Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Bell, hoppas det ordnar sig med din man, det kommer det säkert att göra när han får lite tid med er son. Det är ju en enorm omställning att få barn och de tar sig uttryck på olika sätt. Bra att ni kan prata, det är ju en förutsättning! Lycka till!
Glader, hur mår Hedda idag? Hoppas bättre!
Själv har jag haft en skitnatt och sovit 3 h mellan 05:30 till 08:30 då sambon tog Adam. Vet inte vad det är med honom, vaknade typ 1 gång i timmen ammade 5-6 ggr och höll sig vaken genom att slänga sig fram och tillbaka i sängen. Jag har haft några dåliga nätter innan pga pms och går hade jag också svårt att somna. Vi hade varit på utflykt med öppna förskolan på dagen och blir så ledsen att se att det är så stor skillnad på Adam och hans jämngamla kompisar rent notoriskt. Vi var 8 st med barn mellan 6-8 mån och Adam är den ende som inte kan sitta och absolut den enda bebisen som inte kan sitta bra med stöd. Jag blir inte lugn och tänker att det ordnar sig utan blir ledsen och undrar vad det är för mer fel? Kan inte riktigt förklara men hade ni sett hur han sitter i en stol hade ni också undrat. Med eller utan kuddar halvligger han i stolen och viker överkroppen och har gjort så länge. Igår höll jag en annan bebis en stund och det är en väldigt skillnad mot Adam som känns som gelé i hela kroppen med spagetti ben och armar. Andra barn känns mer tunga och stabila. Bvc ville att vi skulle ligga lågt en månad och kolla läget igen innan midsommar men känner mig ändå orolig, kanske mer ledsen på något sätt. Kanske känner Adam av detta och därför en jobbig natt? Känner mig som en dålig mamma igen och att jag inte bara är cool i detta.. Jaja solen skiner här i allafall och blir en lugn hemmalag.
Kram
Han känner säkert din oro, men det kanske är annat också just nu som stör honom. Tänder igen?
Skickar styrkekramar!