• Tumvante

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

jezz81 skrev 2017-05-19 13:59:24 följande:

Efter missfallet i mars verkar jag nu ha blivit gravid igen. Var på tidigt vul i vecka fem men då kunde de bara se fosterhinnan..för tidigt att se något annat..ska dit om två veckor igen. Är i vecka 6+0 (om det har utvecklats något förstås). Svårt att känna sig optimistisk när man vet i färskt minne vad som skedde sist.

Grattis!

Hade också MA i mars...men min kropp har inge varit redo. Svagt Hcg i kroppen och mens just nu. De sjabblade med mitt test på labbet torsdag så vet ej om hcg är på väg mer från prov måndag... hemtest visade fortfarande svagt streck i morse.. så himla drygt.

Vill så gärna vara gravid med syskon nu...
  • Tumvante
    Anonym (Ledsenmamma) skrev 2017-05-29 09:27:09 följande:

Jag går genom ett MA just nu

Fick veta förra veckan att hjärtat inte slog och dom kunde bara mäta foster till 7+2 vilket innebar att jag gått en vecka då utan att kroppen börjat stöta ut. Nu inne på andra veckan och ytters lite blid kom igår på pappret när jag torka mig.

Mår så sjukt dåligt och vet inte vad som kommer hända el hur detta kommer bli närmaste dagarna. Väntar på att gyn ska höra av sig men får inte tag i dom.

Kommer försöka igen när jag är helt återställd och hänger gärna med här och får höra att det är inte kört för en

Beklagar.

Tror mitt embryo dog ungefär i samma vecka som ditt. Men det kom också ut senare av dig själv. Började med lite rosa, sen lite mer anda dagen. Tredje dagen kom där stora klumpar och var ett riktigt blodbad och med smärta som höll i sig i två dagar (smärtan var uthärdlig). Tredje dagen kom själva moderkakan och antagligen embryot ut.

Det är faktiskt tyvärr först nu 8v senare som jag har blivit återställd. Nu är jag hcg helt nere, fick positivt äl test igår och kände smärta i natt och tänker att det var där ett ägg släppte.

Det är otroligt tråkigt att behöva genomgå, men vanligare än man tror... Och kroppen gör det ju för att embryot ej var fit for life...

Hoppas det går snabbt och smärtfritt att komma igenom för dig <3
  • Tumvante

Förhoppningsvis blir missfall mindre tabu med hjälp av sociala medier...

Jag är helt nere på hcg enligt blodprov i fredags.

och vi är i försöks svängen nu... Kom igen nu liksom.

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-05-29 22:03:43 följande:

Tror jag kommer berätta mer om det som hände när vi väl fått vårt efterlängtade barn. Medan man försöker och fram till mål gör det för ont att prata om...fortfarande :(

Jag öppnade upp och berättade för min mammagrupp i helgen. De vet hur mycket jag drömmer om ett syskon... Så jag sa det bara... De frågade om jag är ok. Och det är jag... Även om jag ser det som en förlust, så hände något ännu jobbigare för lite mer än en månad sedan när jag miste min älskade pappa... Något jag fortfarande bearbetar. Och så miste en i min mammagrupp på Facebook sin treåriga dotter plötsligtt... Sånt sätter perspektiv, även om allt det andra också är tråkigt...
  • Tumvante
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-30 11:58:42 följande:

Nu damp tiden ner för att kolla cystan och direkt ont i magen och oro

Dels för att få åka tillbaka dit där han föddes fram men även oro för att det är nått galet.

Hoppas allt är bra med dig....? <3
  • Tumvante
    Ittadal skrev 2017-06-04 13:00:03 följande:

Hej! Beklagar stort till alla er som fått gå igenom ett Mf eller Ma... ???? Den 16 maj efter att vi kommit hem från En veckas solsemester fick jag molande värk och en liten liten blödning. Jag fick efter mycket övertalning från min sida komma in. Jag berättade att jag haft molande värk till och från i 2 veckor, dock ingen blödning men oxå att jag ringt in och dom ville inte ta emot m7g. Jag berättade att jag precis gått in i V.19... Läkaren gjorde ett ultraljud och kunde konstatera att fostret inte levde längre utan hade dött för 6 veckor sedan ???? alltså v.13... Hela min värld rasade sönder, detta lilla liv var så efterlängtat av både mig, min man och våra 2 söner. Jag fick återkomma dagen efter för att dubbel konstatera att fostret inte levde. Samma sak konstaterade denna läkare och så att jag ska genomgå en cytotec behandling om 2 dagar. Jag fick en tablett som skulle mjuka upp tappen och sen 2 dagar senare skulle jag läggas in för cytotec behandling. Dagen efter så körde allt igång och jag fick ut mitt lilla foster i toaletten... Det värsta med allt detta är att få bort synen av det lilla döda fostret jag såg från näthinnan... Jag fick komma tillbaka dagen efter för att kolla så allt kommit ut, och det hade det var bara lite hinnor och blod kvar men igentligen lite för mycket att lämna kvar men jag ville inget annat än att åka hem så det gjorde jag. Jag blödde i ca 2 veckor efter det och hoppas nu på att allt ska komma igång som vanligt igen. Jag har en liten fråga till er ifall ni varit med om liknande att man är helt säker på att ägglossning känner det i kroppen och har äggvite flytningar men öl testen visar negativt? Jag har testat 2 varje dag i 1 vecka men får inget positivt utslag alls?? Vill inget annat än att köra på igen... ?Ursäkta detta långa inlägg.... kram

Beklagar verkligen din förlust!

