Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

pannkakan87 skrev 2015-09-20 13:52:41 följande:

Okej! Hoppas inte jag börjar blöda men vi får se. Jädrans missfall som gör att man inte vet varken ut eller in längre. Slutade du blöda snabbt eller är det som en mens?

Så var det för mig med efter sista missfallet. Och började blöda mer efter någon dag och blev som en normal mens.
  • Anonym (småland)

Jag är så imponerad av er som kör med äl-tester. Jag skulle blivit tokig, det är jag helt säker på. Att testa flera gånger om dagen och kanske inte få utslag, och hela tiden reflektera över varför och varför inte. Jag hade inte klarat av det psykiskt! Jag kör på kalender och under den tiden har vi sex ca var tredje dag. Jag vet att mitt psyke är dåligt nu efter två missfall men jag blir bebis-stressad av äl-tester. Jag är uppriktigt från djupet av mitt hjärta så otroligt imponerad. Ni är verkligen fantastiska!

• Anonym (småland)
    pannkakan87 skrev 2015-09-22 20:53:41 följande:

Jag känner mig öm och konstig tjejmagen. Tror att jag hade äl i helgen.kändes ju som det och enligt alla appar skulle det stämma.

Nån mer som varit öm efter MF, alltså mått som vanligt och sen blivit öm igen efter äl? Det kanske är normalt.

Jag brukar bara vara öm precis vid äl. Hade otrolig äl-känning igår kväll. Var riktigt öm! Tyvärr var maken riktigt trött så det blev inget sex förrän nu ikväll. Hoppas att det inte var för sent. Känns som att det var det och att vi missade denna gången också. Snart får jag nog ta snacket med honom om varför han vill så sällan. Lite rädd för svaret så vill helst inte...
  • Anonym (småland)
    pannkakan87 skrev 2015-09-22 23:09:55 följande:

Jo men äl kände jag i helgen. Det här nåt annat. Känns som när jag var gravid men tänker att det har med MF att göra :/ i bakhuvudet tänker jag att jag kanske känner av en graviditet tidigt pga känslig livmoder. Eh he förmodligen inte

Usch vad jobbigt men det kan ju vara så enkelt att han tycker det blir jobbigt när det blir "på beställning". Kanske låta bli att Bettys om äl och inställer "förföra" honom eller nåt? :/

Ja förra månaden fick han ont i snoppen vid äl och då misstänkte jag prestationsångest. Så denna månaden har jag inte sagt något alls om äl. Men han är otroligt svårflörtad för tillfället. Kanske har det med missfallen att göra. Att det är tungt för honom också. Men vi får se. Nu är det bara att vänta till bim. Ska inte ta fler initiativ till sex utan vänta och hoppas att han gör det.
  • Anonym (småland)
    pannkakan87 skrev 2015-09-24 15:15:54 följande:

Stegring på ältest idag!! Äntligen! Jag som trodde ägglossningen var förra helgen men måste ha blivit framflyttad pga missfallet. Vi som låg i riktigt ordentligt, haha!

Jag är bara så glad att kroppen verkar vara igång. Har riktigt ont i tjejmagen idag det var därför jag testade men trodde inte det skulle visa något eftersom jag fått blanka test så himla länge! Jag ska försöka följa stegringen för som ni ser är det stor skillnad på bara en timme.

Betyder det här att ägglossningen sker nu eller att den redan skett?

Nu blir antagligen bim framflyttad en vecka också..

Gött! Skönt att se något, och det är ju inte alls ovanligt att cykeln är lite oberäknelig efter mf.
  • Anonym (småland)
    pannkakan87 skrev 2015-09-24 18:39:26 följande:

Nä, exakt en vecka sen faktiskt. Känns rimligt eftersom gravtestet inte var blankt förrän efter några dagar efter mf. Men borde jag flytta fram bim en vecka nu va?

Ja det skulle jag gjort.
  • Anonym (småland)

En vecka efter äl och jag har som nålstick lite då och då och molande värk vid vänster äggstock. Känns oroligt.

• Anonym (småland)
    knaappeen skrev 2015-09-29 19:31:34 följande:

Blev visst ännu ett September-plus för mig!!!!

1år o 4 dagar sedan första plusset som slutade i MA v 13.

Junibebis IGEN.

BIM-2

Chockad,inte riktigt fått in det ännu. De få symptom jag haft trodde jag inte va pga grav!

Grattis! Vad underbart! Hoppas på samma mirakel på söndag för mig!
  • Anonym (småland)
    pannkakan87 skrev 2015-09-29 20:09:49 följande:

Å äntligen lite plus härinne!! :D GRATTIS!!<3

Precis min första tanke! Äntligen lite plus i tråden. Var ett bra tag sedan nu.
  • Anonym (småland)

Har bim på söndag men kunde inte låta bli utan testade idag. Negativt såklart men tyckte ändå att jag såg ett svagt svagt streck. Bara att vänta... Varför är man så dum och testar för tidigt...

• Anonym (småland)

Ok hjälp mig här nu. Vill hellre ha ärliga än snälla och empatiska svar.
    Är det ett plus eller är det ett spökstreck?

