Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Nu äntligen kom lite blodiga flytningar. Äl runt den tjugonde april. Vi kör också nu!

Anonym (37) skrev 2015-04-07 11:12:34 följande:

Japp, mens igen. Förhoppningsvis sista på länge. Vi siktar på nästa äl som är runt 19:e april och då blir det ett tidigt januaribarn (9:e) alt sent decemberbarn. Men nu kör vi! :)

• Anonym (småland)
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 11:26:19 följande:

Vad betyder de? Att Äl är på gång? eller mens?

Mens! Vi hoppade över mars och nu var mensen en vecka försenad så jag blev orolig att något var fel. Men nu verkar det äntligen vara på gång.
  • Anonym (småland)
    knaappeen skrev 2015-04-08 21:37:24 följande:

Tjejer! Är det någon av er som har upplevt ÄL-flytningar några dagar innan BIM ? Som man kan dra som en bro mellan fingrarna?

Vet inte alls om detta är vanligt men har aldrig haft det. ÄL+8 BIM-5 idag

Enda gången jag hade det var när jag hade svamp. Håll koll ifall färgen på flytningarna ändras eller du får klåda.
  • Anonym (småland)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-13 08:26:39 följande:

Nu verkar det som att det är på gång att sluta blöda, efter 2,5 vecka. Några dagar till och sedan så...

Finns det en chans att man kan vara mer fertil efter missfall så tänker jag absolut ta chansen. Att det blir svårt att datera en ev. graviditet låter i mina öron som ett rätt konstigt skäl att vänta. 

Håller med om att det är ett dumt skäl, men ändå vanligt. ekonomi tydligen. De vill inte ha en massa vul bara för att tidsbestämma en graviditet.
  • Anonym (småland)
    hsh skrev 2015-04-13 15:45:59 följande:

Får man ansluta till tråden? Tycker det finns få platser där jag kan ventilera om mitt MF. Fick MF 7e januari & vill inget hellre än att bli gravid igen. När jag fick missfall så såg jag fostret, vilket jag ändå är tacksam över att jag fick chans att göra, men det är också smärtsamt. Jag fick se något som växt i mig, något som hade blivit till i min egen kropp. Om det inte är magiskt, vad är då det? Otroligt faschinerande vad kvinnokroppen kan göra. Men nu vill jag bara få gå vidare med en ny graviditet...

Samma här. Såg också fostret vid missfallet den 29 Jan. Det var riktigt jobbigt.
  • Anonym (småland)
    hsh skrev 2015-04-13 19:24:44 följande:

Hur långt gången var du? Ensam om att se eller hade du partner med dig?

Jag var också i v.9. Min man var med men han ville inte se. Det enda han såg var att jag höll en klump i handen. Blev väldigt jobbigt psykiskt för mig efter det och tröståt väldigt mycket. Det värsta var inte att hålla det i handen och titta på det. Det värsta var att spola ner det i toaletten. Jag vet inte vad jag hellre hade velat göra, men det kändes absolut helt galet fel att spola ner vårt lilla i toaletten som om hen varit en död fisk. Men bm sa att det var så vi skulle göra, och då gjorde vi så. Det känns jobbigast av allt och jag kan fortfarande börja gråta av bara tanken på att vi gjorde det. Det känns så kallt på nåt sätt.
  • Anonym (småland)

Tråkigt att behöva välkomna alla nya som skrivit i tråden. Men ändå, känn er välkomna!

Anonym (S) skrev 2015-04-14 22:49:46 följande:

Två veckor sen missfallet.

Varför har man brun/rosa flytningar efteråt?

Fattar ingenting.

När kan man ha sex? Har nog frågat men fattar inte.

Jag hade blodiga flytningar i slutet och tänkte att jag skulle hjälpa till lite. En orgasm får livmodern att dra ihop sig, och efter att jag onanerat kom det ut lite mer volym på blodiga flytningar och sen var det slut. Så om du orkar psykiskt, är det ett tips!
  • Anonym (småland)
    SussiZ skrev 2015-04-15 18:03:25 följande:

Tog det lång tid för er andra att bli gravida innan MA eller missfall?

Blev gravid på första försöket. De tre gånger jag varit gravid, har jag alla gånger blivit gravid direkt. Så nu när vi körde efter missfallet trodde vi att det skulle ta sig direkt igen. Men det gjorde det inte. Och mensen beter sig konstigt. Nu kör vi andra försöket...
  • Anonym (småland)
    Anonym (S) skrev 2015-04-16 11:24:24 följande:

Blödningsfri idag! Efter 2,5 vecka.

Nu väntar jag på ägglossning. När kom er igång?

Min kom också under blödningen.
  • Anonym (småland)

Är så irriterad på min man. Vi hoppade över mars och nu ska vi köra för fullt. Hade urdåligt sex häromdagen som jag tiggde mig till, och ikväll fick jag kalla handen. Vet inte om det är prestationsångest eller om luften gick ur honom efter missfallet. Men oavsett att skaffa barn eller inte kan vi ju inte sluta ha sex med varandra! Imorgon SKA jag ha sex. Egentligen inte för att bli gravid, utan för att vara nära den jag älskar så mycket. Men som samtidigt gör mig förbannad. Vi var ju helt överens om att satsa denna månad. Det är ju knappast som att jag tvingat honom till detta. Är riktigt sur ikväll.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?