• Tumvante

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Nykär15 skrev 2017-06-10 07:42:22 följande:

Men hallå vad spännande!!! Jag har ju kass erfarenhet av morgonurin och test, så ta ett på morgon isf, vänta en timme o ta ett nytt. Väntar med spänning på ett inlägg från dig nu!!

Vad söt du är

Idag, ljusare urin, men nu tycker jag det är tydligare...Vad jag hoppas att detta går vägen nu.

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-10 08:24:34 följande:

JAAAAA!!! Jag ser! Stort grattis, vad underbart!!!

Jaaaa! Stort tack! Mycket underbart... Och ofattbart! Har typ noll symptom.
  • Tumvante
    Ittadal skrev 2017-06-10 13:10:20 följande:

Åh va roligt :D Stort grattis!! Allt kommer säkert att gå jätte bra, tänk bara massa positiva tankar nu så ska du se att det går vägen! Ännu en gång Grattis :D Nu håller jag tummarna för att vi andra också plussar snart :)

Tack så mycket! Jag ska försöka tänka positivt. Känns som om att oddsen för ma nu, borde vara lägre.

Håller verkligen tummarna för dig och ni andra också. Alla ska vi få våra efterlängtade och älskade barn, och jag tycker ju att vi som varit igenom det tuffa att få stor glädje vändt till sorg ska få lyckas snabbt!
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-06-11 06:33:38 följande:

Stort grattis Tumvante!

Det sjukaste någonsin hae hänt här med - jag tror inte riktigt på det men clear blue visar "Gravid 1-2" imorse. Är lidandet över!? Kommer det kanske gå bra nu!? <3

Men åh, så underbart! Stort grattis till dig också och tack! Vad härligt! Så ser jag dig i bf gripen för februari kanske hoppas vi är fler som ses!
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-11 08:28:27 följande:

Mina symtom brukar komma v 7-8 mer, så inget konstigt med det :)Men vad härligt se fler plus här!! Grattis!!!

Typ överanalysera jag så har jag haft korta ögonblick med svagt illamående... Men det skulle ju kunnat vara vad som helst. Vi satsar på att jag har en lika snäll graviditet som med min dotter så jag inte heller hade annat än dålig hy.
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-06-16 07:54:53 följande:

Grattis till alla nya plus! Och till er som inte plussat än, hang in there, stor styrkekram!

Ni som nu blivit gravida igen efter MA/MF. Hur hanterar ni rädslan över att det ska hända igen? Jag är idag i vecka 4+2, fått ett tidigt ultraljud 9+1. Känns som ååååååår bort. Försöker som sagt finna mig i att tills motsatsen är bevisad så väntar jag ett barn nu, inte ett missfall... men oron och rädslan finns ju alltid där. Tittar ner i trosorna flera ggr per dag och i toan varje gång jag sätter mig där.

Jag har samma rädsla... Men det är ju ingenting mer man kan göra än att vänta och hoppas....

Jag har själv vul 12 juli, när jag är i 8+4, vilket är ganska exact när mitt ma började. Men slår hjärtat då och allt är bra kommer jag pusta ut... Mitt embryo dog nog någon eller några veckor innan kroppen märkte det sist...
  • Tumvante

Då händer det igen rosa på pappret igår, tester som inte blir starkare, och riklig blödning med menssmärtor idag. Verkligen skitdag... Jaja, slapp vänta till 8+4 som sist, eller till senare som många andra. Undrar om min kropp rensade ut i mars... Fast då hade väl hcg inte varit nere i noll och vändt uppåt igen?

Undrar om min kropp ens kan bli gravid och bära ett barn hela vägen igen

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-20 09:53:34 följande:

Men nej....beklagar verkligen...hur ser testen ut nu och vilken dag är du på? Kanske ändå bara är tidigt ännu? 

Det är mörka tankar som drar förbi en....men som du säger, om testen var helt blanka så borde det inte vara rester. Mina pendlade upp och ner vid vårt MA, från svaga till rätt starka...men var aldrig noll förrän en vecka efter sista operationen. Men har du fått blanka kan du vara säker på att det ändå är en ny graviditet tror jag. 

Du kommer gå hela vägen, det kommer bli er tur. Men det är en tuff resa dit som det verkar. Kramar 

Jag är på bim +7. Vecka 5+1. Så det är vad det är... Ska till läkaren och ta blodprov senare idag. Kanske kollar han med vul också... Skulle vara skönt att få helt konstaterat att allt är ute sen.. Kändes som om oddsen för två missfall på raken var obefintliga... Men nu är jag här... Skulle så gärna veta om det är någon infektion jag har eller vad det är... Vill så gärna få ett syskon nu.

Tack för pepp <3

Kram
  • Tumvante

Just nu vet jag inte vad som hände även i maj. I april fick jag ett blankt test, men fick supersvaga plus från bim+3, och sen mens på bim+6... Läkaren konstaterade med blodprov ett hcg på 16 och sen fyra dagar senare var det så lågt att det inte var mätbart. Sen nu detta, starkare plus än i maj, och innan bim...

Var det rester då?

Eller var det något annat?

Jaja, hjälper kanske inte att spekulera...

Läste bara att risken för missfall ökar med antal missfall i bagaget...

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-20 11:23:45 följande:

Förstår hur dina tankar går...inför min sista operation, ca 7 veckor efter vårt MA kom ut på sjukhuset så fick jag starkare plus igen, hade vart blödningsfri några dagar en period tidigare och då hade vi sex, det var innan jag visste det skulle bli en operation till. Men sen ökade som sagt testen men jag valde ändå att genomgå operationen och få livmodern helt ren igen, för kände att förutsättningarna var extremt usla för att få till en lyckad graviditet i det läget. 

Efter hela den processen förstod jag mer i varför man bör vänta minst en mens med att bli gravid igen. Slemhinnan tar stryk av missfall och kan behöva byggas upp helt en cykel igen för att det ska bli bra. Jag fick även äta extra östrogen för att hjälpa den hämta sig. Det är påfrestande för livmodern med allt som händer och jag tror mer på nu att man behöver ge den tid att läka. Det hade jag inte tanke på efter mitt första mf, då ville jag bara bli gravid fort igen och försökte såklart direkt. Men det tog sig först på tredje då. Så mitt tips är att låta kroppen vila lite efter detta, kanske äta lite extra E-vitamin som är bra för slemhinnans välmående, både inför och under en graviditet. Man äter dem fram till v 36 om man blir gravid. 

Hoppas ditt besök hos gyn ger lite klarhet. 

Jag fick en mens sen var testet noll, sen fick jag de väldigt svaga plussen, sen mens/blödning och nytt test som visade noll och bekräftat noll från blodprov, sen plus nu igen och nu... Blödning.

Men jo, kanske njuta av sommar med bubbel och jordgubbar och vin med tapas och sen köra efter semestern...

Vad finns det mycket E-vitamin i? Vilken omgång du varit igenom.... Men skönt att det tog sig. Det ger ju lite ljus...

Men ska höra läkaren om de inte kan utreda mig lite...
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?