Danisen skrev 2015-02-04 09:18:21 följande:
Jag gav henne 70ml bröstmjölk och 30ml ersättning och blandade. Hon lämmade 40ml.... somnade direkt efteråt. Sov väl ca 30 min. Ammade vid 22 å hon somnade 22.30 ungefär och sen sov hon till 3
se va hon vaken till kl.5. Ammade sen sög vi näsan flera gånger. Hon nös så mycket att det kom upp så fick hjälpa henne att få ut det. Så höll det på haha. Till sist fick vi bort så hon kunde andas bra. Sova på sidan i nestet med upphöjd huvudände fungerar kanon. Hon är jätte förkyld idag, kräktes upp slem och mat innan, över oss båda. 37,8 i temp. Ska man ringa vc?
Jag har köpt estelle & thild body cream som är fet och lämpar sig bra till ansiktet. Maja får röda prickar på kinderna. Dom försvinner när jag smörjt henne. Bästa med krämen är att den är ekologisk så det är inte s0 farligt att få in i munnen
.
Usch ja, det är så jobbigt med det där slemmet i näsan och halsen! Det gör såklart också att hon vaknar otare, villd ricka oftare och vaknar av nästäppa och rossel. Men vad skönt att hon sov 4,5 timme i sträck!! Hoppas du kunde sova under tiden...
Tack för tipset på ekologisk kräm, ska googla upp den och beställa hem!
Kram