johjen skrev 2015-03-25 15:49:14 följande:
Vi har ganska nyligen bytt till stl 4 på blöjorna men tycker ändå att Adam alltid bajsar ryggen full.. Några tips? Just nu testar vi libero men brukar ha Pampers. Adam har ganska lång överkropp, kan det ha med saken att göra?
Han har också fått några slags torrutslag på armar och ben. Vi badar honom 2-3 ggr i veckan, har alltid babyolja i vatten och smörjer in honom efteråt. Har smörjt själva utslagen med inytol men blir inte direkt bättre. Någon som känner igen sig?
Annars är Adam rätt ok idag fast han har lite feber och hostar. Just nu sover han och jag stter här i soffan och kämpar emot världens sötsug! Sedan jag la om kosten har jag gått ner 4 kg men när det närmar sig mensen slår sötsuget till. Jag vill inte äta något litet, jag vill frossa i allt! Unnade mig en brownie i helgen när vi var bortbjudna och dem triggade igång mitt sötbehov igen..
Hur har ni andra det idag?
Kram
Va jobbigt med sötsug!! Kämpa!! Det ger sig om nån dag om du härdar ut. Tråkigt att Adam också blivit sjuk. Hoppas det ger sig snart! Såklart det var förkylningen som gjorde honom gnällig igår. Säkert trött. Känner så igen det där. Man känner sig som sämsta mamman. Det händer alla vännen!! Och du är bäst - det vet du ju innerst inne
Lovisa hängig idag. Blivit trött efter hon varit vaken 1-1,5 timmar så sovit mest hela dan. 3 tim på fm och rätt gnällig som vaken, bara pigg och glad första halvtimmen. Hon som brukar vara en sån solstråle. Blir lite matt för sovtiderna krockar med hämtning och lämning och hon gillar inte vagnen idag. Suck
Så rätt mkt gråt. Det tär på mammapsyket. Hon grät nästan hela morgonen innan vi kom iväg till dagis. Så svårt ibland med två barn och tider att passa. Och så är mina hormoner i svallning pga hon ammar mkt mer sällan sen ett par dar från att ha ammat jätteofta sista veckan pga vaccineringen. Känns som pms till och från. Blä
Vill vara pigg och glad!! Får hoppas på bättre dag imorgon istället helt enkelt.
Smörj morgon och kväll med nåt mjukgörande. Inotyolsalva är bättre som skyddande kräm tycker jag. Sen kanske bra art minska baden till 1-2 ggr per vecka ist.
Locobase är bra t ex eller den feta babykrämen från estelle & Thild.
Kram