• Anonym (småland)
    happylife skrev 2015-10-02 08:00:03 följande:

Jag ser ett svagt plus! När har du bim?

På söndag.
  • Anonym (småland)
    Anonym (längtar) skrev 2015-10-02 12:58:12 följande:

Jag skulle inte våga lita på att det där är positivt. Ett positivt test ska man inte behöva ändra inställningarna på fotot för.

Dock är det ju tidigt ännu, så håller tummarna att det blir ett positivt utan tvekan nästa vecka!

Har inte ändrat inställningarna. Tyckte att det blev så mörkt mot ett svart bord så bytte till ett vitt.
  • Anonym (småland)

Inatt har jag legat vaken väldigt mycket. Hade molvärk i flera timmar igår kväll och var så otroligt rädd för tidigt missfall. Kollade nog trettio gånger om jag börjat blöda. Känner mig som ett nervvrak idag. Så här kan jag ju inte hålla på. Jag måste ju lugna ner mig. Men hur i hela friden gör man det efter ett mf och ett ma? Får väl köpa nån sån där havsbris-app och försöka somna till det.

• Anonym (småland)
    Hoppas 2012 skrev 2015-10-03 21:21:07 följande:

Hoppar "gärna"in hos er. Miste vårt barn i v 12, fick veta i onsdags. Imorgon och på tisdag är det dags för behandling och läggas on med cytotec.

Missfall är så vidrigt o jag känner mig som jag är i djupet av depression

Ledsen över att behöva välkomna dig till gruppen. Här ger vi stöd till varandra!
  • Anonym (småland)
    Hoppas 2012 skrev 2015-10-04 00:09:54 följande:

Tack fina ni!

Inte läst i tråden än men hur mår ni? Försökt igen? "Kommit över det"? Nån som behandlats med cytotec?

Många frågor.

Efter andra missfallet som upptäcktes på kub-ul och blev därför väldigt chockartat, gick jag in i depression. Klarade inte av att gå utanför dörren. Efter stöd från kurator känner jag mig nu bättre och ska börja jobba lite smått på måndag igen. Samtidigt har vi precis plussat dessutom, men har lite svårt för att glädja oss och är mest rädda och nervösa. Jag vet inte om jag fick cytotec vid sista missfallet (ma). Jag blev inlagd och de tryckte upp massa tabletter. Jag frågade aldrig, ville bara få ut det. Första gången kom det ut av sig själv hemma. Hade hemska smärtor båda gångerna, men andra var femton gånger värre.
  • Anonym (småland)
    corona skrev 2015-10-04 15:55:49 följande:

Kanske har frågat detta tidigare, minns inte, men hur har era män (ni som har) reagerat på missfallen?

Min sambo blev otroligt ledsen, är fortfarande,och han tänker mycket på detta hela tiden.  Han försöker prata med mig om det, men jag blir bara ännu mer ledsen än jag redan är då.  Känns som att det blir dubbel sorg och jag har svårt att hantera när han gråter. Jag börjar själv gråta och vill bara därifrån.  Det känns som att det varit lättare att hantera en sådan här sak ensam. Jag VILL inte älta detta med honom.  Vill helst glömma alltsammans.   En sak till, han har inte ens berättat för sina föräldrar att vi fick missfall!  De tror att allt är bra. 

Vår relation är rätt ny, vi blev sambo i maj.  Älskar honom och vill inte att detta ska förstöra mellan oss :(

Min man tyckte att det var jobbigt, men han var inte ledsen på samma sätt som jag. Första missfallet tog han hårdare än andra. Jag tog andra hårdare än första.
  • Anonym (småland)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-10-04 10:01:36 följande:

Stort grattis till pluset. Det är ju underbart.

Tack härliga du! Ja jag ska försöka vara positiv nu.
  • Anonym (småland)

Tog ett digitalt test idag bara för att få graviditeten bekräftad till 110%. Nu ska jag försöka tänka positivt att det kommer gå vägen den här gången. Ska försöka tänka att vi väntar barn, och inte att vi väntar missfall. Men det är så svårt! Igår kväll satt jag och mannen och pratade om hur vi ska gå tillväga om det blir ett missfall igen. Och det är två dagar efter att vi plussat!! Men sen sa vi att vi ska försöka se mer hoppfullt på allt. Jag tänker att jag ska försöka lämna den här tråden om ett par dagar, och hoppas hoppas att jag inte ännu en gång kommer tillbaka hit. Tack för att ni finns i den här fantastiska tråden och för allt stöd jag fått! Kramar om er allihop!

• Anonym (småland)

Av någon anledning kikade jag in i tråden nu när den plötsligt kom upp i flödet igen, och blev glad av att se de som hade mf/ma samtidigt som mig! Vårt sista ma kom i somras när vi var på kub. Chock och depression följde men idag är jag i v.32+5 och vår dotter är beräknad i mitten av juni. De upptäckte hypotyreos som en trolig orsak till mina missfall och efter att jag fått medicin jag nu äter dagligen, verkar allt gå bra. Kärt besvär just nu är att komma på namn!

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?