Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Kram
Kram
Haft problem med FL-appen eller om det är internet. Dessutom loggas jag ut hela tiden. Trött på att försöka att komma in. Ngn mer som haft problem?
Vsg- var kan man hitta Liberoblöjorna som du rekommenderade? Hade gärna velat ha sådana, blöjan blir ganska våt efter halva natten. Kanske är de så nya att de inte har tagits in i alla affärer ännu?
Förfärlig natt, får ställa in alla planer idag. Nu måste det bara vända snart. Täppt i näsan då hon inte ligger kvar på sidan som hon brukar göra.. Snyft!
Vi har ganska nyligen bytt till stl 4 på blöjorna men tycker ändå att Adam alltid bajsar ryggen full.. Några tips? Just nu testar vi libero men brukar ha Pampers. Adam har ganska lång överkropp, kan det ha med saken att göra?
Han har också fått några slags torrutslag på armar och ben. Vi badar honom 2-3 ggr i veckan, har alltid babyolja i vatten och smörjer in honom efteråt. Har smörjt själva utslagen med inytol men blir inte direkt bättre. Någon som känner igen sig?
Annars är Adam rätt ok idag fast han har lite feber och hostar. Just nu sover han och jag stter här i soffan och kämpar emot världens sötsug! Sedan jag la om kosten har jag gått ner 4 kg men när det närmar sig mensen slår sötsuget till. Jag vill inte äta något litet, jag vill frossa i allt! Unnade mig en brownie i helgen när vi var bortbjudna och dem triggade igång mitt sötbehov igen..
Hur har ni andra det idag?
Kram
Vi har ganska nyligen bytt till stl 4 på blöjorna men tycker ändå att Adam alltid bajsar ryggen full.. Några tips? Just nu testar vi libero men brukar ha Pampers. Adam har ganska lång överkropp, kan det ha med saken att göra?
Han har också fått några slags torrutslag på armar och ben. Vi badar honom 2-3 ggr i veckan, har alltid babyolja i vatten och smörjer in honom efteråt. Har smörjt själva utslagen med inytol men blir inte direkt bättre. Någon som känner igen sig?
Annars är Adam rätt ok idag fast han har lite feber och hostar. Just nu sover han och jag stter här i soffan och kämpar emot världens sötsug! Sedan jag la om kosten har jag gått ner 4 kg men när det närmar sig mensen slår sötsuget till. Jag vill inte äta något litet, jag vill frossa i allt! Unnade mig en brownie i helgen när vi var bortbjudna och dem triggade igång mitt sötbehov igen..
Hur har ni andra det idag?
Kram
Hej tjejer!
Trist att läsa att Lovisa & Adam är förkylda...hoppas verkligen det ger sig snart, vet hur det är, Victor har varit lite förkyld i typ två veckor nu och även om det knappast märks under dagen gör det att han vaknar en gång extra på nätterna fortfarande.
Annars har vi det jättebra här nere, idag kunde jag unna mig vaxning och ansiktsbehandling då Victor var på promenad med mormor ????. Så lyxigt!!! Han skrattar mycket, är oerhört social och charmar alla, så än så länge kan jag verkligen inte klaga! Dessutom är det underbart att kunna frossa i goda ostar, njuta av mammas matlagning, och allmänt känna sig ompysslad.
Lelle, kan det vara så att Alice håller på få en förkylning som gör att hon vill ha då mycket närhet igen?
Apropå något annat, fick låna boken "franska barn kastar inte mat" av en annan mamma i min grupp och den är inte bara underhållande men precis som jag ibland försöker förklara det där med "sunt förnuft". Kan rekommendera den då man dessutom får sig ett gott skratt i mellanåt.
T.e så ägnar Pamela Druckerman en helt kapitel åt detta med sömn och hur naturligt det är för franska föräldrar att observera och lära sig sina barn rytm i stället för att direkt ta upp dem vid minsta ljud.
Och så det där med vissa ord som är så viktiga där: vänta, ram, självgående. Så finns det en mening dom jag tycker sammanfattar de olika syn rätt bra : " Franska föräldrar oroar sig inte för att de skadar sina barn genom att göra dem frustrerade. Tvärtom, Fe tror att barnen blir skadade om de inte kan hantera frustration. De ser kontroll av frustration som grundläggande livskunskap".
Men som sagt, boken ger en del intressanta synpunkter och främst ett gott skratt.
Nu är det dags att äta en god middag igen...
Kram på er!
Angående dop osv. Vad innebär egentligen faddrar och gudmoder/gudfader osv?
Om ngt skulle hända mig och Alice pappa, kan vi då i förtid välja vem som får vårdnaden om vårt barn? Eller blir det automatiskt släkten? Vi tycker båda att inga av våra syskon är lämpliga och vi önskar ett par vänner istället, är det möjligt? Men det är ju så klart ett väldans stort åtaganden för vänner.