Inlägg från: Anonym (Viola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Viola)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

I dag fick vi kallelse till RUL med posten. Min BM måste ha glömt att meddela sjukhuset att det inte är aktuellt längre. Fick en ilning av sorg när jag såg tiden och datumet. Valborgsmässoafton. Det hade varit fint att fira första maj efter att ha sett bebisen för första gången. Men det är ju som det är. Och datumet hade ju gjort detsamma i alla fall. Får ringa i morgon och boka av.

• Anonym (Viola)
    hsh skrev 2015-04-13 15:45:59 följande:

Får man ansluta till tråden? Tycker det finns få platser där jag kan ventilera om mitt MF. Fick MF 7e januari & vill inget hellre än att bli gravid igen. När jag fick missfall så såg jag fostret, vilket jag ändå är tacksam över att jag fick chans att göra, men det är också smärtsamt. Jag fick se något som växt i mig, något som hade blivit till i min egen kropp. Om det inte är magiskt, vad är då det? Otroligt faschinerande vad kvinnokroppen kan göra. Men nu vill jag bara få gå vidare med en ny graviditet...

Vad svårt för dig, jag kan knappt föreställa mig hur det skulle vara att få se fostret. Måste vara en bild man på gott och ont har med sig hela livet.
  • Anonym (Viola)
    WiMe06 skrev 2015-04-14 21:50:19 följande:

Hej! Går gärna med här. Tråkigt att läsa allas historier och lider med er alla. Tråkigt att så många råkat ut för MF/ma.

Jag plussade 3 dagar efter BIM och började blöda dagen efter jag plussat. Blödde väldigt lite och hade inga andra känningar, så alla bm jag pratade med tyckte inte att jag skulle oroa mig för dem trodde det kom från slemhinnorna som var sköra. I torsdags fick jag jätteont i magen på em och det började komma mer mörkt slemliknande blod. Kramperna i magen blev värre och när jag precis satt mig på toa så kände jag "den lilla ärtan" som kom ut.

Fick tid hos en privat gyn.läkare i fredags och han kunde inte se ngt, det var tomt, det såg inte ljust ut sa han. Det verkar som allt kommit ut som det ska.

Idag har det inte kommit mer blod, så det verkar som jag slutat blöda nu iallafall.

Har inte vågar slappna av sedan jag började blöda dagen efter plusset för jag är rädd för alla tankar. Min man och jag hanterar det väldigt olika. Jag har svårt att komma till ro på kvällen och när jag väl somnat sover jag oroligt och drömmer mardrömmar. Var hemma i fredags efter MF men har sedan jobbat. Och nu börjar jag känna att kroppen är rätt utmattad och mentalt är jag rätt slut också. Anledningen till att jag jobbat är för att vara sysselsatt hela tiden men det går ju inte i längden. Även att jag inte var långt gången så är det tungt, och sen tycker jag det är som ngn annan skrev att man känner sig så ensam i situationen.

Vill nog gärna försöka igen så fort kroppen kommit igång, hoppas att det ska få mig att kanske komma vidare lite snabbare.

Hur har ni andra känt?

Det blev ett långt inlägg detta. Lider med er alla.

Jag känner igen det du beskriver om det mentala. Jag har också varit väldigt trött, både mentalt och fysiskt. Tror det handlar både om det kroppsliga och att man måste ställa om från att ha varit gravid och vänta barn till något annat. För min del är det ocks dåliga järnvärden som spökar.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (S) skrev 2015-04-16 11:24:24 följande:

Blödningsfri idag! Efter 2,5 vecka.

Nu väntar jag på ägglossning. När kom er igång?

Jag är i samma läge så jag har tyvärr inget svar. Har hört att mensen kan komma efter 4-6 veckor men frågan är när man börjar räkna. Från det att missfallet skett eller efter det att blödningarna upphört.
  • Anonym (Viola)

Har plötsligt börjat blöda igen, och imorgon är det 3 veckor sedan missfallet började! Blä! Men inget att göra. Det var brunstigt och inte jättemycket. Men hade tänkt börja ha lite sex i helgen. Nu vet jag inte om vi ska våga oss på det.

• Anonym (Viola)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-16 21:24:50 följande:

Är så irriterad på min man. Vi hoppade över mars och nu ska vi köra för fullt. Hade urdåligt sex häromdagen som jag tiggde mig till, och ikväll fick jag kalla handen. Vet inte om det är prestationsångest eller om luften gick ur honom efter missfallet. Men oavsett att skaffa barn eller inte kan vi ju inte sluta ha sex med varandra! Imorgon SKA jag ha sex. Egentligen inte för att bli gravid, utan för att vara nära den jag älskar så mycket. Men som samtidigt gör mig förbannad. Vi var ju helt överens om att satsa denna månad. Det är ju knappast som att jag tvingat honom till detta. Är riktigt sur ikväll.

