Irma01 skrev 2015-08-04 21:12:54 följande:
Hej,
Ja, det låter onekligen som att det krävs ett slut på amningen för att lösa detta. Krasst är det väl så att hon vet att hon får den, så hon behöver inte äta annat...
Vi märker på Victor att han tycker mycket bättre om hemlagat än burkar nu för tiden. En stor favorit är torsk mosad med broccoli alt haricots verts och potatis. Köttfärs kokt i buljong och mosat med rotfrukter är också en hit.
Jag vet ju att alla barn har olika smak men det kanske är värt att prova? Ett annat tips är att blanda fruktpure med turkisk yoghurt. Victor älskar det fullkomligt!
Kanske ni skulle testa att ha 4 måltider i stället, då Alice kanske skulle äta bättre om det dröjde mer mellan måltiderna? Typ kl 8, kl 12, kl 16 och kl 19?
Som sagt, jag förstår att du måste vara trött på alla olika råd, men det mesta känns värt att prova om det kan hjälpa er att få bättre sömn...
Annars tror jag att det är väldigt viktigt att du tar dig tid att prata med någon om hur du mår. Ingen människa kan bära detta så länge utan hjälp. Alice behöver en frisk och pigg mamma, så att du tar tid för dig själv är så viktigt.
Stor kram!!
Gulle du, jag blir aldrig trött på råd utan är så tacksam för all hjälp jag kan få. Ibland får man så små och enkla tips som är jättebra för det är inte alltid man tänkt på det själv.
Tänderna är framme äntligen och Alice äter nu som vanligt igen. Brukar mosa banan och rysk yogurt, det äter hon. Men det är svårt att se vad hon gillar för mat tyvärr. Vi prövade med egen också när hon matvägrade men hon smakade inte ens. Inatt har jag tuttvägrat och stackars liten var vaken över en timme o vart alldeles ledsen och förtvivlad men efter det sov hon fyra timmar :)
Jag ser fram emot en lösning snart, vi har nog en au pair på väg också
Kram