Inlägg från: Anonym (Icka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Icka)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Inte nog med att man förlorade sin lille utan har nu sammanlagt förlorat 1,5 liter blod. 8 dl i samband med när han föddes fram, sen rejäla blödningar en vecka efteråt. Slutade blöda i torsdags och kände vad skönt, kroppen återhämtar sig iaf. Igår kom en störtblödning och fick åka in direkt. Finns lite rester kvar men kroppen bör kunna ta hand om det. Men fler blödningar så måste jag åka in och då överväger de skrapning

Allt känns bara hopplöst ju

Vill läka så vi kan så sakta försöka igen... Nu dröjer det ännu längre...

Vill även att de ska ta prover. Sköldkörteln, järn, B12 och folsyra. Känslan av att min kropp dödade honom är stor men misstänker att de inte kommer vara speciellt samarbetsvilliga...

• Anonym (Icka)
    Anonym (Ida) skrev 2017-02-14 15:22:41 följande:

Usch vad jobbigt..

Min kropp luras för fullt och slutar blöda för att sedan blöda kraftigt igen...

Självklart skall du få prover!!

Jag behövde bara be VC om än lite bestämt men så fick jag iaf sköldkörtelproverna.

Håller tummarna för att kroppen läker nu och att du slipper både skrapning och att blöda mer.

Fick en störtblödning till igår men så less på sjukhuset så jag vägrade åka in igen. Dumt kanske men bröt ihop i förrgår när vi lämnade och jag vet att han fortfarande finns där. Men lovade sambon att händer det igen ska jag ringa.

Ja några enkla prover borde inte vara för mycket begärt. Nått eller några svar vill jag ha. Trött på ångest och tårar nu
  • Anonym (Icka)
    Freya18 skrev 2017-02-14 13:34:06 följande:

Usch, jag lider med dig. Du har fått gå igenom en hel del.  Kroppen kan inte må bra av att förlora blod hela tiden.

När ska du på återbesök för att se om resterna har kommit ut?

Det är klart att du ska få be om att ta blodprover utan att sjuksköterskorna ska säga emot. Det kan vara bra och veta hur det ligger till med sköldkörteln till exempel.

Ta hand om dig! Kram.

Skulle varit på återbesök igår men det avbokades på grund av besöket kvällen innan. Verkar ha fått en ny tid i slutet av månaden men osäker. Nej tror inte det är nyttigt i längden att det forsar ut blod. Det lilla man hinner återhämta försvinner ju igen.
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-02-14 15:54:00 följande:

Låter som för mig, störtblödningar, och det kom mängder. Men är blod som samlas under lång tid i livmodern då koagel täpper till, sen blöder man ut det stötvis. Så du behöver inte vara rädd för blodbrist eller akut sjunkt värde. Så länge resterna sitter kan det hända igen...tre ggr var jag inne akut, akutskrapades efter andra gången...efter sista blev jag inne en dag och sen planerades en hysteroskopi in, men först 2 VECKOR senare...så var sjukskriven pga blödningarna...väldigt jobbigt, ville inte träffa folk...blödde ju ner halva min arbetsplats två gånger...fy fan.

Stå på dig för koll av de där resterna!

Jag fick svåra blödningar efter min skrapning däremot och hamnade en natt på CIVA, förlorade två liter...så hade blodbrist efter den, men inte pga störtblödningarna innan.

Första veckan var det koagel och blod som kom men nu rusar det ut färskt blod utan klumpar och bindan har inte klarat det utan blött igenom kläder och allt. Blir också väldigt yr i några timmar efteråt. Lever just nu på hoppet att störtblödningen igår var den sista.

Fy tusan, dina blödningar och besvär lät inte alls roliga har du återhämtat dig ifrån det?
  • Anonym (Icka)

Ingen störtblödning sen sist men idag har det molat en hel del bak i ryggen och funderar på om det är en förvarning om att det kommer mer. Nån som känner igen detta? Får ju åka in igen isf

• Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-02-16 15:08:58 följande:

Ja mina blödningar startade alltid med att det började göra mer ont, min bm förklarade att det blev så när det fylldes på i livmodern. Jag tycker verkligen det låter som du har rester som stör, och medan de sitter så slutar inte blödningarna...lider så med dig och vet hur jobbigt det är. 

Ursäkta språket nu... Men fan isf

Har kvar väldigt ömma bröst och små illamående så tror också på rester kroppen inte får bort själv.. Får vänta på nästa blödning, ringa och åka in. Även om de vill undvika skrapning så orkar jag inte med detta mer nu.

Tack för omtanken. Är så glad att jag hittade denna tråden... Även om det är en sorgens tråd med.
  • Anonym (Icka)

Ligger på sjukhus nu med misstänkt livmoderinfektion på grund av rester och ska skrapas ikväll. Sen får det fan vara nog med elände

• Anonym (Icka)

Seriöst... Hur mycket ska man orka?

En operation som skulle ta ca 20 min tog 1,5 timme. När de skulle få ut resterna så gick läkaren igenom livmoderväggen. Och påverka grund av det så var hon tvungen att gå in med titthål för att kolla efter blödningar i buken. Hon hittade förkalkningar i livmodern med... Där moderkakan satt och där bitar fortfarande sitter kvar

Ligger kvar på sjukhuset med diverse dropp och även problem med blåsan. Börjar tappa modet och förhoppningar om att läka mer o mer

• Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-02-20 10:59:24 följande:

Men nej!!!  vad ledsen jag blir av ditt inlägg...men visst nånstans att nåt var fel med tanke på hur liknande problem du hade som jag hade vid mitt MA...

Min operation tog med över en timme och fick komplikationer..men att gå igenom livmoderväggen! Usch så hemskt...du säger att rester sitter kvar. Kommer de göra en hysteroskopi på dig för att få ordning på det? Och vad är prognosen för livmoderväggen, kan den läka ihop bra? Min är försvagad och rätt tunn, det oroar mig...

De säger att livmodern bör läka ihop fort och bra. I övrigt tyckte de att äggstockarna, äggledarna och själva livmodern såg fantastiskt fina ut sett utifrån under titthålsoperationen. Ska tillbaka på fredag igen för ny kontroll och ev ny operation med kamera denna gång. Det som kallas hysteroskopi? Ska även få svar på det de hittade i livmodern... Känner mig orolig inför det faktiskt

Vad tycker de om din livmoder? Och beror det på något att den är tunn och försvagad? Hoppas verkligheten det inte försämrar dina chanser på nått sätt
  • Anonym (Icka)
    123fjäril skrev 2017-02-20 18:31:48 följande:

Fick missfall för lite mer än en vecka sedan, egentligen började allt för två veckor sedan men klumparna osv kom natten till förra lördagen. Haft en hel del smärtor och mått dåligt men inga komplikationer dock slutar det inte blöda och ibland kommer det mer klumpar trots att dr sa att de var tomt vid kontroll vul :(

Psykiskt mår jag skit och vet inte hur jag ska komma över detta.

Försökte i ett år innan detta plusset och är rädd att det inte blir något nytt :(

Hur går det för dig? Be om ny koll, är lätt att missa små rester på vul och risker finns ju för infektion mm. Tro mig, du vill inte hamna i samma sits som mig eller andra som haft komplikationer efteråt som Nykär

Att läka psykiskt... Låt det ta tid. Famlar i mörkret och sörj, ljuset kommer en vacker dag.... Och alla känslor på vägen dit är tillåtna <3
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?