Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Fjäril) skrev 2015-08-19 08:54:35 följande:

Igår fick jag mens igen. Den var väntad men ändå blir jag så besviken. Dessutom var den tre dagar sen. Om den ändå ska komma kan den ju komma i tid. Jag har bokat en tid till gynekologen och ska dit på måndag. På MVC sade de att jag skulle ha tålamod. Jag är rädd att det ska vara något fel.

Så har jag köpt både b och d vitamin som tydligen ska vara bra. Ska även prova bisovol samt smep metoden. Så nu hoppas jag verkligen att det ska gå.

@småland kanske läker såret på din sambos snopp och ni hinner ändå. Hoppas det!

Tråkigt när mensen kommer. Jag äter b12 förutom folsyra (b9) samt d-vitamin varje dag.

Nej vi kommer att missa denna månad nu på grund av hans fjanterier. Är så deppig nu så tror att han nog inte vill mer. Och inte kan jag skälla på honom heller för då får jag väl aldrig sex igen.
  • Anonym (småland)
    Elyssa81 skrev 2015-08-19 16:06:16 följande:

Åh vad trist. Har ni nåt barn sedan innan?

Jag har en dotter på nio år (inte min mans). Vi får väl se vad som händer. Suck...
  • Anonym (småland)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-08-26 15:55:03 följande:

I början av oktober ska jag och sambon på utredning! Vi fick tiden idag. Känns så skönt att ha det inbokat. Känns tryggt på något vis.

Skönt att det börja hända grejer!
  • Anonym (småland)
    Moonlight83 skrev 2015-08-28 22:36:50 följande:

Hej.Var ett tag sedan jag var inne här.Har varit väldigt nere under sommaren då alla runt oss som var beräknade samtidigt nu har fått sina små .Men så i dag plussade vi äntligen igen.Hade senaste mf i feb så det tog nästan 6 månader.Kan knappt fatta att det är sant.Men hoppas hoppas då det är 4:e graviditeten under 3 års försök.

Grattis! Hoppas att det äntligen blir! Har själv haft en crappy sommar av samma anledning...
  • Anonym (småland)
    pannkakan87 skrev 2015-09-02 14:13:14 följande:

Konstaterat MA igår på kuben. :( fostret dog redan i vecka 8 men kroppen är i v13.

Var uppe på sjukhuset idag, nu väntar jag på att de ska ringa upp så jag kan få en tid för skrapning.

Vill så gärna försöka på nytt igen sen..

Beklagar... been there så förstår fullkomligt.
  • Anonym (småland)
    Elyssa81 skrev 2015-09-03 10:40:52 följande:

Det gick bra idag. Läkaren hittade direkt ett tickande hjärta i v 7+2. Och jag är ungefär så långt gången som jag trodde!

Härligt! Skönt med positiva besked!
  • Anonym (småland)
    Sötsöt skrev 2015-09-04 01:15:16 följande:

Hej alla!

Jag joinar er här, jag håller på att gå igenom ett missfall. Vi gick precis in vecka 8 när jag började blöda och fick bekräftat missfall på gynskuten. Detta är mitt första MF men har även haft ett MA för två år sedan då fostret hade dött i vecka 9 o jag va på kub i vecka 12. Allt slutade den gången i akut operation då jag kom in till gynskuten och det bara rann om mig och någonting var helt fel i min livmoder och jag höll på att förblöda! Slutade med att jag var inlagd 3 dagar. Fruktansvärt men ingenting av vad några av er har vart med om...

Men iaf nu väntar vi på att jag ska sluta att blöda och att vi ska försöka igen så snart kroppen vill????och behöver jag säga att vi längtar till plusset syns igen!

Beklagar att jag välkomnar dig varmt hit. Har ni barn sedan tidigare?
  • Anonym (småland)

Så kom mensen idag som en elak påminnelse om att man inte är gravid än...

• Anonym (småland)
    Lizzie09 skrev 2015-09-06 18:25:05 följande:

Usch vad jobbigt det blev. Håller på att flyttpacka och kom till byrån där jag tryckt undan en filt och ett gosedjur som bebisen i magen fick av min syster precis innan missfallet.. Där låg även dopplern som jag använde flitigt för att försöka hitta hjärtljud.. Har inte tittat på grejerna sedan missfallet så blev som en käftsmäll när jag öppnade den lådan igen. Usch..

Usch ja, hemskt. Letade efter en specifik bild i telefonen och hittade bild på plusset när vi blev gravida före andra missfallet. Käftsmäll är helt rätt ord.
  • Anonym (småland)
    Lizzie09 skrev 2015-09-06 22:32:26 följande:

Usch vad jobbigt :/ Känner igen ditt användarnamn, i vilken tråd kan vi ha mötts förut? :)

Jag har haft två missfall och hängt i gravidtrådar med bf i september och januari. Men sen kallar jag mig alltid för Småland när jag är anonym, men kan ju inte garantera att det inte är fler som gör samma sak. Anonyma namn är ju inte exklusiva.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?