• Bell13

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-11-02 10:31:52 följande:
    Håller med dig på båda punkterna

Hur är det idag? Allt bra här. Vi är friska pch solen skiner. Underbart!!

Kram
    Hej,

Bara bra förutom lite ångest över besök av Cruella (svärmor) imorgon. Får se vilka galna idéer hon har gällande Douglas den här gången. Kommer imorgon kväll för att åka på onsdag morgon. Jag ljög och sa att jag har föräldragrupp då kl 9.00 för att bli av med henne asap. Fult att ljuga jag vet ....

Kram
  • Bell13
    Sira skrev 2015-11-02 09:31:55 följande:
    Jadå, det är helt ok. Hade bara inte alls förväntat mig det så snart...
    Mens är drygt speciellt om den inte fyller någon funktion hoppas du för övrigt mår bra?

Kram
  • Bell13
    johjen skrev 2015-11-01 08:44:22 följande:

Ni som har barn runt ett, hur mycket sover de på dagen nu? Vi har aldrig väckt Adam på dagen utan låtit honom sova och funderar på om han sover för mycket på dagen och därför vaknat tidigt på morgonen.. Adam är otroligt lätt och lägga, gröt, tutte, byte till pjamas och ny blöja, borsta tänderna och sen nattinatt och lägga honom i sängen där han somnar själv. Sover hela natten men vaknar mellan 04:30 till 05:30. Har slutat amma på morgonen nu sedan ett par dagar tillbaka och när han vaknar är han ledsen och svårt att trösta honom i sin egna säng då. Sambon har försökt några dagar och då somnar han om efter ca 20-30 min gnällande men vaknar igen efter någon kvart. Men detta resulterar i att han blir väldigt trött framåt 10 och somnar oftast i vagnen på promenad och sen ställer vi honom på altanen där han kan sova i 2-3 ibland 3,5 timmar i sträck! Är det dags att väcka honom efter två timmar och se om han sover längre på natten då? Och försöka förskjuta dagsvilan? Vill egentligen inte mecka för mycket då han sover ändå bra och somnar lätt..

Igår chockade sambon mig att fråga hur jag tänker kring ett syskon till Adam och när det så fall är dags att börja, ska vi försöka själva lite först, försöka med vårt embryo i frysen och hur jag tänker med att genomföra en ivf till!! Han tycker ju att det inte är någon tid att spilla och vi bestämmer oss, jag blir ju 40 i februari och sambon 42 i sommar. Tror vi kommer försöka själva lite först sen testa med embryot i frysen men osäker om vi gör en hel ivf till. Då får det nog räcka med ett barn. Vi får se hur vi känner då! Pratade löst om att börja försöka lite mer seriöst efter jul och kontakta kliniken i vår om det inte skulle ta sig. Spännande och skrämmande samtidigt!

Kramar

Vad roligt Johjen. Önskar ett stort lycka till. Vi har också bestämt oss för att försöka skaffa ett barn till. Önskar att Douglas får uppleva glädjen med syskon i ungefär samma ålder och så är det så underbart med barn.

Vi kommer försöka själva och om det inte går så accepterar vi det, fyller 42 år nästa sommar och vi har bestämt att ge det 6 månader från det att min mens kommer tillbaka.

Kram
  • Bell13

Fick världens bästa tips av en kompis gällande barn/bebisar som hänger för mycket framåt med huvud när de sover i bil. Ta en uppblåsbar nackkudde och lägg den under hakan och det blir som en mjuk kudde istället.

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-02 10:38:36 följande:

Hur är det med er idag? Vi är friska. Så skönt! Var helt slutkörd efter förra veckan. Har bott en natt på hotell i helgen. Egentid deluxe Fantastiskt skönt! Känner att jag har laddat batterierna och den här veckan är en massa roliga aktiviteter inbokade. Life is good!

Kram

Så mysigt det låter med hotell, som en dröm ju.

