lelle75 skrev 2015-05-01 09:06:25 följande:
Tack vsg att du frågar! Har tyvärr inte kommit så långt i boken ännu. Men eftersom att jag har börjat liggamma så underlättar det enormt, ammar i sömnen så känner mig inte lika trött längre. Ibland om jag är vaken så trycker jag hennes snutte mor henne istället för tutte och det funkar rätt bra. Vi har börjat med pure och gröt och hon somnar alltid i vagnen en gång per dag.
En fråga, hur äter era små?
På kvällen äter Alice jätteofta och kräks mycket, vet inte hur jag ska ändra det beetendet..
Kram
Så här ser det ut hos oss (tänk dock på att Victor blir 8 månader på torsdag...) numera:
Han vaknar runt 5 tiden, då liggammar vi en stund.
Runt kl 8 så är det dags för frukost, oftast är det gröt, 4 till 5 msk pulver blandat med bröstmjölksersättning alt vatten. Varierar mellan risgröt, dinkelgröt och havregröt. Om den inte är smaksatt blandar jag i lite fruktpuré.
Runt kl halv tolv/tolv är det dags för lunch som består av en halv burk matpuré som huvudrätt och en halv burk fruktpuré spm efterrätt (de stora burkar på 190 g alltså, inte de små, då äter han en hel)
Allt mellan halv tre och fyra beroende på schemat och sovstund samt när lunchen har varit så är det mellis, som för det mesta är fruktpuré/alt smoothie eller fruktpuré som innehåller yogurt eller en gröt.
Om det är gröt äter han lika mycket som till frukost, om det är det andra så äter ungefär 100 g (en smoothie äter han lätt).
Sedan runt halv sju, sju är det dags för middag som delas på samma sätt som lunchen men det blir inte samma mat för att få in en del variation.
Även om jag ibland gör mina egna puréer så sparar jag dessa i samma glasburk så portionerna blir samma.
Vi har ingen "kvällsmål" efter middag, då han går och lägger sig senast senast kl halv åtta, han orkar inte vara uppe längre.
Vi ska till BVC på 8 månaderskontroll på måndag, få se om han ligger fortfarande på kurvan eller om vi ska öka matintaget.
Kram!