Irma01 skrev 2015-10-12 17:42:46 följande:
Hej Bell!
Tyvärr har BVC inte kommit mycket längre fram när det gäller vällingen...
Vi ger inte välling, av den enkla anledningen att det är svårt att hitta det utan tillsatser... Dessutom tar V inte flaska.
Ger honom gröt som frukost blandat med ersättning, fungerar fint.
Tycker att du ska följa din instinkt, men det är svårt on han bara äter fruktpure. Mosad avokado är ett bra tips, samt mosat banan. När det gäller annat mat kan jag bara säga att ju mer kryddat desto lättare gick det för oss. Det vill säga smör eller olja, och kryddor som timjan, rosmarin, oregano, dragon, persilja, dill osv...
Lax och torsk mosat med potatis, morötter o haricots verts var en stor favorit här.
Kom inte riktigt ihåg hur mycket du ammar, men om han inte äter annat mat än fruktpure så kanske du måste amma mer? Tills han börjar äta mer varierat menar jag.
Gröt till frukost borde iaf vara en bra hjälp på vägen.
Kram!
Det här med att han äter fruktpure har jag inte sett som ett problem förrän idag efter besöket på BVC. Har tyckt att han ätit duktigt och verkligen sett hans matlust. Självklart behöver han komma igång att äta annat också men på BVC lät det som att det var panik.
Så här kan en dag se ut
Frukost amning
Amning igen när han somnar sin första sovning
Mellanmål klämmis ca en halv
Lunch en hel klämmis eller en liten burk morot eller majs
Amning för att sova andra gången
Mellanmål en halv klämmis
Amning när han sover tredje gången
Middag klämmis en hel eller morot eller majs
Amning innan nattsömn
Amning 21.30, 01.30 och 04.30
Vaknar ca 06.00 till 06.30
Kom gärna med tips och råd om jag bör ändra på något. Ska börja introducera lite mer grönsaker och tänka på örter också.
Kram