Inlägg från: Anonym (Fjäril) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjäril)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Mallanmillis skrev 2015-04-19 15:11:27 följande:

Igår kom ett efterlängtat plus efter vårt MA vid jul. Svårt att vara glad för är bara rädd att något ska hända :( detta var vårt 3e försök efter MA. Känns overkligt. Får nog bli kontakt med kuratorn igen för att tackla oron inför denna graviditet som jag hoppas vill stanna.

Vad kul och härligt! Stort grattis!
  • Anonym (Fjäril)
    knaappeen skrev 2015-04-19 22:46:48 följande:

Är det bara jag som känner mig otroligt ensam i sorgen efter MA o kampen mot ett nytt plus efter det?

Sambon verkar inte alls berörd o tkr bara jag är överdriven o löjlig typ.

Han är aldrig stöttande undeer mina dåliga dagar. Säger bara att jag aaaaalltid har dåliga dagar o attdetatt det är drygt..han kan aldrig vara m o trösta o stötta.känner mi bara så ensam o har ingen vän direkt o ringa o gråta uut hos, vilket jah verkligen hade behövt dessa dagar.....

Även om jag har stöd kring mig så känns det ändå som att förståelsen inte alltid är så stor och att människorna runt mig inte vill prata om missfallet. 
    Jag tycker du ska kolla om du kan få tid hos en kurator, kanske borde du och din sambo gå dit. Det är väldigt viktigt att han förstår dig och kan stötta dig i denna situation. Även om han inte känner samma sorg. 

Även om det känns som dina vänner inte förstår dig så pröva att prata med dem, ibland är det bara så att de inte vet om du vill prata om det.

Hoppas att din situation blir bättre. 

• Anonym (Fjäril)
    Mallanmillis skrev 2015-04-21 08:28:53 följande:
    Har aldrig skrivit att någon annan behöver vänta med sin graviditet. Skrev att jag tyckte det var jobbigt att få höra det när vi själva nyligen förlorade våran i v.19. Det var min första reaktion . Tycker det bara är tråkigt att man blir påhoppad. Inte det som varit meningen i den här gruppen utan istället få lätta på sina känslor. Min bror och hans har det gott :)
    Jag förstår precis hur det är. Vi fick konstaterat ma i vecka 20. Och en vecka senare berättar min syster att hon är gravid. Självklart är det jättekul men just då kändes det bara hemskt orättvist. Självklart missunnar man inte sina syskon deras graviditeter. Men det är jobbigt när alla andra (känns det som) är gravida eller precis har fått en bebis. 
  • Anonym (Fjäril)
    emsan skrev 2015-04-24 15:28:21 följande:

Tack alla! Blir bara så arg rent ut sagt att man ska behöva bära på ett dött foster i 6 dagar!! Vi tar en dag i taget vill bara att det ska bli tisdag! Vår dotter är vår räddning:)

Så är det i vården (ironi). Jag fick en tid tio dagar efter det upptäcktes (var i vecka 20). Barnet kom ut naturligt efter några dagar. Vården är helt enkel väldigt krass när det kommer till missfall.

Beklagar verkligen ditt missfall och hoppas att du snart mår bättre.
  • Anonym (Fjäril)
    Tizzen skrev 2015-04-24 18:38:32 följande:
    Tagit ett test men det var negativt, ev att man kan skymta något men tror det mest är ögat som vill se nått.
    Min mens efter missfallet är pytteliten. Inte alls som min "vanliga" mens.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-04-24 23:47:43 följande:
    Är du säker på att du inte har äl? Jag har aldrig blött vid äl, men gjorde det första gången efter MA...
    Tyvärr inte - gjort äl test och kollat. Tack för omtanken eller hur man nu säger.
  • Anonym (Fjäril)
    Monsan skrev 2015-04-26 08:15:30 följande:

Hade ÄL på dag 9 och 10 efter första mensen efter MA och på dag 16 kom mensen igen.. Känner mig förvirrad.. Någon annan som råkat ut för samma sak.. Antar att kroppen inte hämtat sig ännu, men känns konstigt att mensen kan komma så tätt efter ÄL..

Blev du skrapad eller fick du cytotec? Jag blödde också tätt efter ägglossning och frågade vården om det kunde vara mens. De sade att kroppen utsatts för mycket hormoner och cykeln blir lite rubbad. Eller så är det någon gammal slemhinna som måste ut sade de (vården).

Det finns ju andra som har skrivit här i tråden att deras cykel har blivit ändrad sedan missfallen.
  • Anonym (Fjäril)
    hondendärtjejen skrev 2015-04-27 07:54:42 följande:

Hej, jag är ny i tråden, plussade den 9 mars och blödde 14-19 mars, har haft gravidsymtom och testat positivt hela tiden efter det.

Den 13 och 21 april gjorde jag ultraljud och då såg man bara en tom hinnsäck som daterades till v 5.

Vet inte om det var missfall första blödningen och att jag blev gravid direkt efter, eller om allt bara inte kom ut där 14-19 mars. Då kom det också lite klumpar första dagen men inte alls som nu.

Men i lördags kväll fick jag kramper och igår kom det lite klumpar som enkronor ungefär och blod.

Har ett ultraljud inbokat om 1.5 vecka igen, får hoppas att jag kunnat blött ut allt så vi kan fortsätta bebisfabriken..

//Camilla

Hej!

Beklagar ditt missfall - så tråkigt att höra.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-27 07:18:17 följande:

Jag har haft pms-känningar i helgen och varit på uselt humör och i går kände jag mensont i magen så jag har gått och väntat på att mensens ska komma tillbaka efter missfallet. Har också testat med äl-stickor för att vara säker på att inte missa det. Och i morse fick jag utslag p äl-test i stället för mens! Använder bara digital äl-test eftersom jag inte vill hålla på att analysera. Jättekonstigt eftersom jag inte har några andra symptom på äl. Men får försöka få till det ikväll eller senast i morgon kväll då. Glad att kroppen verkar redo redan nu, 4,5 veckor efter missfallet.

Vilket test använder du? Hur lång tid har man på sig efter "glad gubbe". Är det två dygn med clearblue?

Hoppas att det går vägen denna gång :)
  • Anonym (Fjäril)

Jag är lite förvirrad - jag får glad gubbe med clearblue dubbel indikator men inte med den vanliga clearblue äl testet.

Vilken är mest tillförlitlig?

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?