Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Jag vill också köra på känsla, anpassa mig efter Adams behov, vad som känns rätt i mammahjärtat, inte stressa upp mig, vara cool och laidback, lyssna till mitt sunda förnuft, tänka på hur jag hanterar hundar/hästar, lyssna till goda kloka råd men vad sjutton gör man när man INTE FÅTT SOVA MER ÄN 1-2 TIMMAR I STRÄCK PÅ TVÅ VECKOR! Ursäkta mitt utspel men blir TOKIG snart! Ursäkta också att jag gnäller var eviga dag på sistone men vet inte vad jag ska göra, håller på att bli desperat och inte så lätt att agera som ovan då.
Tycker han sover ännu sämre sedan jag införde färre men längre sovstunder men det kanske är en tillfällighet? Han är i och för sig gladare på dagen nu och inte lika gnällig så det är ju bra.
Jag får ge det en vecka till annars får jag nog seriöst börja fundera på någon metod annars vet jag inte hur jag ska hålla ihop. Sambon och jag pratade lite igår och vi var båda överens om att vi ville att Adam skulle få i sig mer mat innan vi kör någon metod men nu vete katten..
Som sagt ledsen för mitt negativa inlägg men visst har jag vaknat på natten förut men inte så här mycket. Tur att solen lyser idag och att det är helg!
Kram
Funderade på om inte Adam och Hedda föddes ungefär samtidigt? Hedda föddes ju den 10 oktober och har en extremt jobbig period just nu med fler uppvaknanden/matningar per natt och betydligt mer gnäll under dagarna. Kan de vara i samma fas som är lite jobbigare? Blir kanske lindrigare för mig eftersom Hedda blir så mätt och trött av ersättningen.
Vad gäller sömnen är det ju väldigt svårt att styra, de blir ju trötta när de blir trötta liksom... Just nu varierar det mycket här. Hon sover vissa dagar 4xen halvtimme och vissa dagar ett långpass på 2-4 timmar men nätterna är ungefär lika ändå.
Kram