Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Viola) skrev 2015-04-27 07:18:17 följande:

Jag har haft pms-känningar i helgen och varit på uselt humör och i går kände jag mensont i magen så jag har gått och väntat på att mensens ska komma tillbaka efter missfallet. Har också testat med äl-stickor för att vara säker på att inte missa det. Och i morse fick jag utslag p äl-test i stället för mens! Använder bara digital äl-test eftersom jag inte vill hålla på att analysera. Jättekonstigt eftersom jag inte har några andra symptom på äl. Men får försöka få till det ikväll eller senast i morgon kväll då. Glad att kroppen verkar redo redan nu, 4,5 veckor efter missfallet.

Härligt med lite positivt! Själv har jag sprungit och kissat flera gånger inatt så väntar på att läkaren ska ringa tillbaka. Har ju troligtvis uvi. Har molande värk i nedre delen av magen dessutom så alla tecken visar på det. Har en hel vecka kvar till bim så kan inte vara graviditetskänning.
  • Anonym (småland)

Allt sex för att bli gravida ledde bara till en urinvägsinfektion. Penicillin och allmänt sur på läget just nu. Ska testa mig den tredje maj om inte mens kommit innan dess.

• Anonym (småland)
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-29 16:53:32 följande:

Fick just ett sms från en av mina vänner med en ultraljudsbild. De väntar sitt första barn. I morgon tar jag tabletterna som ska stöta ut min graviditet. Började gråta eftersom vi hade tänkt berätta snart, eftersom nästa vecka skulle ha varit v 12.

Åh fy vad hemskt. Det är jobbigt öht med magar och bebislycka, men det där var ju nåt otroligt jobbigt att vara med om.
  • Anonym (småland)

Jag kan inte lägga upp bild. Jag vet inte vad jag gör för fel. Men det verkar som att jag fått ett svagt svagt plus idag! Bim -2
    Sen fick jag otroligt ont i magen, som kraftig mensvärk, så jag tänkte direkt att detta kommer bli ett tidigt missfall. Men sen gick det över. Men jag hade gärna velat visa er testet för att ni skulle kunna säga om det är ett plus eller bara önsketänkande, men fl vill inte alls ta emot filen. Får inget meddelande eller nånting, den bara gör det inte.

• Anonym (småland)

Haha! Det funkar om jag går via gamla familjeliv.

• Anonym (småland)
    FruA78 skrev 2015-05-01 12:43:30 följande:
    Grattis! Det är klart ett plus :)
    Oj hjälp! Dina ord fick mig att börja storböla. 
  • Anonym (småland)
    Anonym (37) skrev 2015-05-01 18:04:21 följande:

Grattis!!! Jag pinkar neg idag bim -2 ????

Mitt är ju väldigt svagt, och min förra graviditet plussade jag inte förrän en vecka efter bim. Men sen gick det ju dåligt också...
  • Anonym (småland)
    emsan skrev 2015-05-01 18:03:12 följande:

Grattis vad roligt!! Hur lång tid tog det för dig att bli gravid igen efter ditt MF??

Det tog tre månader.
  • Anonym (småland)

Tack alla! Nu hoppas vi på att den stannar kvar där inne.

• Anonym (småland)
    Anonym (37) skrev 2015-05-03 11:05:01 följande:

Ja då kom mensen prick på dagen. Suck! Då får vi köra på en februaribebis då. Ngt positivt i detta är dock att jag inom kort har två event med jobbet där det blir fest på annan ort och jag då inte behöver förklara varför jag väljer bort alkohol. Ja jag vet att man inte ska behöva. Men jag är ganska ensam tjej på företaget och det blir väldigt utmärkande om jag avstår helt.

Nej vad tråkigt. Hoppas att det blir positiva besked nästa månad.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?