Sira skrev 2015-10-08 14:31:36 följande:
Såklart han är! Som exempel kan jag ju säga att jag har en kompis vars dotter vände sig från rygg till mage när hon var tre månader, däremot var hon rätt sen att bli blöjfri. En annan kompis son kunde fortfarande inte vända sig när han var nio månader. Han är en helt vanlig kille idag och väldigt duktig i skolan. En annan kompis son kunde inte "pippi" och "vovve" på 1,5-årskontrollen (tror jag) vilket bvc-sköterskan bannade föräldrarna en del för. Det berodde på att föräldrarna lärt honom "fågel" och "hund" istället... Det är så mycket som händer under de första två åren. En del lär sig gå när de är nio månader, andra när de är 18 månader. Men vid två års ålder kan alla barn inom normalintervallet springa.
Hoppas förkylningen ger med sig snart!
Vsg: Vad skönt att allt gick bra även hem. Tycker du är modig som gör en sån grej själv.
Irma: Låter härligt! Njut av både väder och avlastning!
Kelsson: Vad jobbigt med förstoppning. Hoppas ni hittar något som funkar.
Johjen: Roligt med ettårskalas! Håller tummarna att ni hittar hundvakt så ni kommer iväg till Stockholm.
Du har rätt. Ingen ide att oroa sig över småsaker.
En grej som jag däremot tänkt på idag i bilen var att han somnade hem från Ikea i sitt babyskydd och huvudet föll framåt så han liksom hängde med huvudet framåt och neråt. Förut har han sovit med huvudet bakåt i stolen. Vad händer om vi krockar tänker att det kan bli en rejäl smäll och hans nacke tar största smällen. Jag stannade till och försökte vinkla stolen bakåt så mycket det gick men det hjälpte inte. Han väger ca 7800 g och ska ju byta stol tidigast vid 9 kg. Har beställt en ny stol, maxicosi pearl och den kommer om 3 v tidigast.
Blev lite konfunderad i bilen och tänkte att det ser ju inte bra ut att han hänger så där med huvudet.