Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hon somnade 00:00 och vaknade 4:00, längre första pass än vanligt, hoppas på bättre tider nu. Nu är täppan här då blir det väldigt korta sovpass, det första var 45 min.
Irma, Johjen och Bell - tack för era fina ord!! Somnade 19 med Lovisa igår. Så slut. Och i natt har hennes förkylning brutit ut. Lilla tjejen! Hon har legat på min arm eller på sidan bredvid mig i natt men vi har ändå sovit bra. Ammat två ggr. Blev rossligt först runt 05 och då har hon legat på mitt bröst sen dess för att få riktigt mycket lutning (jag nästan sitter i sängen) och då har det lättat så hon kunnat sova. Och jag med till och från Hoppas på kort och enkel förkylning. Jag känner mig faktiskt bättre idag och började känna av detta i torsdags så blir kanske kortvarigt om vi har tur.
Hoppas ni sovit gott i natt!!
Kram
Men åh vad jobbigt med ännu en förkylning!! Hoppas den blir kortvarig... Man får försöka tänka att de bygger upp sitt immunförsvar lite till för varje sjukdom... inte roligt dock!
Vi ska på fotografering idag, vi har inte tagit någon familjebild ännu så tänkte få tummen ur... Hoppas nu Hedda sköter sig och är snäll och söt
Stackars liten Alice!
Hedda hade precis sådär - att hon fick ont när hon åt och pruttade.
Att hon får ont direkt när hon äter låter mer som om det är tarmfunktionen, dvs att magen och tarmen reagerar på att att processa maten. I Heddas fall var det ju ingen allergi utan helt enkelt bara att tarmarna inte var riktigt klara och det blev mycket bättre efter tre månader.
Hoppas snart hon slipper det onda lilla tjejen!
Har dagen varit tjejer? Jag känner mig tyvärr rätt risig allt eftersom dagen gått och ligger nu nerbäddad i sängen och ska försöka sova en stund innan det är dags att natta Adam. Försökte pumpa förut för och se om sambon kunde ta nattningen men gör så ont i bröstvårtorna så funkade ej. Får vila nu och samla mina krafter. I sådana här tillfällen hatar jag att sambon är egenföretagare med butik och verkstad för han kan ju inte sjukskriva sig direkt eller ta vård av barn. Kanske kan svärmor komma och gå en promenad med Adam i vagnen imorgon på dagen då jag får vila lite. Jaja får passa på och sova en stund nu! Kram
... och denna listan tyckte jag var bra att läsa igenom innan man handlade...
Adam har skött sig exemplariskt i natt, ammat och somnat om och det var nog tur det för fått feber, ont i kroppen och halsen. Däremot har hans pappa inte varit lika exemplariskt utan vaknade imorse att han inte var där och förstod att han var ute och sprang! Vilken härlig prioritering när jag är sjuk! När han kom hem var han sen till jobbet och hann knappt byta blöja på Adam och blev sur när jag ifrågasatte varför han satte på pjamasen igen efteråt och inte vanliga kläder. Han motiverar sin morgonträning med att vi sov ända när han gick hemifrån?! Men det finns tusen andra saker att göra än att just ta hand om Adam! Dessutom vaknade vi ca 15 min efter han hade stuckit ut.. Så arg så jag skakar just nu och hade varit skönt att slippa huvudansvaret någon dag för Adam särskilt när jag mår så här dåligt. Jag kommer ju behöva amma ändå hela dagen så lite avlastning hade ju inte varit helt fel. Varför kan han inte fatta det?! Varför är det bara jag som har koll på alla rutiner tex på kvällen byter man inte till pjamas förrän precis innan vi ska lägga Adam, när jag kom upp efter ha vilat en stund i går kväll hade sambon redan satt på pjamas och satt med Adam framför tv. Jag frågade varför och då hade han bytt när han bytte blöja för det var lika bra.. Rutiner då?! Fattar han inte? Grrrrrrrr säger jag!
Men grrrrrr, förstår att du är förbannad!! Jag hade blivit vansinnig... Samtidigt är jag inte jätteförvånad, min sambo hade nog kunnat göra detsamma (fast han hade stuckit till gymmet istället). Jag tror faktiskt bara inte de tänker.. det är som vsg säger, inte elakt menat det är bara det att de TÄNKER inte! Eller tänker inte som vi
Enda lösningen är att prata och förklara hur det känns och hur man upplever det, men kanske först när den värsta ilskan lagt sig... jag brukar skicka ett mail eller sms för att undvika ett utbrott.
Ni med lite större bebisar, har ni börjat introducera gröt ännu? Funderar på att göra det så smått och tycker det är svårt med smaksensationerna att ge ngt litet från egen tallrik då de inte alltid har så bra konsistens. Min väninna föreslog gröt från 4 månader och börja med någon tesked per dag, vad tror ni om det?