någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Grattis till alla er som fått plus igen!
Hur gjorde ni med mens innan nya försök ? Körde ni på direkt efter mf blödning eller väntade ni en riktig mens emellan?
Grattis till alla er som fått plus igen!
Hur gjorde ni med mens innan nya försök ? Körde ni på direkt efter mf blödning eller väntade ni en riktig mens emellan?
Varför uteblir ägglossning 2 månader på raken? blir inte alls superstressad av denna jävla karusell
Nytt test.
Det här ju ökat på iallafall.
(Bim-3, bim och bim+3 alla med morgonurin).
Tack! Tror jag slappnar av nu och ser fram emot när jag kan få ett vul.
Missfall igen... Men positivt är att jag nu får utredning...
Hej, hoppas någon kan svara på min fråga. Jag skrapades i måndags, som förövrigt gick över förväntan och jag längtar efter att kunna sätta igång igen.
Ni som haft MA, har ni koll på hur lång tid det tog innan gravtest visade negativt?
Misstänker att det tar längre tid än vid missfall då kroppen inte förstått att fostret dött.
Jag skrapades i måndags och idag är gravtestet lika stark som förut, alltså lika starkt som kontrollstrecket. Känns ju jobbigt om kroppen fortfarande inte ska fatta och inte sätter igång med varken ÄL eller mens.. :(
Tack för svaret. Beklagar ditt missfall! Om det är ok att jag frågar, fixade din kropp det på egen hand eller fick du skrapas eller medicineras? Vet du om du testade starkt eller svagt positivt direkt efter?
Hos mig har min kropp klarat det hela själv, förstår oron om man måste få hjälp med att stöta ut det...
Hoppas att ni har det bra allihopa. Här provat vi igen i oktober. Fick hoppa över september också. Denna gången då mannen har sjuka ryggproblem.
Men han fick svar på sädprov. Han har jättemycket och 80 % snabba simmare. Så inte är kvaliteten där något att klaga på... Nog därför vi blir gravida vartenda gång... Men så duger väl äggen kanske inte... Svar på kromosomprov om två tre veckor...
Hej Lilja.
Det var ett tag sedan. Jag har hunnit bli av med jobbet under tiden, men är vid gott mod ändå. Detta året har varit skit, men nu kan det bara bli bättre.
Jag har blivit patient på specialenheten för oss med habituella missfall, och nu har de tagit ytterligare blodprov.
Läkaren har två teorier.
Antingen att första missfallet skadat en eller båda äggledarna, och att det därför fastnar där, eller att mitt immunförsvar regarear och stöter bort graviditeterna (kan vara orsak till att jag födde dottern lite för tidigt också).
Så nu är planen att försöka igen, få svar på prov, och få tidig scanning och HCG prover.
Hur går det själv?
Var ett tag sedan jag kikade in här. Vill bara börja med att beklaga sorgen för er alla som också fått uppleva ett eller flera missfall. Sorgen, smärtan och känslorna kommer jag aldrig glömma. Inte heller hur man fick se livet rinna ur en trots att man nästan nått vecka 12.
Jag trodde aldrig det skulle gå igen och jag grävde ner mig djupare än djupast. Sorg, sorg, sorg. Fick tillslut ett plus som jag inte kunde glädjas åt. Satt på toa varje gång och väntade på att det skulle börja droppa blod. Varje växtvärk tänke jag var missfall. Långa dagar, längre veckor och ännu längre månader men... Om allt nu går vägen så får vi vårt andra barn om drygt två månader.
Sluta inte kämpa, sluta inte tro. All pepp och kram till alla där ute! Ni är inte ensam <3
Åh, tack! Det ger hopp att höra om bra historier. V 12 är jättelångt! Mina senaste förluster har varit jättetidiga... så min dröm är verkligen att få gå hela vägen nu.
Ge inte upp! Jag håller alla mina tummar & tår för er där ute som fortfarande kämpar. För ett år sedan var jag svart av sorg och mitt hjärta itu. Men nu sitter jag här med en nyfödd bebis. Jag tog mig hela vägen och jag är så tacksam. Snart är ni andra också här - jag tänker på er!