Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Men det är bra att vara medveten om det så att man kan ha rätt strategi för att lösa det när ni känner er redo!
Man kan ju inte tänka på allt .
Kram
Kram
Lelle hur går det för dig och lilla Alice?
Irma, Villsågärna hur mår ni?
Bell, hur går det med samsovnigen?
Har har vi haft det underbart skönt och lyxigt då sambon varit ledig i två veckor. Hunnit med både mycket egentid och mycket familjetid och sovit borta två nätter och det gått bra. Sedan 4 dagar tillbaka är det sambon som nattar sover med Adam och det har hitintills, peppar peppar, gått över förväntan! Första natten vaknade han och skrek en längre stund 2 gånger, andra natten vaknade han 1 kort gång, tredje natten sov han 9 h i sträck och i natt sov han från 20:30 till 6 då fick han tutten en stund men fick inte somna med den u munnen och låg och vred sig en stund men somnade om och sov till 8:30!! Sambon kommer fortsätta lägga honom fram till fredag sen är det dags för mig att försöka tänkte vi.. Eller är det för tidigt? Ska vi låta sambon lägga Adam ett tag så sen rutinen sätter sig? Sambon sa i morse att han längtade efter att få lägga Adam ikväll och så mysigt att se att de knyter an på ett nytt sätt. Så nu har jag börjat amma lite på dagtid igen för vill inte sluta med det ännu men är noga med att det inte blir när han ska
Idag har lillen fått sina första vaccinationer i spruta. Han grät hjärtskärande i ett par minuter sedan var det över, oerhört glad att det gick över så fort.
Nån timme efter vi kom hem hade han bajsat väldigt vattnigt, beror nog på rotavaccinet.
Vid 17.00 började han skrika och var helt otröstlig, han grät stora krokodiltårar och han kändes alldeles för varm. Kollade febern och den var på 37.8 så jag gav honom en alvedonsupp och ammade lite grann.
Nu ammar jag igen och han håller på att somna för natten. Han känns inte alls varm längre så jag hoppas vi får sova bra inatt.
Hej på er! Behöver skriva av mig och fråga er om råd. Vår lille kille, Kasper, på 3,5 veckor har stora problem med att han sväljer mycket luft vid amning. Jag har kommit på att han ofta andas genom munnen i vanliga fall, vilket visst är väldigt ovanligt för spädbarn. Så det känns som att han har svårt att andas genom näsan och på så vis inte riktigt hittar rytmen i andningen när han ammar.
Eftersom han sväljer luft får han ju också en hel del magknip, han vrider och vänder på sig, skriker, söker efter tutte, kräker, hickar osv. Tycker så synd om honom. Finns det något jag kan göra för att hjälpa honom? :(
Tacksam för råd och stöttning.
Vi har problem med torsk på Douglas tunga som dessvärre har spridit sig till mina bröstvårtor.
Den 25 maj påpekade jag detta för barnläkaren på BVC och hon sa att jag ska smörja med canesten och på Douglas tunga skulle jag skrubba med en handduk. Det funkade ju inte och precis 1 månad senare fick vi medicin till Douglas. Det är fortfarande inte bra och vi har hållit på i 3 v nu.
På BVC säger de att det är bara att fortsätta. Är det någon som varit med om liknande? Känns som det är mina bröstvårtor som är boven i det hela, han ammar ju väldigt ofta och då får jag ta bort krämen på dem.