Inlägg från: Anonym (Fjäril) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjäril)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Viola) skrev 2015-04-08 16:20:43 följande:

För min del fick jag åka in akut i går natt, igen. På dag 11 sedan missfallet och det började blöda mycket igen och jag fick sådana smärtor att jag inte klarade av att vara hemma längre. Det var tydligen bitar av moderkakan som inte kom ut. Det kom ut på plats dock. Ska på återbesök i morgon. Hoppas verkligen att det är klart då.

Hoppas att du mår bättre idag.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-09 16:40:45 följande:
    Tack, jag mår bra igen. Förutom att jag är trött, men det ska väl järntabletterna fixa.

Var på återbesök i dag och det såg bra ut. Så nu är det bara att vänta ut blödningarna. De verkar hålla i sig... Tog ett gravtest bara för att kolla och det var ungefär lika positivt som tidigare. Blä. Det lät ta tid det här...

Ska försöka att fokusera på annat under tiden. Måste försöka ställa in mig på att det  kanske inte blir fler barn för vår del. Vore så kul, men jag vill inte hoppas för mycket.
    Usch vad jobbigt. Går du till en kurator? Jag gör det via gynakuten - det känns bra att få prata med någon professionell. 

Hoppas att du slutar blöda och att du blir gravid igen. Även om det kanske känns långt borta nu. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-09 16:40:45 följande:
    Tack, jag mår bra igen. Förutom att jag är trött, men det ska väl järntabletterna fixa.

Var på återbesök i dag och det såg bra ut. Så nu är det bara att vänta ut blödningarna. De verkar hålla i sig... Tog ett gravtest bara för att kolla och det var ungefär lika positivt som tidigare. Blä. Det lät ta tid det här...

Ska försöka att fokusera på annat under tiden. Måste försöka ställa in mig på att det  kanske inte blir fler barn för vår del. Vore så kul, men jag vill inte hoppas för mycket.
    Usch vad jobbigt. Går du till en kurator? Jag gör det via gynakuten - det känns bra att få prata med någon professionell. 

Hoppas att du slutar blöda och att du blir gravid igen. Även om det kanske känns långt borta nu. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-09 17:44:59 följande:
    Nej, det gör jag inte. Men jag har liksom accepterat att det inte blev något och vill väl hellre blicka framåt kanske. Kan tänka mig att om tiden går och jag inte blir gravid igen eller att det blir nytt missfall så kanske jag kommer att bli ganska knäckt. Nu nu känns det ändå okej, kanske för att jag får förhoppningar om att det snart är sommar och semester och tid att få till det ofta med mannen... ;)
    Jag förstår vad du menar, speciellt det där med att bli knäckt om jag inte blir gravid igen. Det är det jag känner mest skräck för, då kommer jag bryta ihop totalt. 
    Just nu tycker jag att det är så svårt att gå vidare när jag bara blöder, jag är liksom redo men inte kroppen. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-09 20:41:27 följande:
    Minns inte hur du hade det med åldern, har du den emot dig? Jag är 39 så jag känner lite hur chanserna minskas varje månad.
    Jag är 34.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-10 08:51:59 följande:
    Skönt för dig, då har du i alla fall tid. Men å andra sidan är det inte alltid man känner så själv. Och vill man gärna ha många barn så kan jag förstå att man känner stress. Men det positiva för dig är ju att din ålder inte statistiskt sett innebär ökade risker.

Hoppas att du snart är på banan igen.
    Tack för peppen och förståelsen.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Jordgubbe) skrev 2015-04-12 17:44:13 följande:

Hej! Kan man hoppa in i den här tråden? Jag fick ett konstaterat MA när jag var i vecka 13, i oktober. Trots att det gått ett halvår så tänker jag på det varje dag
    och det gör så ont i hjärtat. Vi försöker på nytt, och började med det nästan
    med en gång, men än har det inte tagit sig. Har fått otroligt lång menscykel, 
    på upp emot 50 dagar.. 

Klart att du får vara med!

Hoppas att du snart får ett plus.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Jordgubbe) skrev 2015-04-12 17:44:13 följande:

Hej! Kan man hoppa in i den här tråden? Jag fick ett konstaterat MA när jag var i vecka 13, i oktober. Trots att det gått ett halvår så tänker jag på det varje dag
    och det gör så ont i hjärtat. Vi försöker på nytt, och började med det nästan
    med en gång, men än har det inte tagit sig. Har fått otroligt lång menscykel, 
    på upp emot 50 dagar.. 

Beklagar verkligen ditt missfall, förstår att det fortfarande gör ont.
  • Anonym (Fjäril)
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-12 22:25:17 följande:

Får jag också vara med? Fick konstaterat MA i fredags, gjorde medicinsk abort igår. Smärtsamt som fan! Skulle varit i vecka 8+2 men det verkade som det hade dött i v 5 utan hjärta. Känner mig tom och ledsen! Läkaren sade att man borde låta kroppen läka sig.. Och vänta tills man får normal mens, så förhoppningvis blir det i maj. Hur länge har ni blött? Jag tycker inte jag blöder såå mycket ändå..

Välkommen!

Beklagar ditt missfall. Många säger att det går bra att köra på direkt när du har slutat blöda. Men det är olika vad som sägs. Du får känna efter själv.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-13 08:26:39 följande:

Nu verkar det som att det är på gång att sluta blöda, efter 2,5 vecka. Några dagar till och sedan så...

Finns det en chans att man kan vara mer fertil efter missfall så tänker jag absolut ta chansen. Att det blir svårt att datera en ev. graviditet låter i mina öron som ett rätt konstigt skäl att vänta. 

Håller med om det - att man ska vänta pga av datera en ev gradivitet låter konstigt.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?