Tråkigt att det upptäcktes så sent! Tyvärr kan man ha mens utan att ha ägglossning... Men man kan även ha negativa test om man inte lyckas träffa rätt tid när man tar testet....

Har ditt hcg gått i noll?

Håller tummarna för dig!
  • Tumvante
    Ittadal skrev 2017-06-04 15:31:33 följande:

Gjorde ett grav test för 1,5 vecka sedan och det var negativt så tror att mitt hcg ligger på noll och har gjort det ett tag då jag efter mycket tankar förstod att mina gravid symptom försvunnit ganska fort efter att fostret dog. Jag har inte haft någon mens ännu efter Ma är 18 dagar sedan det hände... Hade hoppats på att äl testet skulle vara positivt då jag har ordentliga äl känningar (trodde jag iaf) Men visar inget som sagt.. Jag har läst mycket om att många kör på direkt utan att vänta tills man haft första mensen att om kroppen är redo så blir man gravid och om den inte är det så händer inget... Jag har mått sjukt dåligt sen detta hände men det ändå som håller mig uppe nu så att jag fungerar någorlunda i vardagen är tanken på att försöka bli gravid igen. Både jag och familjen längtar så efter ett syskon! Visst finns rädslan där att det kanske händer igen och att detta är inget man vill gå igenom igen, men hoppet är det sista som överger en! Nu ytterligare en fråga, hur långt efter Ma/Mf kom eran mens och ägglossning tillbaka? Och ni som lyckats bli gravida efter ma/Mf hur lång tid tog det? Tack för dom fina kommentarerna! Kram

Förstår längtan efter syskon... Det gör jag med. Min mens kom ganska exakt en månad efter. Blev ej gravid i cykeln efter, men hade inte mycket lust då jag i samma veva miste min älskade pappa.

Har försökt ganska bra nu i nr två cykel och fick även starkt på äl test (tre dagar i rad, men mittersta dagen var det extra styrka i det starkare teststrecket.).

Är på äl+5 och har inga symptom alls.
  • Tumvante
    Ittadal skrev 2017-06-05 10:45:32 följande:

[quote=77730603][quote-nick]Tumvante skrev 2017-06-04 22:35:53 följande:[/quote-nick]

Förstår längtan efter syskon... Det gör jag med. Min mens kom ganska exakt en månad efter. Blev ej gravid i cykeln efter, men hade inte mycket lust då jag i samma veva miste min älskade pappa.

Har försökt ganska bra nu i nr två cykel och fick även starkt på äl test (tre dagar i rad, men mittersta dagen var det extra styrka i det starkare teststrecket.).

Är på äl+5 och har inga symptom alls.

Usch va jobbigt, beklagar din pappas bortgång :( ja längtan är stor efter ett syskon! Ja jag får helt enkelt vänta och se om äl kommer nu annars hoppas jag att den kommer efter första mensen och det blir förhoppningsvis inom 2 veckor. Lycka till nu, håller tummarna för ett plus för er nu snart då :) Brukar du känna av din äl i vanliga fall? Kram

Tack <3 Innan min dotter hade jag inga känningar, men nu är det som om min kropp är mer uppmärksam... Kände lite smärta två dagar innan jag fick superstarkt test. Men just nu känner jag verkligen noll... Så jag vet inte om det tagit sig...

Det var rätt skönt att få mens efter, för att få lite koll på cykeln och känna att det rensade ut eventuellt...

Vilka historier från er som är gravida igen... Förstår att man känner oro och tänker på hur det gick senast.... Men man tänker ju bara så eftersom det gick som det gick... Jag tänkte ju inte på molvärk som något skrämmande sist med dottern, för det var ju första graviditeten och allt gick ju som det skulle... Det var nu när man upplevt ett missfall som det sättet snurr på oroliga tankar....
  • Tumvante
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-08 11:49:35 följande:

Cystan är borta! Fy tusan vilken lättnad det var att se sen var läkaren lite lurig på nått sätt hon undrade om sista mensen och log väldigt pillimariskt men sånt går väl inte se så tidigt? Har bim nästa vecka nån gång.

Vad skönt, och spännande :)
  • Tumvante

BIM-3 imorgon... Såg en svag skugga på test i morse och är nu spänd på om det blir ett tydligare test i morgon.... To be continued...

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?