någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Man räknar äl som dagen efter positivt, så två dagar efter positivt är man på äl+1
Låååångt kvar till BIM ju, ge inte upp!
Man räknar äl som dagen efter positivt, så två dagar efter positivt är man på äl+1
Låååångt kvar till BIM ju, ge inte upp!
Har du bara 11 dagars lutealfas? Tar du progesteron efter ÄL för att försöka förlänga den lite isf?
Om man har kort lutealfas så kan ägget ha svårt att fästa in ordentligt innan det är dags för mens, därför kan det vara vettigt att ta extra progesteron för att lura kroppen att det inte är dags för mens. Om man sen testar negativt ex dagen innan BIM eller på BIM (du bör då räkna 14 dagar från ÄL) så får man sluta med krämen så kommer mensen inom en dag eller två. Men för vissa kommer den ändå trots progesteron. För mig har den kommit först när jag slutat med krämen.
Har beställt den på femalebalanceshop. ProgesterAll heter den. Jag tar ju nu progesteronvagitorier utskrivet av läkare för att stötta graviditeten, kommer fortsätta med dem till v 14. Om du blir gravid ska du fortsätta med krämen förbi v 12 iaf.
Följer med instruktion, men man ska variera vart man smörjer så krämen tas upp, men på tunn hud, innerarmar, innerlår, bröst, händer osv brukar gå bra. Jag har smörjt morgon och kväll. Lite mer på kvällen då man tar upp det bättre på natten.
Använde den denna gången med och när jag såg ett plus gick jag över till vagitorierna direkt.
Träffade ett x antal läkare nu i samband med mitt missfall och samtliga sa att från 5-0 så räknas man som ogravid och då kan kroppen komma igång med ägglossning men att det kan krångla. Ägglossningskänningar är inte lika med att ett ägg släpper utan att kroppen kan förbereda sig. Tog 8 veckor för mig att få ägglossning efter missfallet. Hade känning + flytningar men syntes inget på vul.
Stressa inte utan låt kroppen få återhämta sig.
Kraschade igår kväll och låg bara och grät pratade med en från kyrkan ang när han ska få komma till minneslunden och än hade ingen liten urna kommit. Vill bara att han ska få komma till sin sista vila nu och vi kan få komma dit och sörja med. De små vill lägga en leksak där och tända ett ljus. Är som en klump i hjärtat idag. Haft bra veckor och pang så ner till botten
Ångest!
Fyller år idag och har en känsla att brevet från kyrkan kommer idag om att han är placerad i minneslunden
Allt annat har gått på tok idag så varför inte det också liksom
Usch vad tungt...hoppas det kommer på måndag i stället. Eller så får du se det som något fint, att han finns däruppe och vakar över er och vill att du ska få en fin plats att gå till kramar
Och grattis på födelsedagen, hoppas den ändå går att vända till något bra!
2-3 dagar efter ÄL kan du smörja, men gör inget om du börjar lite senare med, bäst är att vara helt säker på att ÄL är förbi bara.
Vad tungt..jag var i minneslunden en vecka efter beräknat BF...skittjobbigt och många tårar, men behövde det och kändes som ett bättre avslut efter det. La rosor och tände ett fint hjärtformat gravljus. Har inte känt behov av att gå dit igen efter det. Vi var där tillsammans, kändes viktigt för oss. Vi gör detta ihop och har haft förlusten tillsammans
Ah ok, jag trodde du menade mannen...mina barn vet inte om det ens, vi hade tänkt berätta efter v 13, men nu blev det ju inte så...de vet inte om att jag är gravid nu heller, kommer vänta till v 15 har vi sagt. Har ju dem varannan vecka och vill ta det när det gått lite längre.
Ja om ÄL är förbi hade jag börjat i morgon eller på fredag.