Inlägg från: Anonym (Fjäril) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjäril)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (småland) skrev 2015-10-05 21:18:55 följande:

Tog ett digitalt test idag bara för att få graviditeten bekräftad till 110%. Nu ska jag försöka tänka positivt att det kommer gå vägen den här gången. Ska försöka tänka att vi väntar barn, och inte att vi väntar missfall. Men det är så svårt! Igår kväll satt jag och mannen och pratade om hur vi ska gå tillväga om det blir ett missfall igen. Och det är två dagar efter att vi plussat!! Men sen sa vi att vi ska försöka se mer hoppfullt på allt. Jag tänker att jag ska försöka lämna den här tråden om ett par dagar, och hoppas hoppas att jag inte ännu en gång kommer tillbaka hit. Tack för att ni finns i den här fantastiska tråden och för allt stöd jag fått! Kramar om er allihop!

Tänk positivt om din kropp. Kanske gå på massage eller yoga eller något för att slappna av i kroppen. Det har jag gjort just för att slappna av.
    Och tänk verkligen att ni väntar barn. All lycka till dig nu. Kram
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-10-07 14:01:00 följande:
    De sa inte så mkt alls. Det kunde vara så att slemhinnan var ojämn efter skrapning. Sen kan det ju vara en uppsjö olika anledningar. Har haft ett till missfall efter att jag startade tråden i januari men då vart det inte ett Ma utan blödde efter fyra dagar. Har tagit massa prover nu och ska tillbaka 3/11 för att göra en undersökning i livmodern. Min kompis har också gått hos samma klinik och trodde att det kommer bli en skrapning och sen pergotime. Vi har försökt i 13månader nu. Blev gravida i november och sen MA i januari. Sen gravida i somras och MF efter fyra dagar.
    Hej!
    Jag har tänkt på dig och undrat hur det gått för er. Hoppas att ni får svar och hjälp så snart som möjligt.

Jag fick utskrivet Pergotime för min ägglossning funkade inte efter missfallet. Så nu har jag precis haft ägglossning. Men jag vågar inte hoppas på något.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-10-08 17:28:12 följande:
    Vad gulligt att du tänkt på oss Hur mådde du på Pergo? Något som kännt annorlunda?
    Jag mådde bra. Kände ingen skillnad. Kunde köra bil och så. Jag vågar dock som sagt inte hoppas på något.
  • Anonym (Fjäril)
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-09 07:58:10 följande:
    Skönt att höra att du mådde bra på dem även om det inte funkade helt. Men har du kört på pergotime denna cykel? Har hört folk som får helt galen aptit på dem.

Det är jag som är TS. Jag orkar inte vara anonym längre. Man svarar i olika trådar och försöker tumma på vem man är för att inte bli igenkänd (precis som det skulle vara av intresse för någon annan Hahaha) de flesta av våra nära och kära vet om att vi försöker, haft MA och går på utredning och om någon utanför den bubblan får veta rör mig inte i ryggen. Känns skönt att inte dölja att det är svårt för oss, det känns så tabubelagt.
    Tex att man inte ska berätta om grav fören efter vecka 12 ifall man får missfall. Som om missfall skulle vara något som man måste dölja.
    Tycker det är skönt att fler och fler går ut i media och social media om missfall och fertilitetsproblem. Känns otroligt skönt att inte hymla om att det går trögt för oss

Hej!

Ja det var denna cykel jag körde pergotime. Enligt läkaren hade jag ägglossning, förra onsdagen och det är därför jag inte vågar hoppas än. Nej jag tyckte inte att jag blev mer hungrig av den. 

Jag håller med om att det ska vara så tabubelagt. Igår pratade jag lite med min mamma om det och hon bara avfärdade att det skulle vara svårt för oss "det är klart det går". Det gick liksom inte att säga emot. Jag orkade inte heller. Men det kanske skulle vara lättare att prata om det om det inte var så tabubelagt. 

• Anonym (Fjäril)
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-12 13:12:42 följande:

Håller på att googla ihjäl mig. Tjock slemhinna, vul som ej visade på någon ÄL på g, neg gravtest, illamående och ömma bröst. Kommer på fullaste alvar bli galen.

