu är jag orolig detta blir ett nytt mf/ma/ofostrig! :(

Var på vul i fredags där dr stressat o slarvigt vispade runt i ca 10 sek o sa hon såg hinnsäck o gulesäck men inget foster. Hon sa det va 4v gammalt alltså i graviditetsvecka 7.

Enligt ul 9dgr tidigare stämmer dateringen. Då sågs ingen gulesäck. Alltså har hinnsäck o gulesäck växt som det ska. Men fostret då?

Missade hon det för att hon slarvade? Ultraljudsapparaten var den minsta jag sett o såg simpel ut. Hon markerade o mätte inget på skärmen. Hon sa något kunde vara fel och jag har tid den 29e till min ordinarie noggranna dr.

Men det är 17 dagars ovisshet. Jag vill inte vänta så länge. Att gå runt i nästan 2 1/2v i ovisshet o må skit! :(

Jag mår illa till o från men inte alls lika mkt o konstant som jag gjort i mina tidigare 5 graviditeter. Jag är extremt trött o klarar inte av va på benen längre stunder. Är hård i magen och har jätteont i brösten som vuxit.

Har läst om ma/ofostriga graviditeter där gaviditetssymptomen varit kvar. Har även läst om foster som utvecklas långsamt i början och inte upptäcks förrens i v8.

Vet inte om jag e dum som inte helt ger upp hoppet? Hur bör jag tänka här? Vad skulle ni gjort?

Det är svårt att vara exakt med gamla scannrar och i tidiga veckor, och millimetrar hit och dit betyder mycket. Så ge inte upp denna graviditeten!
  • Tumvante
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-18 22:35:51 följande:

Tack! Goda nyheter! :) Fem dagar efter vul där inte foster syntes..fick jag tid till min ordinarie gyn som såg ett foster på 13mm med slående hjärta!! :D Blev så chockad o glad att tårarna sprutade när jag låg där med benen i vädret!! :D

Härligt! Grattis!
  • Tumvante
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-20 10:54:45 följande:

Tack! Jag har fortfarande svårt att förstå! Haft 8 mf runt v5-6 senaste 2åren. Men nu är jag i v7+6 (grav vecka8. Imorgon 9) :) Känner mig ff osäker o rädd för mf. På ett sätt blir det ju svårare ju längre gången man är..iaf för mig. Särskilt eftersom jag inte alls är så illamående som jag brukar vara..

Har du gjort något annorlunda nu eller är du i behandling?
  • Tumvante
    Anonym (trasig) skrev 2018-01-20 15:13:38 följande:

Nej ingenting annorlunda! Så konstigt!

Förra gången tog jag progesteron o trombyl men fick tidigt mf ändå. Så denna gången tog jag ingen medicin förrens gyn sa åt mig att börja ta trombyl igen.

Sååååå Nice!
  • Tumvante
    Humlan88 skrev 2018-01-21 12:50:24 följande:

Vecka 10 nu, fått mina missfall mellan v 4-6

Låter också lovande. Är du i behandling? Jag har också fått de flesta i v 4-6, det första var dock i v 9 fast det hade dött innan, därefter 4 Biokemiska/tidiga.

På tisdag ska jag få min första IVIG behandling. Det ger mig iaf lite bättre odds.
  • Tumvante
    Anonym (Rädd) skrev 2018-01-23 09:59:05 följande:

Ska på ultraljud om 2 veckor, tiden dit känns som en evighet :(

Grotesk väntan i två veckor! Håller tummarna!
  • Tumvante
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-26 17:02:22 följande:

Gjorde UL idag och såg en livlig bebis på 11+0 veckor. Åtta år av missfall och denna gång verkar den överleva.. :)

Grattis! Är du i behandling?
  • Tumvante
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-26 20:50:39 följande:

Nej. Inte denna gång. Har både Crinone och trombyl hemma men använde inget. Fick lite skäll idag att jag borde ta Trombyl så fick börja med det.

Anonym (Igen..) skrev 2018-01-26 20:50:39 följande:

Nej. Inte denna gång. Har både Crinone och trombyl hemma men använde inget. Fick lite skäll idag att jag borde ta Trombyl så fick börja med det.

WOW att det gått så bra ändå! Men ja, nog bra med trombyl om där är risk för proppar. Grattis! Själv fick jag konstaterat järnbrist idag (lågt serum järn och retikulocyter, normala HB värden annars...)... undrar om det har varit bidragande till mina tråkigheter... blir att kränga järn nu iaf.
  • Tumvante
    Anonym (Igen..) skrev 2018-01-26 23:00:14 följande:

Hur går er immun behandling?

Har bara fået IVIg en gång. Ska få igen nästa gång det blir plus, efter att de sett fin stigning i tidiga HCG värden.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?