Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Sötistilde skrev 2015-03-18 09:02:05 följande:

Blev inget efter missfallet, vi som legat I som bara den, tydlig ÄL och allt. Mensen kom idag... Är sååå ledsen... Tiden tickar på.., stress, jag är 35... Dottern kommer minst bli 4 ... :( :(

Vårt tog sig inte heller direkt efter missfallet fast vi kämpade tappert. Det blir inget här förrän nästa år, så jag kommer att vara 35 och dottern fyller tio år nästa vår, om det tar sig till slut.
  • Anonym (småland)

Du är inte ensam Kingston... Dessutom har jag och maken precis enats om en tråkig sak, och det är att vi hoppar i april också. Jag har äl så tidigt att bf skulle hamna runt den 3-5 jan, och då är ju risken stor att det blir december-barn. Eftersom min man känner starkt emot det, blir det att vi hoppar april också. Känns tungt ikväll. Efter missfallet vill jag bara bli gravid igen, men så blir det inte. Jättejobbigt att se september-tråden här på fl, när jag var med i den när jag var gravid. Blir en lång och ledsam höst...

• Anonym (småland)
    Mallanmillis skrev 2015-03-29 14:56:53 följande:

Vilka komma hålla upp nu i april och vilka kommer inte? Vi sa innan att vi skulle hålla upp nu denna månaden. Men nu är jag inte säker på det... Vill bara bli gravid igen.

Vi höll uppe nu i mars. Tänkte köra april, men då blir bf runt den 5 jan, och det är ju lite riskabelt. Så vi pratade om att har vi hållit uppe nu i mars för att undvika ett december-barn, ska vi ju egentligen hålla uppe april också. Annars var det ju helt meningslöst att hålla uppe mars. Men jag vill gärna bli gravid nu och känner mig otålig. Ska kontrollräkna när mensen kommer nu om någon dag men troligtvis blir det att vi håller uppe i april.
  • Anonym (småland)
    Monsan skrev 2015-03-29 20:13:58 följande:

Vi körde på den här månaden direkt efter missfallet den 6 mars.. Väntar på mens nu i dagarna och kommer den inte bli det bf den 10 dec.. Är på bim -4 nu, men känner att det jag lite tidigt att testa redan.. Inga bruna flytningar som jag alltid brukar få innan mens så jag håller hoppet uppe att det tig tog sig direkt..

Håller tummarna!
  • Anonym (småland)
    Anonym (Mal) skrev 2015-04-01 15:16:11 följande:

Usch, vad tungt. Jag var på ultraljud i vecka 8 och såg ett foster med hjärtslag, kände mig så lurad när jag fick missfall ändå. Finns ju verkligen inga garantier, varken när man tagit sig förbi vecka 12 eller sett fostret på ul. Dock mätte mitt en veckan litet så man får väl ha koll på såna saker med. Nästa graviditet kommer vi att boka ul till vecka 10.

Vi var också på vul i v.8 och såg ett hjärta och fick en bild med med oss hem. Veckan efter fick jag missfall. Kändes helt overkligt och konstigt. Plötsligt kändes det som att vi hade bild på en avliden person hemma. Kortet slängdes omedelbart.
  • Anonym (småland)

Min mens är helt konstig. Jag bara väntar på att den ska komma, den andra efter missfallet då vi bestämde oss för att hoppa över mars. Den skulle ha kommit för tre dagar sedan och hade hemsk mensvärk igår, men idag känns det ingenting. Jag går och bara väntar. Samtidigt är det ju bra om den dröjer då det ökar chansen för januari-barn om vi skulle bli gravida i april.

Första mensen efter missfallet började exakt en månad efter missfallet men betedde sig konstigt första dagarna och sen en jätteblödning. Och nu inget alls. Den brukar aldrig vara försenad. Har jag ingen äl än?

• Anonym (småland)

5 dagar sedan min mens skulle kommit. Negativt graviditetstest och känner mig inte alls gravid. Min menscykel är nog inte tillbaka i vanliga gängor än. Bara att vänta och se när den behagar komma.

• Anonym (småland)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-05 12:32:09 följande:

Men har aldrig fått det förut? Är det sköra slemhinnor kanske?

Hur går det för er andra?

Ja det är mycket möjligt.
  • Anonym (småland)

Snart en vecka och ingen mens. Igår natt hade jag hemsk mensvärk. Ökade flytningar, men inte färgade. Negativt graviditetstest. Märkligt...

• Anonym (småland)
    Monsan skrev 2015-04-06 14:08:46 följande:

Bim+5 för mig och ingen mens här heller... Inte ens ett tecken på att den är påväg... Börjar bli riktigt less på att bara vänta tills den kommer så man kan börja försöka igen.. Testade negativt i lördags och tänkte jag skulle avvakta att testa igen till helgen åtminstone..

Jag har haft en mens efter missfallet. Den kom som en klocka och höll i sig precis som vanligt. Så jag är så förvånad att denna plötsligt håller på sig.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?