villsågärna38 skrev 2015-11-02 20:38:56 följande:
Det låter ju som en jättebra ide Vi bodde en natt med lovisa på Strand i julas redan. Då hon var 2,5 mån. Beställde upp trerätters på rummet/sviten. Badade osv. Så lyxigt och behöver man lite lyx och tid så behöver man ju inte ens åka till en ny stad Storasyster var med farmor och farfar. Hade ju två blöjbarn i vintras, Lovisa kolik några veckor, storasyster förkylningsastma och öroninflammationer. Nån magsjuka på det med. Vi behövde komma iväg även om det bara var ett dygn. Tänkte på det härom dan vilken skillnad det hade varit om Lovisa kommit nu ist då storasyster är 3,5. Bra mycket enklare. Men det är ju inte sånt som man kan planera. Speciellt inte när det sker under och åldern tickar på Va spännande att ni ska försöka med syskon. Håller tummarna för er!! Kram
Jag känner att vi också behöver komma i väg och unna oss lite grann.
Jag hade 4 år mellan mina döttrar och det var så klart enklare med bara ett barn i vagn och ett blöjbarn.
Det finns inte direkt utrymme nu att fundera över syskon utan det är bara att börja försöka när mensen kommer tillbaka. Vi hoppas på ett barn till men vet att oddsen är rätt dåliga. Vi ska ge det ett ärligt försök men har bestämt att inte gå igenom fler ivf eller äggdonation, vi är nöjda och tacksamma över de tre barn vi har i vårt liv om det inte blir ett fjärde.
Kram