• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-11-26 15:01:04 följande:
    Ja sömn är ju viktigt. Testa olika nappar. Mina barn tar bara en sort. I latex, inte silikon. Hoppas du snart får sova mer! Kram
    Det är livsviktigt för mig och med all denna migrän, finns inte medicin att ta när man ammar så är jag nära bristningsgränsen. Om jag kraschar är det förödande för hela familjen. Vi gör ett ärligt försök nästa helg.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-27 11:20:29 följande:
    Oj va jobbigt! Förstår att det skulle vara förödande om du kraschade. Om du har det så jobbigt så tycker jag def du ska sluta amma. Det är ju inte värt det om du bryter ihop. Själv har jag i princip bara varit sjuk och däckad en gång sen jag fick barn. Kräksjuka och däckad i ett dygn. För övrigt så har jag bitit ihop. Tagit en Treo. Som mamma blir man liksom familjens centrum. Och du har ju tre barn. Ett ännu större ansvar. Bor de varannan vecka hos er eller heltid? Hoppas du mår bättre idag! Kram
    Migrän är en vidrig sjukdom, mycket värre smärta än förlossningsvärkar. Mellandottern bor varannan vecka och den äldsta hela tiden hos oss sedan midsommar.

Jag är verkligen inte den som klagar eller gnäller. Tar tag i saker, är stark och fixar allt men nu mäktar jag inte med. Familjen är värd en glad mamma och jag är värd att inte ha ont. Om det hjälpte med Treo vore det inte ens ett problem. Tycker det är mysigt att amma men hoppas på att hinna med ett barn till och få göra det igen.

Har lite ångest inför amningsstoppet, känns som jag sviker honom och kommer göra honom förtvivlad

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-28 11:35:39 följande:
    Förstår det! Hoppas du inte tror att jag menade att Treo hjälper mot migrän. Har haft migrän några gånger då vi gjorde ivfer och det var fuktansvärt. Hjälper verkligen inte med Treo. Håller helt med dig och förstår vad du menar med ångest inför slutet men tänk inte så. Det är viktigare art du mår bra. Håller tummarna nu att det ska funka smidigt! Kram
    Om jag inte visste att du är en påläst, kunnig och ödmjuk person hade det kanske kunnat tolkats så.

Helt vidrigt med migränen och det ska bli så skönt att kunna få medicin som hjälper igen.

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-11-28 17:03:32 följande:
    Hej,

Usch ja migrän är hemsk. Jag hade en lättare variant och hade tur att om jag lyckades ta Eeze direkt när det började så blev det inte värre. Men har man den svåra varianten finns det inget annat än receptbelagda mediciner ju, och jag kan inte nes föreställa mig hur jobbigt det är att inte kunna ta dessa då du ammar fortfarande... det är ju ren tortyr. Tycker inte alls att du ska ha dåligt samvete eller ångest över att sluta amma, du måste göra det som fungerar för er ju. 

Kram
    Ja verkligen tortyr men bara jag får medicin sedan blir det bra. Det går ju aldrig riktigt över nu då jag inte kan ta medicin och att ligga i ett mörkt rum och vila är uteslutet med tre barn varav ett 7.5 månad.

Har faktiskt börjat med grötpulver och istället för vatten tar jag ersättning och tycker han sovit bättre i natt. Han fick grötklämmis innan.

Det ordnar dig, bara 1 vecka kvar nu.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-29 11:05:52 följande:

Alltså... Måste bara skriva och berätta vad bår äldsta sa idag då hon var med mig i badrummet då jag duschade. Då jag kom ut ur duschen säger hon:

- Stå stilla mamma jag måste titta på din snippa! Och så vänder hon huvudet upp och ner för att se ordentligt och säger - Hm... Du har verkligen en stor snippa. Är det en Mammasnippa? Hon är väldigt intresserad av skillnaden mellan killar och tjejer just nu

Så där brukar min systers dotter, 5 år gammal säga till henne fast om hennes bröst. Vilka lååånga bröst du har som bananer tycker det är rätt charmigt hur de är spontana och bara hasplar ut sig saker.
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-11-30 08:33:59 följande:

God morgon,

Hur mår ni idag? Johjen, hur har natten varit, antar att det har blåst rejält hos er i natt...

Bell, hur mår ni?

Vsg, fortsätter Lovisa att sova bra nu när du kör mjölkfritt?

Kram

Hej, här är det helt ok. Douglas har sovit helt ok i helgen. Har gett honom gröt en halvtimme innan sovdags och tror det har hjälpt. Han har haft 2 uppvak per natt och jag har kunnat amma 5 min så har han somnat om. Han har sovit 19.30 till 06.30. Lite bättre med migränen men behöver en boost av medicin för att få bort den.

Känns så mysigt att vi julpyntat igår och ser fram emot Douglas första jul. Hur mår ni? Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-30 12:51:17 följande:
    Hej på dig

Njae, halvbra natt här. Lovisa var orolig några timmar men det kan ju också vara mardrömmar. Hon fick mjölk igår av misstag med - om det nu är det som spökar. Imorgon ska vi kolla äldsta dotterns hjärta. Ska bli skönt att få det gjort. Försöker att inte tänka el oroa mig men drömde en mardröm i natt. Så nu vill vi göra bort det där besöket

Hur är det med dig?

Kram
    Önskar lycka till idag på undersökningen. Håller tummarna för att allt är som det ska vara.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-12-01 15:07:31 följande:

Hej på er!

Nu har vi varit på Alva och träffat han som grundat kliniken. Väldigt erfaren pch trevlig barnläkare som jag verkligen rekommenderar. Anders Nilsson. Det var ett sk fysiologiskt blåsljud. Helt ofarligt Puh!! Så skönt. Vi fick tid att tala om astma, öroninflammationer och mage/förstoppning med. Jättebra!! Skönt och lugnande samtal så nu är vi glada

Kramar på er

Så skönt för er att allt var bra.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-12-01 15:10:30 följande:

Nytagen bild på vår prinsessa. 13,5 mån här

Så jättegullig och fin liten flicka du har

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015