• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-12-29 20:30:50 följande:
    Tack för tips, ska testa de.
    villsågärna38 skrev 2015-12-29 10:36:17 följande:

Precis varit hos vår gulliga husläkare. Hon är bäst helt enkelt. Tog allt med Lovisa på allvar och håller ihop hennes utredning av magen. Har ju tagit glutentest innan som var neg och nu togs det två rör till. Från lilla fingret men det gick bra. Nu kollas mjölk, soja, ägg, torsk. Tror det var kyckling med. Kan ev inte visa nåt och ändå vara så att hon är allergisk men nu har vi iaf tagit steg ett. Pricktest steg två isf. Lovisa mår bra igen nu med. Tar tre dar så är hon bra i magen igen. Var en korv hon smakade på julafton som hade torrmjölk. Inte lätt alltid att hålla koll på vad hon får tag i...

Själv har jag ramlat i vår trappa (igår kväll) och är helt blåslagen på rumpan Blålilasvart skinka! Och ont i svanskotan. Hjälp! Sov knappt i natt men bättre nu. Och inget brutet iaf eller så. Tar det lungt idag.

Mysdag och pulkabacke (för alla utom mig) på schemat här idag

Kram

Bra att du får tester o förhoppningsvis reda på vad hon inte tål, synd att det ska behövas.
    Jag har också ramlat en gång i en trapp (målad trätrapp o jag hade filt tofflor o passade på att busa med vår dåvarande hund samtidigt, ja jag vet att jag inte är allt för intelligent men så var det) gjorde fruktansvärt ont men bröt inte heller något (har väl tillräckligt med stoppning som dämpade det hela ). Hoppas att du inte behöver ha ont någon längre tid.

Här fick vi ta en akuttid till läkaren idag. Självklart är bilen på verkstad (efter att maken krockat med en taxi innan jul o inga hyrbilar fanns lediga för hela perioden) så blev att åka in med taxi . Roligare kunde man ha för pengarna men lilla Niilo har dubbelsidig öroninflammation så antibiotika behövdes.
    Lilla killen visar inte med en min att han har ont utan är lika skrattande o lycklig som vanligt så länge man låter bli hans öron. Hoppas att antibiotikan hjälper fort.
    Usch då stackars Niilo, håller tummarna att han kryar på sig fort.
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-12-30 16:13:51 följande:

Irma - stort grattis till lille Victors första steg!! Gud va sött att han hållt er i lillfingret förrut. Lovisa har vi ju fått jaga mest hela tiden tidigare men hon har börjat bli mer reserverad nu för främlingar (superblyg/nästan rädd för okända män) så hon håller min hand då vi är ute bland folk. Så himla mysigt

Två kindtänder som brutit igenom här idag. Lovisa har inte velat vara utan napp på några dar så det förklarar ju varför. Skönt det inte var nåt annat. Väntar även på vattkoppor här. 2-3 veckors inkubationstid och hon blev nog smittad den 21/12. Hoppas vi klarar oss förbi nyårsafton iaf

Ha en skön kväll!

Kram

Tack! Victor har lite av samma period med blyghet just nu faktiskt för okända människor har vi märkt. Från att ha varit väldigt social till mer reserverad. Säkert helt normalt! Han sover lite lite sämre, säkert med tanke på allt som händer och att han börjar gå.

Hoppas ni slipper vattkoppor idag iaf!

Gott Nytt År på er
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-12-31 09:15:52 följande:

Hej alla fina mammor, kom tillbaka till Sthlm igår och uttrycket borta bra men hemma bäst stämmer verkligen sååå skönt att vara tillbaka i stan igen.
    Blev några katastrofer på semestern. När vi kom in i huset var det 9 grader inne och kallt överallt, gick inte att sitta i soffan ens. Allt var iskallt men vi lyckades hitta en rörmokare som kom ut till oss akut mitt i natten och konstaterade att det var luftfickor i värmepannan och att den därför slagit av. Tog 24 h sedan var det varmt igen. Har aldrig eldat så mycket i kaminen som under det dygnet.
    På söndagsmorgonen klagar mellandottern på att det kliar i håret, hon sitter med båda händer och kliar för fullt, jag kollar och det är fullt av löss i hela huvudet. Lusbehandlade i måndags och kammade igenom oss andra men bara löss på henne tack och lov.
    Trots detta var det trevligt, inte mycket till lugn för mig med fyra barn att hålla ordning på men de stora barnen hade hur kul som helst och det räcker så vi tog dock beslutet att sälja huset och istället kolla på nåt utomlands i Spanien, Marbella.

