johjen skrev 2015-03-16 07:47:44 följande:
Hu vad jobbigt! Ja ett vanligt liv får vänta några år har man förstått! Jag träffar numera mina vänner på luncher/tidiga middagar istället för middag på stan kl 20 och drink därefter..
Sambon oxh jag testar skillda sovrum och i natt somnade Adam 20:30, vaknade 00:15, 02, 04:30 och nu för dagen 07:30, Ok men inte lika bra som igår och passet mellan midnatt och kl 02 låg han i min säng och vi båda sover sämre då. Funderar på om det är dags för Adam att sova i egen rum i sin spjälsäng och att jag ligger på madrass där inne i början?
Idag ska jag till jobbet och träffa min chef! Ska bli spännande och känns lite pirrigt faktiskt.. En värld möter en annan..
Kram på er!
Ja och lägg till extra år på det om ni skaffar två
Luncher och tidiga middagar är bra eller bjuda över på fika bara, enkelt då man har två busungar att ta hand om. Det är emellanåt som ett helt företag att rådda så lite dåligt med sömn på det så är man helt slut. Hålla sig uppe till 21.30 är ju riktigt bra en vardag med tanke på att våra barn just nu jämt vaknar 06! på tal om pensionärer Glader
När de blir lite äldre och inte är bebisar längre så funkar det ju dåligt om hen är uppe sent på kvällen också för de sover inte ikapp på morgonen utan vaknar som klockor sin vanliga tid iaf så då blir dagen efter ändå bara gnällig. Vår stora tjej har jättesvårt att somna om vi är på middag nånstans på kvällen, gick då hon var mindre men inte direkt funkat efter hon fyllde två. Hon vill vara med och håller sig vaken eller somnar galet sent och då är dagen därpå supertrött och gnällig. Så gäller att vara hemma så hon är i säng före 21 iaf (lägger sig i vanliga fall 20). Hon sover ju middag en gång per dag och låter man henne isf dagen efter sova jättelänge för att ta igen så somnar hon inte på kvällen som vanligt och så blir nästa natt också kort och det tar flera dar att komma tillbaka i rutinerna igen. Så inte värt det speciellt ofta. Vi brukar köra brunch, lunch, fika eller tidig middag istället
Roligt med jobbet. Har du bestämt når du börjar jobba igen? Jag planerar att börja på deltid efter jul. Vill inte jobba heltider ett par år. Jag som varit karriärist har lagt det där på is ett tag nu, vill prioritera barnen. Det kommer ändå att gå galet fort innan de är stora tror jag!!
Tufft med långa dagar på dagis också så vi vill inte att Lovisa ska behöva ha det på några år heller. Få mjukstarta på samma sätt som storasyster tänkte vi.
Nej nu vaknar hon igen!!!
Stora kramar