Har tänkt att ge Douglas pappa en hotellövernattning med mig och Douglas i julklapp. Har hört om ett trevligt hotell i Göteborg som heter Dorsia men aldrig varit där. Tänker att det skulle vara skönt att komma i väg och få lite miljöombyte och komma bort från vardagen
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-02 20:38:56 följande:
    Det låter ju som en jättebra ide Vi bodde en natt med lovisa på Strand i julas redan. Då hon var 2,5 mån. Beställde upp trerätters på rummet/sviten. Badade osv. Så lyxigt och behöver man lite lyx och tid så behöver man ju inte ens åka till en ny stad Storasyster var med farmor och farfar. Hade ju två blöjbarn i vintras, Lovisa kolik några veckor, storasyster förkylningsastma och öroninflammationer. Nån magsjuka på det med. Vi behövde komma iväg även om det bara var ett dygn. Tänkte på det härom dan vilken skillnad det hade varit om Lovisa kommit nu ist då storasyster är 3,5. Bra mycket enklare. Men det är ju inte sånt som man kan planera. Speciellt inte när det sker under och åldern tickar på Va spännande att ni ska försöka med syskon. Håller tummarna för er!! Kram
    Jag känner att vi också behöver komma i väg och unna oss lite grann.

Jag hade 4 år mellan mina döttrar och det var så klart enklare med bara ett barn i vagn och ett blöjbarn.

Det finns inte direkt utrymme nu att fundera över syskon utan det är bara att börja försöka när mensen kommer tillbaka. Vi hoppas på ett barn till men vet att oddsen är rätt dåliga. Vi ska ge det ett ärligt försök men har bestämt att inte gå igenom fler ivf eller äggdonation, vi är nöjda och tacksamma över de tre barn vi har i vårt liv om det inte blir ett fjärde.

Kram
  • Bell13
    Irma01 skrev 2015-11-03 08:56:12 följande:
    Hoppas hon skärper sig och att dagen löper utan katastrof...
    De anlände kl 17.30 och det är en känslig tid då han vill sova 1 h senare. Jag bad henne närma sig honom försiktigt. Han stod i sin lära gå stol och plockade med några leksaker. Jag går in i ett annat rum och jag hör hur han bara vrålar rakt ut och när jag kommer in i köket är det stora krokodiltårar som rinner och hon säger - han sträckte upp armarna och ville komma upp. Det har han liksom a l d r i g gjort. Sedan kunde hon inte vara i närheten av honom. När vi sa god natt till dem för 10 minuter sedan sa hon - vinka nu som du gjorde åt farfar när vi kom. Har han heller aldrig gjort.

Hon har tagit med sig kläder i strl 86 och 92. Jag sa att det är waaaay to big så sa hon att det är det inte alls. Han är 72 cm lång

Ligger och ammar nu och den här nattningen kommer ta längre tid än vanligt.

Kram
  • Bell13
    johjen skrev 2015-11-03 08:35:35 följande:

Här skar det rejält i mammahjärtat i morse när Adam blev så ledsen när jag skulle gå och hörde hur han skrek när jag stängt ytterdörren och gick upp till bilen.. Sabon ringde efter 10 min och då var han glad igen.. Lilla hjärtat!

Vad bra att han ringde så du hörde att allt var bra igen.

Det är ju det värsta när de är ledsna.

Kram
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2015-11-03 12:30:08 följande:

Hoppas det går bra idag Bell!! Kram

Jag kör en annan taktik idag. Hon sa att det nog är bra om jag försvinner ett tag då han är så mammig. Jag sa då helt lugnt att jag tycker om känslan att mina barn behöver mig och att jag vill vara viktig för dem. Sedan sa jag att jag är ledsen att hon inte har varit viktig och behövd för sina barn. Det var inte så mycket hon kunde säga då, hennes dumheter dog ut av sig själv jag sa att min erfarenhet är att barn som ammas är mer mammiga och att Douglas ser bröstet som tröst osv och att det är ju jag som tar hand om honom på dagarna så det är ju inte så konstigt.

Kommer ligga och natta honom till kl 20.00, gå ut och se hollywoodfruar och sedan gå och sova.

Hur är din kväll?

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015