• Tumvante

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

123fjäril skrev 2017-04-10 18:32:04 följande:

Ja jag kände det väldigt tidigt , lite molvärk, kissar mycket , ömmar i brösten, även lite lätt illamående men jag jobbar natt och ibland har jag halsbränna / illamående pga jag är trött och fel i dygnet så vet inte om jag ska skylla det på bebis

Innan mitt Ma så hade jag bara extrem molvärk, mycket värre än nu och ont i brösten men brösten försvann helt ungefär samma tid som bebisen mest troligt dog.

Tror inte du ska oroa dig ännu hade nog varit värre om du haft massa symptom som försvunnit än att du har lite symptom nu i början men man kan spekulera sig helt tokig det bästa är väl att intala sig att man väntar barn inte missfall och iaf vara glad så länge man kan, jag försöker tänka så iaf

Grattis! Vad roligt!
  • Tumvante

Drygt, fortfarande svagt plus med EP test... undrar hur länge det ska hålla på... måste ju neråt nu. Det jag tror är BIM är först Tors-fre i nästa vecka, enligt app... så inte är det riktigt plus inte...

• Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-04-13 08:06:33 följande:

Ja det kan vara riktigt segdraget att bli av med hcg...för mig tog det tre månader...så frustrerande. Innan hcg är ute ur kroppen kommer du inte få någon ny ÄL, den måste ner under 5 för att börjar fungera igen. Så nästa BIM kan du räkna på först när du vet att du haft ÄL igen. Hoppas det snart blir blankt för dig!

Tror du kan ha fel där. Hade ont i vänster äggstock i torsdags samtidigt med "rätt" flytningar.

Hittade även ett forum, där trådstartaren hittat forskning som förklarar att HCG under 60 ul inte ber Corpus lutheum att producera progestron - vilket den gör vid HCG över detta - vilket hämmar ÄL.

Studien följde 18 kvinnor efter spontan abort, och alla fick ÄL innan första mens - en blev gravid.

Så... nog allt är det möjligt med små mängder HCG i systemet.

www.twoweekwait.com/community/viewtopic.php
  • Tumvante

Tycker mina test är jämsvaga nu... kommer nog ta lång tid att få det sista hcg ur kroppen.

Översta från idag (känsliga 10 ul test)... MA+26

Men man kan ha ÄL ändå.

• Tumvante
    Anonym (Hatar missfall) skrev 2017-04-15 21:06:15 följande:

Livet känns så himla orättvist idag igen... Varför var jag tvungen att få missfall för? :'( Vill inte behöva vänta längre på att bli gravid... Jag verkligen hatar denna enorma väntan! Jag hatar att jag fick missfall! Sååå jävla orättvist!

Väntar på att mensen ska komma, tror att jag kan ha haft ÄL nu i dagarna... Denna jävla väntan hela tiden, grrrr!

Japp, känner med dig. Känner också att man väntar o väntar. Vill bli gravid och få lilla syskonet nu innan det hinner bli för stor åldersskillnad!

Jag tänkte också att "jag är minsann inte en som får missfall"... och så plötsligt står man där....

Min mens kom igår...
  • Tumvante
    Emmie79 skrev 2017-04-28 10:47:12 följande:

Jag hade ägglossning trots att mitt hcg då måste ha varit på 120. Gick och tog blodprov en gång i veckan efter mitt missfall i november (v10) och ca två veckor efter blodprovet som visade 120 fick jag mens, vilket betyder att jag måste ha haft ägglossning då jag tog det provet.

Gynekologen sa att man inte kan få ägglossning så länge man har hcg-hormon i kroppen, men hur förklarar man annars att jag fick mens?

Mens är ju bara slemhinnan. Så det kan man ha utan ägglossning. Så hade jag när min mens kom igång efter min dotter, det gick några månader innan jag fick utslag.

Jag har hört att man kan ha ÄL/bli gravid med hcg under 60.

Min hcg är helt i noll nu.

Hoppas den kan svinga upp igen med ett nytt litet frö snart, har ÄL idag enligt stickor, men får se hur jag känner... miste min pappa i tisdags
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-04-28 12:58:08 följande:

Under 5 sa min läkare, först då man kan få ÄL igen enligt dem...men alla säger väl kanske olika. 

Jag hittade en studie där de såg att ÄL kommer vid hcg under 60.
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-04-28 22:44:01 följande:

Jag beklagar! Stor styrkekram!

Med kärlek blev det till något nu. Så vi får se om det kommer plus i början av maj. Tack <3
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-05-03 10:36:23 följande:

Vecka 8+0 idag...har VUL i morgon och är livrädd....

Hej vet inte om det var denna tråden, men här är länk till studien omkring ÄL efter abort/missfall och hcg - intressant läsning och publicerad i pubmed, så på en seriös sida.

www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/630723/
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?