Vsg har läst om Lovisas allergi och hoppas det blir bättre för er.

Irma grattis till Victors steg vad roligt för honom

Kelson hoppas Niilo blir bättre och att du får sova om nätterna.

Önskar er alla ett gott nytt år.

Stor kram till er alla

Usch, det blir sällan som man har tänkt sig! Hoppas nu ändå kunde njuta lite, även du

Gott Nytt År, kram!
  • Irma01
    Kelsson1 skrev 2016-01-01 19:20:43 följande:

VSG: Var till Karolinska barnakuten till ingen nytta. Ingen skillnad mot tisdag, varken sämre eller bättre men läkaren ville inte byta ut medicinen . Får vänta till måndag o har det inte blivit någon skillnad då får vi försöka boka akuttid hos närakuten

Bell: Håller tummarna att det går smärtfritt att sluta.

Men usch! Hoppas det löser sig snabbt, stackars Niilo. Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-01-02 19:28:11 följande:

Hej, vet inte riktigt vad som hände ikväll med Douglas somnade på 5 min och inte ett ljud gjorde han han drack 120 ml ersättning sedan somnade han.
    Natten är inte över än men än så länge är det ju helt fantastiskt. Var beredd på världskrig.

Vi gav ett extra mål gröt precis innan läggning så han var extra mätt så att säga. Jag gick och duschade när de gick in för att slippa genomlida det värsta men det blev ju inget
    Är så lättad att vår lilla pojke kunde somna så lätt och tryggt med sin far
    Kram

Så skönt
  • Irma01

Hej på er,

Här ser vi en ny sida sedan några dagar... Mycket humör, vaknar rätt tidigt då hämtar vi honom och så vill han inte riktigt somna om med oss som han gjorde innan. Han är mycket mer missnöjd än tidigare, vet inte om det är frustration över att han inte går riktigt än, även om han tar ett par steg, eller vad det kan bero på...

Bara för att jag skriver så så sitter han lugn själv och leker med en Tut Tut bok! Kanske kan det vara några tänder på g också, vet inte. 
    Nu ska pappa ta över här, då unghunden och jag ska på träning!

Ha en härlig söndag tjejer,

Kram

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2016-01-03 15:44:18 följande:

Härligt Bell Plötsligt händer det!

Irma - åldern runt 1,5 år kan vara rätt frustrerande för de små. Man brukar ju tala om den första riktiga trotsåldern då. Frustrerande att vara liten och börja inse allt man inte kan kontrollera. Man får helt enkelt öva mkt på tålamodet som förälder ibland

Kelsson - hur är det med Nilo idag?

Kramar till er alla i tråden!

Tack, alltid skönt att läsa att det är helt normalt...
    Ja, att man blir mer tålmodig är helt klart! Märkligt nog har jag inte alls svårt att hålla mig lugn för det mesta, ibland får jag rätt ont i örat dock Flört.

Han gjorde nyss sin "jag ligger på golvet, ingenting är bra, jag är frustrerad" , men efter att ha lirkat lite sitter han nu och leker med sina Duplo...få se hur länge lugnet håller!

Med tanke på att han har varit hur enkel som helst från dag 1 så blir denna första "trotsperiod" lite av en överraskning för oss, men allt är relativt och det är inte så farligt...

Hur mår du? Känner du fortfarande av fallet eller är det bra nu? Hur mår Lovisa? Pigg igen?

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-01-03 15:32:54 följande:
    Vågar inte ropa hej ännu, får se hur det går ikväll. Han hade klarat natten utan mat i alla fall. Har fått pumpa en gång lite grann vid lunch idag, det spände och började göra ont.
    Känns väldigt konstigt att inte amma, har ju gjort det så länge men samtidigt ganska skönt att sluta men blandat med lite vemod.
    Hur gick hundträningen?
    Kram
    Håller tummarna att det går bra i kväll också. Själv hade jag tur, behövde inte pumpa alls och fick inga besvär under amningstiden men inte heller när vi slutade. Personligen tyckte jag bara att det var skönt att sluta, men jag förstår att det kan kännas vemodigt.

Tack, träning gick fint, den lille är snart 11 månader och det var första gången han var med i en större grupp. Mycket nytt, att se andra hundar jobba, och hämta rapporter, på ny mark med dessutom snö, men han skötte sig fint för sin ålder. Är väldigt nöjd med honom.
    Igår gick jag milen med den äldre och en kompis, han måste ha sprungit minst det dubbla, men att se hans glädje när han får springa runt i skogen (blandat med en hel del fotgående) är en fröjd. Livet skulle vara så mycket tråkigare utan dessa vovvar.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015