Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Villsågärna, tänker på er idag och håller alla tummar o tassar hårt.
Kram
Villsågärna, tänker på er idag och håller alla tummar o tassar hårt.
Kram
Egouppdatering: Jag fick tag på barnmorskan. Hon hade fått mitt meddelande men helt enkelt inte haft möjlighet att ringa från jobbet, hon jobbar bara natt så det gör det ju lite svårare. Till slut ringde hon upp mig hemifrån och vi pratade en timme. Det hjälpte mig otroligt mycket. Hon kom ihåg väldigt mycket trots att hon inte hade tillgång till journalen så hon kunde ändå svara på mina frågor. Det som hjälpt mig mest är att både hon och läkaren sagt att det inte var främst på grund av E som det blev urakut snitt, det var mig de var oroliga för just då. Sen var det ju moderkakan som höll på att lossna så det hade ju ändå blivit fara för henne sen förmodligen, om de inte hade tagit beslut om urakut snitt, men jag fick ju tanken att hon kanske inte ens levde längre medan de körde mig till operationssalen och de känslorna har ju varit väldigt jobbiga att bearbeta. Barnmorskan sa att hon trodde aldrig att vi skulle mista vårt barn med tanke på hur hjärtljuden sett ut och hon visste ju dessutom hur snabbt barnet skulle komma ut. Det var ju bara jag som missuppfattade. Så nu kan jag ha en helt annan lugnare känsla när scenen spelas upp i huvudet. För det gör det ofta fortfarande men det är inte alls på samma sätt som för ett par veckor sedan. Nu är det helt klart på väg uppåt! Ska ändå bli skönt att få gå hos kbt-terapeuten och verkligen få gå till botten med allt.
Hej på er!
Nu har vi varit på Alva och träffat han som grundat kliniken. Väldigt erfaren pch trevlig barnläkare som jag verkligen rekommenderar. Anders Nilsson. Det var ett sk fysiologiskt blåsljud. Helt ofarligt Puh!! Så skönt. Vi fick tid att tala om astma, öroninflammationer och mage/förstoppning med. Jättebra!! Skönt och lugnande samtal så nu är vi glada
Kramar på er
Hej tjejer,
Hur har ni det? Vilka sötnosar Douglas o Lovisa är, så fina.
Här har vi inte haft roliga dagar. I tisdags kväll började jag känna att magen var konstig, och ja, på natten fick jag typ bo på toa, hade frossa och var törstig hela tiden utan att kunna behålla ens vätska. Mitt på natten började Victor också med kräkningar... Igår fick jag sova hela dagen då jag knappt kunde stå. Som tur är stannade maken hemma. Igår fick Victor lite feber, så vi gav honom Alvedon, och han fick också vätskeersättning. Han verkar må helt OK. Jag känner mig bättre men kroppen ömmar fortfarande rejält. Inte den bästa uppladdningen innan semestern...
Hoppas ni har det bättre iaf!
Tack tjejer, är tillbaka till de levande nu... Usch, var länge sedan jag kände mig så dålig! Nåväl, det gick över, och verkligen skönt att det hände med några dagars marginal innan resan!!
Victor är piggare också, han åt majsgröt i morse, och dricker som han ska. Har haft kontakt med 1177 som har gett bra tips. I natt sov han 12 timmar utan avbrott, och hade kissat som vanligt. Han är fortfarande lite klängigare än vanligt, men det är väl inte så konstigt...
Idag blir det mycket att göra inför resan!
Johjen, om någon månad står jag där också, är med en sådan "duktig flicka" som måste lära sig att säga nej och hitta balansen. Inte det lättaste alla ggr...lycka till!
Kelsson, skönt att Niilo mår bättre!
Kram på er
Nu har vi magsjuka här med Lovisa började gnälla och böka runt 01 och 03.30 spydde hon. Jag är ensam hemma, maken i Köpenhamn, och äldsta dottern hade precis kommit över och lagt sig i min säng. Lovisa kräktes en gång till men jag hade hunnit lägga handdukar i sängen då och första gången hann jag springa med henne på toa. Men duscha och byta kläder, handdukar osv på natten. Intr kul!! Mkt lättare om man är två då man har två barn Vi var vakna alla tre till 05 då vi somnade alla tre pch sov till 9!! Skönt det iaf. Lovisa har inte diarre ännu iaf. Bajsade som vanligt imorse men bara druckit vatten och vätskeersättning. Somnade redan 10 i min famn vid frukostbordet. Inte likt henne så hon är matt. Ledsen över att gosefilten och gosedjuret är i tvättmaskinen också. Stackars liten!! Sanering här hemma nu. Hoppas så vi slipper bli sjuka hela gänget!! Var på Ikea igår och Mall of Scandinavia i torsdags så ja, man ska nog undvika sånna platser nu. Stod i media igår att kräksjukan kommit nu!! Vi har märkt det
Kramar till er!!
Och för att fortsätta på temat: Jag vill gärna fixa en mysig jul, baka godis och kakor, göra egna julkort, pynta osv osv. Men jag orkar inte. Jag gjorde julgodis när jag var själv med barnen. Enkelt recept, borde gått snabbt... Tog hela förmiddagen och jag var helt slut sen. Och så blir jag besviken över att det blir så tråkigt och inget pysslat. Vi ska inte ens vara hemma i jul. Om nån annan med en nyfödd och en treåring hade sagt att de inte orkade eller hann fixa så mycket med julen hade jag ju inte tyckt det var konstigt eller slött. Men jag är så hård mot mig själv. Jag inser ju att det inte är rimligt, jag får ju inte ens sova ordentligt, men ändå kan jag inte bara vara nöjd med att det förmodligen blir mycket enklare redan nästa år, för att inte tala om två eller tre år när barnen är större. Så dum jag är som inte bara kan släppa det! Suck...
Irma: Kör försiktigt idag när du ska lämna hundarna. Framförallt om du ska köra i stormområdet. Verkar vara lite besvärligt här och var.
Så härligt att ha en pool och lite sol och värme inom räckhåll! Särskilt när jag tittar ut genom fönstret här...