Jag förstår din stress och irritation, verkligen. Har befunnit mig i den situationen själv många gånger. Men jag förstår faktiskt också din man. Det är kanske inte så roligt att ha sex för barnalstringens skull alla gånger om man inte är på humör. Min man är väldigt känslig för det, han känner sig som någon slags avelstjur om  jag är på honom fast han inte vill. Samtidigt är det ju bara några dagar i månaden spm det är skarpt läge så man kan ju tycka att de kunde "bjuda till" just då. Ja, suck... jag har själv ingen lust att befinna mig där igen i den stressen...
  • Anonym (Viola)

Idag gjorde jag ett nytt gravtest för att se om något hänt - för en vecka sedan var det starkt positivt. Den här gången var det tyvärr också positivt, men svagare. Så det går ju åt rätt håll i alla fall. Om en vecka är det fyra veckor sedan missfallet - då hoppas jag på ett negativt test!

Trevlig helg!

• Anonym (Viola)
    knaappeen skrev 2015-04-19 22:46:48 följande:

Är det bara jag som känner mig otroligt ensam i sorgen efter MA o kampen mot ett nytt plus efter det?

Sambon verkar inte alls berörd o tkr bara jag är överdriven o löjlig typ.

Han är aldrig stöttande undeer mina dåliga dagar. Säger bara att jag aaaaalltid har dåliga dagar o attdetatt det är drygt..han kan aldrig vara m o trösta o stötta.känner mi bara så ensam o har ingen vän direkt o ringa o gråta uut hos, vilket jah verkligen hade behövt dessa dagar.....

Nej, jag förstår vad du menar. Man är nog i regel ganska ensam om ett missfall. Och det verkar svårt för män generellt att förstå det eftersom de kanske inte upplever det lika konkret.

För min del känner jag mig ledsen över missfallet men samtidigt finns det inte så mycket utrymme för det i vardagen, hur fyrkantigt det än låter. Jag har två barn sedan innan vilket dels kanske gör att jag landar mjukare än om jag inte hade haft några, men dessutom är dagarna fyllda med både jobb och aktiviteter kopplade till barnen. 

Det jag mest sörjer, i förväg. är att det kanske blivit för sent för fler barn, att jag är för gammal och inte kommer att få fler chanser. Det känns värre än missfallet i sig faktiskt. Men å andra sidan var jag förberedd på att det kanske inte skulle gå vägen.

Men jag tycker att det låter bra att ge sorgen lite utrymme. Jag tar ensamma promenader på luncherna just nu för att jag inte orkar ha så många runt mig hela tiden, och märker att jag lättare blir arg sedan missfallet. Inte arg på någon särskild, det är ju knappast någons fel, men det har väl något med missfallet att göra antagligen. 

Om inte din man/sambo vill följa med kanske du kan boka in en egen kuratortid? Jag tror inte att man nödvändigtvis måste dela allt eller uppleva det på samma sätt för att gå vidare. Man kanske kan dela med sig av vad man själv känner och acceptera att den andra inte är exakt på samma plats och att det får vara okej ändå. 
  • Anonym (Viola)
    Anonym (S) skrev 2015-04-20 15:38:31 följande:

Ja, idag fick jag kallelse till ultraljud. 

Känner mig känslokall och vill bara få avbokningen gjord.

Nu har jag iallafall snart ägglossning, blir nog imorgon, har fått lite blodblandade flytningar och stegring på Ältest....
    Så att kroppen fungerar är ju positivt, tre veckor sedan bekräftat missfall idag. 

Jag fick också det förra veckan. Fick ringa och avboka. Trodde att min BM hade gjort det men det hade hon tydligen glömt.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-21 14:27:47 följande:

Okej hjälp mig här nu att tolka min kropp. Enligt kalender borde jag haft äl i helgen. Men idag har jag en jäkla "mens"värk som strålar ut i ryggen. Är det äl-värk? Har jag äl idag då? Om vi hade sex igår och inte kommer ha sex förrän på fredag tidigast, missar vi detta då? Eller kan vi bli gravida ändå? Vad är det för värk jag har?

Det är nog omöjligt att säga. Jag har haft "äl-värk" både innan, under och efter äl. Tycker äl-tecken är svåra att tyda generellt. Skulle gå efter kalendern om jag var du. Eller ta ett test och kolla.

Själv känner jag mig konstigt nog sugen på sex, precis som jag brukar göra vid äl, trots att det är en liten, liten blödning kvar sedan missfallet. Undrar om det kan vara äl? Men det kan man väl inte få om man ff blöder? Fattar ingenting.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?