Hade du fått svar från läkaren angående din hcg nivå?
  • Anonym (Fjäril)
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-12 14:21:08 följande:

Inget brev idag heller

Vad surt med inget brev.

Själv så testade jag negativt idag. Iförsig fyra dagar för tidigt och på eftermiddagen men det blir antagligen inget denna gång heller. Det är så svårt och jag blir så ledsen. Nu är det sex månader sedan MA't i vecka 20 och inget händer och jag fattar inte varför.
  • Anonym (Fjäril)
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-12 15:19:22 följande:
    Gud vad tråkigt! Men chansen finns ju dock fortfarande! Jag brukar testa positivt 3dagar innan (har barn sedan innan) BIM och neg 4dagar innan... Har du varit och kollat TSH och att allt ser bra ut? Vet hur surt det är att försöka månad ut och månad in... Värst var att passera MAts BFdatum som ogravid. Det sög ordentligt!
    Tack för din omtanke. Kanske finns det en chans men bättre att inte tänka det än att gå och hoppas.
    Ja att passera BF för MA't sänkte mig ordentligt.
  • Anonym (Fjäril)
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-14 17:44:24 följande:

Fick veta idag att mitt prolaktinvärdevefter ligger på 26 och det normala ska vara högst 22. Det är alltså inte jättehögt men ändå högt. Någon som vet vad det innebär? Håller på att googla sönder mig

Har du pratat med läkaren om det?
  • Anonym (Fjäril)
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-25 17:44:29 följande:

Var tvungen att ta ett CB nu i kväll bara för att se så det verkligen var sant . Alltså det känns så overkligt

Gud vad härligt! Stort grattis!
  • Anonym (Fjäril)
    Sajocawa skrev 2015-10-26 19:50:24 följande:

Jag behöver tips och råd från er!

Jag var hos gyn idag för att kolla hur allt såg ut efter missfallet, det såg fint ut dock lite slemhinnor kvar men det var vanligt och inget som behövde göras nåt åt, och jag vet ju själv att trots att jag slutat blöda så kommer det ändå lite slem då och då så det är ju definitivt påväg ut...

Däremot sa hon också att det såg ut som ägglossning snart var på gång (kan tänkte mig att det är upp mot en vecka kvar iaf) m, vi vill ju såååå försöka direkt, det skulle göra så ont i mig att strunta i att försöka en månad när hjärtat bara skriker efter ett barn. Tror ni det är någon fara att försöka direkt trots den lilla slemhinnan som är kvar i livmodern? Vad är det värsta som kan hända, att det inte ens går att bli gravid för att kroppen behöver en mens för att rensa ut? Eller att jag kanske kan bli gravid men något går snett pga det? Eller att det inte är någon fara alls? Dum som jag var frågade jag inte där då jag hade bråttom iväg... :)
    Måste ju också poängtera att det var inte mycket kvar, så det kan ju till och med hända att allt hunnit komma ut när äl väl sker...
    Jag vill inte få massa pekfinger på mig och höra "du borde eller borde inte.." utan jag vill mer bara höra vad ni tror kan hända om vi försöker :)

Taaaack snälla för era åsikter! <3?

Det är ju bara att köra på. Kroppen kör på om den klarar det. Jag skulle iallafall köra på. Hoppas att du får ett plus snart.
  • Anonym (Fjäril)
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-31 15:11:29 följande:

Men åh det låter ju lovande iaf Hoppas jag slipper mens emellan och att det går lite snabbare denna gång!
    Det är så skönt att denna tråd finns<3

Nä fy farao vad tråkigt, surt och otroligt orättvisst. Hoppas verkligen du får ett plus snart.
  • Anonym (Fjäril)
    halfmoon skrev 2015-11-02 17:34:00 följande:

Äl + 8 idag och har haft molvärk hela dagen. Tycker att det har suttit i till och från sedan innan äl och det släpper inte. Har ni också känt en massa mer i magen sedan missfallen även två månader efter?

Känner mig rätt säker på att det blir mens på sön/mån men hoppas ändå att den uteblir.

Vi funderar på att sticka till Thailand över jul och nyår och ta en paus i bebisskapandet fram till januari om det inte tagit sig nu. Känns rätt okej just nu... vill inte att allt ska handla om att försöka bli gravid och jag börjar redan tröttna på all stress och oro det skapar. Känns som vi bara strösslar pengar på ingenting dessutom.

