Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Mia) skrev 2015-04-30 16:39:09 följande:
    Tack för omtanken! Nu mår jag helt ok. Det psykiska är värre än det fysiska. Har ont, som mensvärk, men det kan jag hantera. Vilar framför tv:n och blir uppassad av min fina sambo. Blöder dock väldigt mycket och det är väldigt otäckt att gå på toa, ser ut som ett blodbad.

Mitt första missfall fick jag förra året i v 6. Det började med kramper och svåra magsmärtor. Bland det värsta jag varit med om. Kräktes av smärtan. Har därför haft sån ångest över att ta Cytotec, men fick inte lika ont nu.
    Jag fick mitt andra i mars. Jag vet hur det känns. Det är så jobbigt. Inga barn innan, vet inte om det är värrre än om man haft. Det är jobbbigt med missfall. Men så många talar om slumpen!
  • Anonym (S)
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-01 08:53:06 följande:

Ja, jag hoppas att det bara har varit otur och slumpen... Samtidigt är det lätt att misstänka att något är fel eftersom vi också har svårt att bli gravida. Jag tror missfall är hemskt oavsett om man har barn sen innan, men för egen del tror jag det hade varit lite lättare om jag hade ett barn. Nu vet man ju aldrig om det kommer att gå vägen för oss.

Hur lång tid tog det för er?
  • Anonym (S)
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-01 14:32:27 följande:

Tog ca 2 år till första plus (mf v 6) och ytterligare 14 månader till nästa graviditet (MA v11)... Så totalt har vi försökt i över 3 år. Kanske blir IVF om jag inte bli spontant gravid snabbare. Är less på att vänta nu...

Hur länge har ni försökt?

8 respektive 9 försök.

Så länge det med men inte lika.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-01 14:32:27 följande:
    Tog ca 2 år till första plus (mf v 6) och ytterligare 14 månader till nästa graviditet (MA v11)... Så totalt har vi försökt i över 3 år. Kanske blir IVF om jag inte bli spontant gravid snabbare. Är less på att vänta nu...

Hur länge har ni försökt?
    men 14 månader är ju ändå fortfarande normalgränsen. Upp till 12 månader anses ju vara helt normalt.
  • Anonym (S)

Idag är jag så less på allt detta!
    Fick liten rosa blödning igår på morgonen och liten rosa blödning på eftermiddagen. Sen inget mer. 

Tror jag hade ägglossning 23 eller 24 april.

Har verkligen mensvärk, superömma och stora bröst. 

Diarré också - har inte fått behålla alls mkt vad jag ätit idag.

Hur var er första mens efter missfallet?

Kommer inte ihåg hur det var efter mitt förra....

Jag brukar ha lite småblödningar innan mensen kommit igång men då brukar det ändå vara rött. Och så brukar jag inte ha ont som jag haft nu.

• Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-05-06 08:52:22 följande:
    Är det ett gravtest? :) 

Ja, tycker mig i verkligheten se ett svagt rosa streck. Tog ett igår men starkare idag. Vet att det är svårt att se på datorn kanske.

Men "växtvärk" som jag haft tidigar graviditeter. Haft 2-3 svaga rosa flytningar. Enligt app så är det BIM först på fredag, men svårt eftersom det varit missfall.

Fattar ingenting.

Har massa gravsymtom.

• Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-05-06 10:18:22 följande:

Då är du ju gravid!! Vad härligt :) 

Kommer inte ihåg när du fick ditt missfall. Hur länge har ni försökt efteråt. 

Kan du se strecket?

Jag fick 30 mars.
    Så en gång har vi försökt. Om jag är gravid så är jag i chock. Tog 8-10 månader för båda graviditeterna. Jag har ju statistiken på min sida - 3 missfall på raken är ju ovanligt.
    Men dessa rosa flytningar som kommer en gång om dagen sen i måndags?
    Men har läst att det örekommer.

Efter missfallet så har jag haft JÄÄTTEömma slemhinnor - barnmorskan på sjukhuset sa att det  var  vanligt med ömma slemhinnor som svider efter missfall. Kanske därför det kommer rosa flytningar?

Just nu så de pyttelite brunt i dom.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?