• liljah33

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Tappade våran blivande bebis i tisdags, v.10+5. Känns helt förfärligt. :(

• liljah33
    Anonym (Lea) skrev 2017-03-24 14:48:10 följande:

Åh nej beklagar :( så nära den "magiska gränsen" också. Vet de vad de var för fel?

Kram

Nej, men mest troligt så hade "barnet" dött redan två veckor innan. Det som känns så förjävligt är ju att jag hann få se hjärtat slå samma vecka som den ska ha dött. Falsk trygghet...
  • liljah33
    Anonym (Ingenting händer) skrev 2017-03-24 15:43:29 följande:

Jag fick med missfall i v 10+5. Den lille dog i vecka 10. Beklagar verkligen :(

Åh. Sån jävla skit för oss. Beklagar för dig. Vet precis hur du känner dig..
  • liljah33
    Anonym (Grynet) skrev 2017-03-26 13:46:54 följande:

Men jisses! Ja... det ska ju helt ner på noll ju egentligen... min kropp verkar dock ha fixat det mesta själv. Dock kom det en liten klump idag... så helt rensat är det inte på dessa snart 7 dagar som detta pågått... men kanske om en vecka till... klart att det nog känts bra med ordentlig mens - och negativt på early test... men nu vet jag det tack... ska också testa med early då.

Hoppas du kan få ett äkta plus snart <3

Hur går det för dig? Fått neg test än? Slutar blöda. För mig har det gått 8 dagar idag och på ett tidigt så visar den ett väldigt blekt sträck.. suck.
  • liljah33

Enligt läkarna är rekommenderar de att ha en mens mellan för att slemhinnan ska bytas ut. Det finns ingen vetenskap som påvisar att det är större risk för missfall för att bli gravid direkt. Därför anser jag att det är lika att börja försöka så fort man slutat blöda. Kör med äl test tills det indikerar en tydlig höjning, förhoppningsvis kanske jag känner den också (brukar känna äl tydligt men vet inte hur det blir nu efter MA). Hoppas på ett neg gravtest nästa vecka.

Vill ni försöka direkt?

• liljah33

Eftersom hcg var så pass låg, så tänker jag att när jag får en stegring på ÄL bör det ju vara ägglossningen som sker eftersom hcg inte kommer stiga mer eftersom fostret är borta. Hoppas vi får varsin liten nyårsbebis/januaribebba. Hoppas du slutar blöda snart, stor kram!

• liljah33
    Nykär15 skrev 2017-03-30 08:42:35 följande:

Så länge grav.test visar ett streck så kommer du inte få ÄL, det måste ner under 5 för att det ska kunna ske. Bara så du tänker på det och inte luras av ÄL-testen eftersom de blir starka så länge hcg är kvar. 

Jag hade blankt inom en vecka efter första MF som var i v 5, men efter vårt MA hade jag positivt i nästan tre månader pga rester...och då kommer ingenting igång förrän det är borta. 

Angående slemhinnan så kan den vara väldigt tunn första gången efter ett mf pga att hormonnivåerna kan hamna i obalans, om ett ägg skulle fästa där då så kan det vara större risk för mf, men mest troligt fäster det inte sa min läkare. Efter vårt MA fick jag äta östrogen i 4 veckor för att återskapa en fin slemhinna, under den tiden fick jag inte ha oskyddat sex. 

Man gör som man vill med att testa direkt eller inte, jag hade inte vågat det efter mina erfarenheter tyvärr....

Eftersom halterna är låga av hcg och minskar hela tiden så kommer ju en stegring ske på ÄL sen och då är det ju pga ÄL och inte ett ökar hcg eftersom fostret är ute. Jag vet att hcg kan ge falskt pos ÄL, men mitt äl test är inte pos ännu. Enligt min läkare så kommer kroppen börja släppa iväg ett ägg då halten hcg är nog låg, så därför testar jag redan nu, för att inte missa den. Blir det en bebis är den väldigt välkommen, blir det inte så får man fortsätta framöver. Har många vänner som blivit gravida direkt efter MF med lyckad framgång så jag tänker försöka tänka positivt och hoppas på få vänta barn och inte MF/MA.

Hoppas du också får uppleva lyckan framöver och tråkigt att du skulle behöva äta östrogen och behöva ens gå genom detta elände. Kram
  • liljah33
    Nykär15 skrev 2017-03-30 12:51:23 följande:

Självklart finns det de som det går bra för. Men jag ville bara informera om varför det kan vara värt att tänka. 

Det är ändå konstigt att dina ÄL-tester inte är positiva om du har HCG kvar i kroppen. Mina var jättestarka ända tills det försvann helt. Och mina gravtest var både svagare och starkare trots att fostret var ute...resterna som satt och störde och alla beroende på hur koncentrerad urinen var när jag testade osv...

Men kör på, testa tills du hittar den. Personligen hade jag inte testat med ÄL-tester förrän grav.testerna var blanka, känns lite olönt. 

Och är man gravid så väntar man självklart barn och inte missfall. Även om jag haft missfall innan så har jag ändå inte tänkt så med det sista barnet som sen ändå blev det. Men pustar ut kommer jag inte göra förrän efter RUL..så mycket kan hända på vägen dit

Jag förstår att det är av välmening.

Kanske skiljer sig mellan olika test. Jag hoppas på det bästa och att jag finner den, även om det är olönt med att ta ÄL test så är det en del i det som får mig att orka hoppas. Man griper ju halmstrån för orka överleva detta.

Jag känner som dig, först efter RUL, kanske man orkar våga hoppas lite mer. Kram!
  • liljah33
    Nykär15 skrev 2017-03-30 13:12:31 följande:

Ja man har olika sätt att hålla sig flytande, att orka vidare. Jag har nog blivit lite avtrubbad när det gått så lång tid, så jag har satt upp gränser för mig själv. 

Ska bli sååå skönt börja med IVF, överlämna sig till någon annan att bestämma. Inte behöva hålla på med ÄL-tester osv. 

kram!

Jo, man måste göra det som fungerar bäst för en själv. Jag håller alla tummar för dig!
  • liljah33
    Nykär15 skrev 2017-04-01 06:02:36 följande:

Fick plus igår på äl+9, i chock...och livrädd det inte kommer stanna kvar :/

Har du fått neg på gravstickan också? Tänker att det kan vara falskt Pos annars? Hoppas du fått äl, själv testar jag varje dag och önskar inget annat... mitt sträck blir svagare för var dag (hoppas det är för hcg sjunker eftersom stickorna kan missbedöma Lh som hcg). Så när jag väl får en stegring hoppas jag på äl. Om missfallet räknas in som en vanlig cykel bör jag ja äl nästa helg...
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?