knaappeen skrev 2015-04-19 22:46:48 följande:
Är det bara jag som känner mig otroligt ensam i sorgen efter MA o kampen mot ett nytt plus efter det?
Sambon verkar inte alls berörd o tkr bara jag är överdriven o löjlig typ.
Han är aldrig stöttande undeer mina dåliga dagar. Säger bara att jag aaaaalltid har dåliga dagar o attdetatt det är drygt..han kan aldrig vara m o trösta o stötta.känner mi bara så ensam o har ingen vän direkt o ringa o gråta uut hos, vilket jah verkligen hade behövt dessa dagar.....
Nej, jag förstår vad du menar. Man är nog i regel ganska ensam om ett missfall. Och det verkar svårt för män generellt att förstå det eftersom de kanske inte upplever det lika konkret.
För min del känner jag mig ledsen över missfallet men samtidigt finns det inte så mycket utrymme för det i vardagen, hur fyrkantigt det än låter. Jag har två barn sedan innan vilket dels kanske gör att jag landar mjukare än om jag inte hade haft några, men dessutom är dagarna fyllda med både jobb och aktiviteter kopplade till barnen.
Det jag mest sörjer, i förväg. är att det kanske blivit för sent för fler barn, att jag är för gammal och inte kommer att få fler chanser. Det känns värre än missfallet i sig faktiskt. Men å andra sidan var jag förberedd på att det kanske inte skulle gå vägen.
Men jag tycker att det låter bra att ge sorgen lite utrymme. Jag tar ensamma promenader på luncherna just nu för att jag inte orkar ha så många runt mig hela tiden, och märker att jag lättare blir arg sedan missfallet. Inte arg på någon särskild, det är ju knappast någons fel, men det har väl något med missfallet att göra antagligen.
Om inte din man/sambo vill följa med kanske du kan boka in en egen kuratortid? Jag tror inte att man nödvändigtvis måste dela allt eller uppleva det på samma sätt för att gå vidare. Man kanske kan dela med sig av vad man själv känner och acceptera att den andra inte är exakt på samma plats och att det får vara okej ändå.