• glader

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Ni har såklart rätt vad gäller dagsvilan, ibland behöver de sova mer, ibland mindre, bara att ta det som det kommer Hedda är lika trött som vanligt nu vid sjutiden trots att hon sovit mycket hela dagen.

Hoppas ni alla får en riktigt bra natt med mycket sömn!

• glader
    villsågärna38 skrev 2015-02-02 19:41:44 följande:
    Hon behövde säkert sova bara Här varierar det. Då Lovisa blev förkyld sist sov hon jättemycket både dag och natt. Ibland bara några timmar och rätt upphackat. Men alltid trött på kvällen iaf. Kram

Ja säkert

Tur de vet vad de själva behöver!
    Kram

• glader
    Danisen skrev 2015-02-03 07:20:23 följande:

Vilken natt IGEN!! Orkar inte... hon äter hela tiden trots blockamning. Kräker och skiter med så det passerar fort. Hon är garanterat hungrig. Så idag ska jag köra och köpa ersättning och ge sista målet och se hur hon reagera. Inte okej att hon är hungrig trots amning varannan timme dygnet runt.

Hua, vilket elände! Tycker du gör helt rätt som testar ersättning ikväll. Håller tummarna för att det funkar bra Kram
  • glader
    Danisen skrev 2015-02-03 15:51:48 följande:

Hur hjälper man bebisar med slem i halsen?

Jag gav lite uppvärmd svartvinbärssaft när Hedda hade slem och hosta, läste att et skulle vara bra och jag tyckte det funkade för stunden, men vet inte vad som är bäst. När man ger saltlösning i näsan skäljer det väl också lite ner i halsen tror jag. Viktigt att de får äta (dricka) ofta så att de sväljer ner slemmet.
  • glader

Gomorron tjejer, hoppas ni fått en hyfsat vilsam natt

Danisen, hur gick det igår med ersättning och sömn? Och hur är din värk?

Har en fråga om utslag; Hedda har många små röda prickar runt munnen, vad kan det vara? Någon som har en aning eller tips om vad man kan smörja med?

• glader
    johjen skrev 2015-02-04 08:37:36 följande:

Verkar som några av oss sovit lite bättre i natt?! Adam somnade runt 21;15 vet inte exakt eftersom jag slumrade in jag med men vaknade vid 22 gick och borstade tänderna och sen somnade jag 22:30 och sov till 03 när Adam vaknade och var hungrig. Han åt i en timme till 04 ( någon mer som äter så länge på natten?) och sen somnade jag 04;30 och sov till 07:30! Ammade 15 min sen tog min sambo Adam så jag skulle få sova lite till men självklart kan jag inte sova mer då! Men ändå sovit hyfsat och är nöjd med det.

Vad ska ni göra idag? Jag träffa en annan mamma och gå en barnvagspromenad, lite spännande för vi har inte träffats förut men haft lite kontakt här via FL. Kram på er

Åh vad spännande med mammadejt! Hoppas ni får mysigt

Jag har också sovit bra, Hedda sover nu oftast 20 till 08 med en matning vid 4-5-tiden. Inatt har hon varit naken en del, tex vid 01-tiden och en stund mellan 5-6 men snällt somnat om igen

Idag ska jag med den ena kissen till veterinären och söva henne för att raka bort tovor vi inte får bort Usch. alltid lite läskigt att söva men det måste göras med denna lilla pälsboll!

Kram
  • glader

HAHA Skrattande Naken har hon förvisso varit när vi bytt blöja men jag menade såklart vaken!!!

• glader
    Danisen skrev 2015-02-04 09:18:21 följande:
    Jag gav henne 70ml bröstmjölk och 30ml ersättning och blandade. Hon lämmade 40ml.... somnade direkt efteråt. Sov väl ca 30 min. Ammade vid 22 å hon somnade 22.30 ungefär och sen sov hon till 3 se va hon vaken till kl.5. Ammade sen sög vi näsan flera gånger. Hon nös så mycket att det kom upp så fick hjälpa henne att få ut det. Så höll det på haha. Till sist fick vi bort så hon kunde andas bra. Sova på sidan i nestet med upphöjd huvudände fungerar kanon. Hon är jätte förkyld idag, kräktes upp slem och mat innan, över oss båda. 37,8 i temp. Ska man ringa vc?

Jag har köpt estelle & thild body cream som är fet och lämpar sig bra till ansiktet. Maja får röda prickar på kinderna. Dom försvinner när jag smörjt henne. Bästa med krämen är att den är ekologisk så det är inte s0 farligt att få in i munnen .
    Usch ja, det är så jobbigt med det där slemmet i näsan och halsen! Det gör såklart också att hon vaknar otare, villd ricka oftare och vaknar av nästäppa och rossel. Men vad skönt att hon sov 4,5 timme i sträck!! Hoppas du kunde sova under tiden...

Tack för tipset på ekologisk kräm, ska googla upp den och beställa hem!

Kram
  • glader
    Danisen skrev 2015-02-04 10:17:50 följande:
    Ja , jag är verkligen jobbigt. Evigt tacksam att hon inte blivit förkyld när hon var mindre. Ja, det vill hon absolut. Och det får hon ju såklart med . Jag sov okej, inte helt lugnt iom jag va rädd att hon inte skulle få luft åså, ja du vet .

Jag köpte min på apotea.se rätt hem i lådan och fraktfritt, perfekt! Fast det vet du kanske redan
    Hoppas hon kryar på sig snart! Näsrensningen gör ju en hel del som tur är men usch vad det låter när de rosslar och har sig...

Ja såg att den fanns billigast på apotea, perfekt!
  • glader
    azurea skrev 2015-02-04 13:12:51 följande:
    Vi har precis fått lämna sjukhuset men är dock fortfarande inskrivna med hemsjukvård efter att ha fått åka in akut först med ena tvillingen för två veckor sen pga RS. Därefter tog det fem dagar så slutade andra tvillingen att andas och jag fick åka in med ambulans och han hade RS också och hamnade på intensiven då han inte klarade av att andas själv eller hålla värmen (gick ner till 34 grader). Så båda prematurer har haft en ohyggligt tuff start och tydligt tecken på RS är mycket slem, väldigt förkylda/snoriga och jobbigt att andas då de blir så täppta. Inte nödvändigtvis hög feber utan lite förhöjt kanske så jag skulle kontakta vårdcentralen och ta ett RS-prov om jag var du för att, förhoppningsvis, utesluta det om inte annat.

Kram
    Men usch vilken mardröm!!! Kan inte ens föreställa mig... Det var ett hemskt reportage om RS på "efter 10" igår och jag blev verkligen rädd efter det. Verkar vara ett fruktansvärt virus som dessutom är extremt utbrett just i år. Håller alla tummar för er, många tankar och kramar!!! <3
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015