Vi har inte försökt mer än tre gånger men vi började med utredning osv i februari och sedan dess har det varit med i tankarna ständigt. Jag lyckas verkligen inte att ha ett sunt förhållningssätt i det hela. Hur gör ni för att koppla bort det från tankarna och trivas i vardagen?

Jag tycker att det är jättesvårt att inte tänka på det. Jag märker att jag trivs när det är mycket på jobbet.
    Men jag måste erkänna att jag har det som oftast i tankarna. Jag försöker vara positiv och tänka att snart kommer jag bli gravid. Att inte hamna i en ond spiral.
    Jag tycker att åka bort över jul och nyår låter fantastiskt.

Bara en fråga om du har haft molnvärk kan inte det vara ett tecken på att du är gravid?
  • Anonym (Fjäril)

Hej!

Det är länge sedan jag skrev nu. Jag har varit så deppad för detta. Fick missfall i vecka 20 i mars detta år. När jag fick min mens igen i november bestämde jag mig för att inte bara fokusera på detta och försöka ta det mycket lättare. Och typ inte ha sex för att vi måste utan för att det är skönt, lättare sagt än gjort. 
    Sedan har jag även gått på akupunktur i två cykler. Vilket var way out of my comfort zone. Men jag blev verkligen överraskad, det har varit så behagligt och lite konstigt. 
    Och nu fick jag precis ett plus. :) Mest av allt är känslan att jag inte vågar tro på det. Jag vill vara jätteglad men jag vågar liksom inte tro på det.

• Anonym (Fjäril)
    Äppeljuicen skrev 2015-12-17 09:16:44 följande:
    Fy vad tråkigt det du råkat ut för. Men vad härligt att få ett plus ändå! Hoppas du finner ro i den här graviditeten och att det går bra. Kram!
    Tack så mycket! Dina ord värmer :)
  • Anonym (Fjäril)
    Symetrical skrev 2015-12-17 12:53:06 följande:
    Åh, stort grattis! Plussade också nyss, så då borde vi få ungefär samma bf.

Jag väljer att vara glad och lycklig, tills motsatsen bevisas. Mind over matter.
    Ja det är sant! Kul med ungefär samma bf.  

Jag lämnar denna tråd nu.

Lycka till allihopa här inne! Hoppas ni alla får ett plus snart. 
  • Anonym (Fjäril)

Hej!

Fick missfall idag. Är ju tidigt men känns så hopplöst. Detta är mitt andra missfall (det första i mars, i vecka 20). Så det tog nio månader från missfallet till att bli gravid igen - så missfall nu :(

• Anonym (Fjäril)

Tack för alla vänliga och stöttande ord.

Nu är det väl bara att ta nya tag. Denna gång kom det iallafall tidigt. Värre med vecka 20 som förra gången.

• Anonym (Fjäril)

[quote=76146903][quote-nick]Vanilla ice queen skrev 2015-12-22 22:22:24 följande:[/quote-nick]

Neeeej! Men åh vad trist! Hur långt gången var du denna gång?

[/

Det var i vecka sex.

Hur går det för er? Hur går det med er utredning?

• Anonym (Fjäril)
    Vanilla ice queen skrev 2015-12-24 11:29:38 följande:

Testade neg i förrgår. Försök nr 2 efter MF nr 2. Fick besked av fertilitetskliniken att mitt prolaktin ligger bra nu och alla prover ser fina ut. Så vi kör på ett tag till nu innan vi ska dit igen.

Det är ju skönt att allt ser/är bra. Även om det är väldigt jobbigt när det inte funkar.

Hoppas på 2016.
  • Anonym (Fjäril)
    vantarpaettmirakel skrev 2015-12-23 15:00:14 följande:

Åh...Nu har det gått 21 dagar sedan min senaste mens började. Jag går alltså i väntans tider på min andra äl sedan mitt MA. Men ingen äl i sikte (testar med digitala ältester). Istället har jag bruna flytningar och har haft detta i ca 5 dagar nu. Så konstigt. Någon mer som haft problem med mellanblödningar efter missfall?

Jag hade massa mellanblödningar efter mitt MA i typ sju månader. Inte så peppigt svar. Men jag fick även missfall i vecka 20.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?